PH خون را با مواد مغذی موثر متعادل کنید


بررسی تعادل pH خون با غذاهای موثر

در مقاله امروز در سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه در اصفهان به بررسی تعادل PH خون با غذاهای موثر می پردازیم. محدوده pH طبیعی خون بین 7.35 تا 7.45 است، یعنی باید کمی اسیدی یا قلیایی باشد. با این حال، در زندگی روزمره ما تمایل به خوردن غذاهای اسیدی داریم که می توانند اثرات منفی سلامتی مانند سنگ کلیه، زخم های استخوانی و عضلانی، خطر سرطان، مشکلات کبدی و بیماری های قلبی را افزایش دهند. غذاهای قلیایی می توانند به تنظیم pH بدن شما کمک کنند زیرا حاوی سدیم هستند که به عنوان یک بافر طبیعی در برابر اسیدیته عمل می کند.

سبزیجات :

بروکلی پخته شده:

کلم بروکلی سرشار از ویتامین های C و A، فیبر، اسید فولیک و فیتوناتیت است. می تواند از شما در برابر بیماری های مزمن مختلف محافظت کند و شروع به سم زدایی طبیعی کند.

مطلب پیشنهادی: مصرف سبزیجات برای تقویت کلیه ها

گل کلم پخته:

گل کلم حاوی تعدادی میکروارگانیسم های مهم و ویتامین های سلامتی است که اثرات ضد التهابی دارند و می توانند به شما در پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی و مغزی و حتی افزایش وزن کمک کنند.

کلم سبز:

سرشار از اسید فولیک، منیزیم و ویتامین های C و K است که می تواند از شما در برابر اثرات منفی اشعه، سرطان محافظت کند و همچنین به بهبود هضم کمک کند.

هویج خام:

هویج حاوی اجزای قلیایی طبیعی است که ممکن است به کاهش اسید و کلسترول معده، بهبود بینایی و کاهش علائم پیری زودرس کمک کند.

چغندر پخته:

چغندر مملو از میکروارگانیسم هایی مانند منگنز، پتاسیم و مس است که اثرات ضد پیری بر روی بدن شما، کاهش التهاب و حتی کاهش وزن دارد.

تعادل pH خون با مواد غذایی موثر متخصص تغذیه اصفهان

میوه ها:

آووکادو:

آووکادو سرشار از فیبر نامحلول و محلول است که به کاهش آسیب کبدی، پیشگیری از سرطان دهان، حفظ سلامت پوست و تغذیه موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند.

طالبی :

طالبی سرشار از پتاسیم، فیبر و سایر مواد مغذی است. این اجزا می توانند استخوان ها و دندان های شما را بسازند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و بینایی شما را بهبود بخشند.

لوبیا :
سویا:

آنها حاوی پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر نامحلول هستند که ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کنند. کاهش علائم یائسگی و کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه.

عدس پخته:

یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین فیبر غذایی، آهن، فولات، ویتامین B1 و مواد معدنی است. آنها قادر به رشد باکتری های سالم، کنترل سطح قند خون و بهبود سیستم ایمنی هستند.

نخود فرنگی:

حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر و مواد مغذی است که می خواهید وزن کم کنید. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، استخوان ها را سالم نگه می دارد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

دکتر رضا اطمینانی را در اینستاگرام دنبال کنید

زیتون:

زیتون خشک منبع عالی ویتامین E و چربی های غیراشباع است. که می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل کند. آنها شانس چاقی را کاهش می دهند، از لخته شدن خون جلوگیری می کنند و کلسترول اضافی را از خون شما حذف می کنند.

اسفناج:

اسفناج پخته حاوی ویتامین های A، C، K و کلسیم است. بنابراین می تواند اثرات ضد سرطانی و پاک کنندگی روی بدن شما داشته باشد و استخوان ها، پوست و موهای شما را سالم نگه دارد.


بیشتر بخوانید:

بهترین تغذیه برای خانم ها

فواید میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ

زمان هضم غذاهای مختلف در معده است