9 ماده سرشار از آنتی اکسیدان


9 ماده سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها مانند ترکیب جادویی طبیعت هستند. و خوردن یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند فواید زیادی برای سلامت کلی شما داشته باشد.

“آنتی اکسیدان ها از سلول های سالم در بدن ما در برابر آسیب محافظت می کنند. بدن ما روزانه در معرض رادیکال های آزاد قرار می گیرد که مواد مضری هستند که به سلول های سالم حمله می کنند. آنتی اکسیدان ها در غذاهای مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها یافت می شوند. توت ها یکی از آنها هستند. میوه های غنی از آنتی اکسیدان در بخش تولید.

به طور خاص، زغال اخته دارای محتوای آنتی اکسیدانی بالایی است، 9.2 میلی مول آنتی اکسیدان در هر 100 گرم.

9 ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

  1. شکلات تلخ

آنتی اکسیدان در هر وعده: 15 میلی مول در هر 100 گرم

شکلات تلخ دارای محتوای کاکائو بالایی است که منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی و مواد معدنی را برای ما فراهم می کند. حداقل 70 درصد شکلات یا بیشتر را انتخاب کنید تا از مزایای غنی از آنتی اکسیدان بهره مند شوید! شکلات تلخ همچنین دارای فواید سلامت قلب، بهبود جریان خون، کاهش فشار خون و افزایش سطح کلسترول HDL است. از آنجایی که شکلات تلخ چربی بالایی دارد، باید مراقب اندازه وعده های غذایی باشید. و انتخاب یک یا دو مربع شکلات تلخ هنوز هم می تواند مقداری آنتی اکسیدان برای شما فراهم کند.

  1. گردوی آمریکایی

آنتی اکسیدان در هر وعده: 10.6 میلی مول در هر 100 گرم

گردو آمریکایی یک میان وعده آسان و سیر کننده است. آن‌ها سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین هستند که می‌توان آن‌ها را به سالاد، دسر، ماست اضافه کرد یا به عنوان میان‌وعده در سفر مصرف کرد.

  1. گردو

آنتی اکسیدان در هر وعده: 22 میلی مول در هر 100 گرم

گردو نه تنها سرشار از چربی های ضد التهاب امگا 3 است، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری است. گردو یکی از معدود آجیل هایی است که منبع خوبی از امگا 3 ضروری (چربی ضروری که باید بیشتر مصرف کنیم) برای بدن ما فراهم می کند که حاوی فواید سلامت قلب، فواید ضد التهابی، آنتی اکسیدان ها و می تواند مفید باشد. .

  1. انار

آنتی اکسیدان در هر وعده: 9 میلی مول در هر 100 گرم

انار تازه منبع عالی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. این ویتامین از رشد طبیعی و ترمیم پوست، رباط ها و عروق خونی ما حمایت می کند.

  1. اسپرسو

آنتی اکسیدان در هر وعده: 16 میلی مول در هر 100 گرم

دوستداران قهوه از شنیدن اینکه اسپرسو سرشار از آنتی اکسیدان است خوشحال خواهند شد! دانه های قهوه بو داده حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری در هر 100 گرم هستند و 22 میلی مول آنتی اکسیدان دارند. بنابراین خوردن دانه‌های قهوه برشته شده به‌طور بالقوه آغشته به ۷۰ درصد شکلات تلخ همراه با یک فنجان اسپرسو باعث می‌شود که هر دو منبع عالی آنتی‌اکسیدان‌ها را مصرف کنید.

او همچنین خاطرنشان می کند که نوشیدن منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش التهاب مرتبط است.

  1. دارچین

آنتی اکسیدان در هر وعده: 139.9 میلی مول در هر 100 گرم

این ادویه غنی از آنتی اکسیدان حاوی منیزیم و کلسیم است که ریزمغذی هایی هستند که به سلامت اسکلتی کمک می کنند. دارچین را در نوشیدنی ها، غذاهای مرغ و دسرها امتحان کنید.

  1. توت سیاه خشک

آنتی اکسیدان در هر وعده: 48 میلی مول در هر 100 گرم

محققان دریافته اند که توت های خشک نیز منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند. شاه توت خشک حاوی یکی از بالاترین سطوح آنتی اکسیدان است. آنها همچنین سرشار از فیبر غذایی و مواد معدنی مانند منگنز، ویتامین C و ویتامین K هستند. شاه توت خشک یک میان وعده عالی برای سفر است.

  1. نعناع

آنتی اکسیدان در هر وعده: 142.6 میلی مول در هر 100 گرم

نعناع علاوه بر سطوح بالای آنتی اکسیدان، حاوی مقدار زیادی ویتامین A است، یک ویتامین محلول در چربی که از سلامت چشم حمایت می کند.

  1. گیاهان خشک و ادویه جات مانند میخک، فلفل دلمه ای و پونه کوهی

آنتی اکسیدان در هر وعده: تا 277 میلی مول در هر 100 گرم

بسیاری از گیاهان خشک و ادویه جات از جمله میخک، فلفل دلمه ای و پونه کوهی، منابع غنی آنتی اکسیدان هستند.

پاشیدن انواع ادویه ها روی وعده های غذایی خود در طول روز می تواند به شما کمک کند از فواید آنتی اکسیدانی بهره مند شوید. “گیاهان و ادویه های خشک شده همچنین برای کسانی که مراقب مصرف نمک خود هستند بسیار عالی است.” به ویژه برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار عالی است. یا دیابت