Lockdown Love Handles را گم کنید

قرنطینه ممکن است بسیاری از ما را از ویروس کرونا در امان نگه داشته باشد، اما جدا شدن از عزیزان یا زندگی “عادی” ما کار آسانی نبوده است. همه ما مجبور بوده ایم خود را وفق دهیم. دیگر نیازی به معاشرت با خانواده و دوستان نیست. اگر هنوز شغل داریم، از خانه کار می کنیم، بچه ها را در خانه درس می خوانیم، فقط برای غذا / دارو / ورزش بیرون می رویم.

سخت بوده است. روی کمر ما زمان بیشتر در خانه اغلب به معنای زمان بیشتری برای حمله به یخچال است. ما تنهایی خود را با خوراکی های آرامش بخش (و چاق کننده) تغذیه کرده ایم. عصرها هم از یک یا سه لیوان چیزی لذت برده ایم. فروش سوپرمارکت غذاهای میان وعده و الکل در سطح بی سابقه ای است.

افراد بیشتری در دوران قرنطینه به ورزش روی آوردند، زیرا دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری همگی رایج بودند. با این حال، بسیاری از تمرینات اضافی توسط افرادی انجام می شد که از قبل در وضعیت خوبی بودند، در حالی که بسیاری از سیب زمینی های کاناپه روی مبل های خود می ماندند.

اکنون که اقدامات قرنطینه شروع به کاهش می‌کند، می‌توانیم در تعاملات بیشتری با افراد دیگر شرکت کنیم – البته با رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک در مغازه‌ها و مکان‌های دیگر. ما در حال جست‌وجوی، بازدید از عزیزان، اقامت در اقامت یا حتی سفر به خارج از کشور، رفتن به رستوران‌ها و میخانه‌ها، و لذت بردن دوباره از فست‌فود هستیم.

در می 2020، ایمیل روزانه گزارش داد که دو سوم بریتانیایی ها وزن اضافه کرده اند. در یک مطالعه اخیر، کینگز کالج لندن و Ipsos MORI از 2254 نفر نظرسنجی کردند و تقریباً نیمی (48٪) گفتند که در طول قرنطینه اضافه وزن داشته اند و تقریباً یک سوم (29٪) گفتند که الکل بیشتری مصرف کرده اند. تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان نیز گزارش کردند که بیش از حد معمول احساس اضطراب یا افسردگی می کنند. ما چاق تر شده ایم و از این بابت خوشحال نیستیم.

خب حالا چیکار کنیم؟

ما باید عادت پاداش دادن به خود را با غذای اضافی (و نوشیدنی) ترک کنیم. چند بیسکویت شکلاتی اضافی در روز می تواند بیش از 1000 کالری به مصرف هفتگی ما اضافه کند. در طی یک دوره سه هفته ای، بدون هیچ تغییر دیگری در عادات غذایی ما، وزن ما یک پوند افزایش می یابد.

بیرون رفتن برای هوای تازه کمک خواهد کرد. قدم زدن یا سفالگری در باغ نه تنها حواس ما را از غذا منحرف می کند، بلکه مقداری از آن کالری اضافی را نیز می سوزاند. و اگر ورزش شدیدتری را مدیریت کنیم، اثرات آن بیشتر قابل توجه است. ورزش همچنین می تواند اشتها را کاهش دهد، بنابراین چکمه های پیاده روی خود را بردارید!

خوردن وعده های معقول باعث کاهش بار کالری نیز می شود. وعده‌های غذایی را هدف قرار دهید که حداقل نیمی از بشقاب را با میوه و/یا سبزیجات پوشانده باشد – سیب‌زمینی‌ها جزو کربوهیدرات‌ها محسوب نمی‌شوند. برای بهترین نتیجه، از ابتدا بپزید. مصرف میان وعده را بین وعده های غذایی محدود یا در حالت ایده آل متوقف کنید. اشکالی ندارد که قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی کنید، و ما بیشتر از غذا قدردانی خواهیم کرد.

اگر مطمئن نیستید که تمام کالری ها از کجا می آیند، یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید.

مهمتر از همه، نترسید. ما می‌توانیم دستگیره‌های محبوس را تقریباً به آسانی از دست بدهیم که با خوردن معقول و مزه دار کردن غذا به جای گرگ، آنها را به دست آورده‌ایم.