8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر رویا خادمیان


2290064 139 - 8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات

۸ میان وعده کم کالری برای تعطیلات

بدون شک رسیدن به اهداف تناسب اندام علاوه بر رعایت رژیم غذایی سالم نیازمند انتخاب میان وعده های مناسب و کم کالری است. انتخاب گروهی از میان وعده ها به خصوص در تعطیلات باید از نظر حجم و تعادل مانند یک رژیم غذایی باشد ضمن اینکه اصل تنوع نیز بهتر است در انتخاب میان وعده ها رعایت شود.

ذرت بو داده:

اگر می خواهید میان وعده ای پرکالری بخورید، استفاده از پاپ کورن پیشنهاد خوبی است. این میان وعده فیبر زیادی دارد که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. شش فنجان پاپ کورن دارای 5 گرم چربی اشباع شده، 220 میلی گرم سدیم و 24 گرم کربوهیدرات است.

بادام ها:

اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن یک میان وعده سالم دارید، می توانید 14 عدد بادام بخورید. با این کار بدن شما 98 کالری دریافت می کند. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را برای مدت طولانی از گرسنگی دور می کند.

سیب پخته:

سیب یکی از سالم ترین تنقلات است و می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها پختن آن است. سیب پخته به اندازه سیب تازه دارای فیبر و ویتامین است.

انبه:

استفاده از این میان وعده راه خوبی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم فنجان تکه های انبه منجمد تنها 90 کالری دارد و 60 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

کره بادام زمینی:

می توانید یک لایه نازک کره بادام زمینی بدون نمک را با نان سبوس دار یا سیب میل کنید. این میان وعده 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم دارد.

هسته تخمه آفتابگردان:

می توانید یک قاشق چای خوری تخمه آفتابگردان را با یک فنجان ماست میل کنید. آجیل 19 کالری دارد و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارد. مطمئن شوید که آجیل هایی که استفاده می کنید بدون نمک هستند، به خصوص اگر مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید.

پسته:

از چربی بالای پسته نترسید زیرا بیشتر این چربی ها چربی های اشباع نشده یا مفید برای بدن هستند. با خوردن 20 عدد پسته تنها 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع دریافت کنید. پسته سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است.

انگور:

انگور حاوی مقدار زیادی آب است و یک فنجان پر از انگور تنها ۶۲ کالری دارد. آب انگور به احساس سیری کمک می کند. انگور سرشار از ویتامین K و منگنز و مقداری فیبر است.