شکایت بازماندگان 7 اکتبر از آسوشیتد پرس به دلیل استخدام عکاسان مستقل “جاسازی شده با تروریست های حماس”: شکایت قضایی



چند تن از بازماندگان حمله حماس در 7 اکتبر به اسرائیل، آسوشیتدپرس را در یک شکایت جدید به کمک و حمایت از سازمان تروریستی با استفاده از عکاس خبرنگاران آزاد که گمان می رود با ستیزه جویان خشن جاسازی شده اند، متهم کرده اند.

بر اساس شکایت فدرال که چهارشنبه در منطقه جنوبی فلوریدا ارائه شده است، شاکیان – اسرائیلی-آمریکایی ها و آمریکایی هایی که در جشنواره موسیقی نوا که مورد حمله حماس قرار گرفت و همچنین عزیزان قربانیان شرکت کردند – از رسانه خبری برای دریافت خسارت تحت قانون ضد تروریسم شکایت کرده اند. شب

آنها توسط وکلایی که با مرکز غیرانتفاعی حمایت از یهودیان کار می کنند، نمایندگی می کنند که این شرکت رسانه ای بزرگ را به «حمایت مادی از تروریسم» با پرداخت پول به خبرنگاران مرتبط با حماس برای تصاویری که در طول تهاجم 7 اکتبر و بلافاصله پس از آن گرفته شده است، متهم می کنند.

AP چندین عکس گرفته شده توسط Eslaiah را در 7 اکتبر خریداری کرد، از جمله عکس بالا. AP

شکی نیست که عکاسان آسوشیتدپرس در قتل عام 7 اکتبر شرکت داشتند و AP می‌دانست، یا حداقل باید می‌دانست که افرادی که پول می‌دادند، از وابستگان قدیمی حماس و مشارکت‌کنندگان کامل در تروریست بودند. در این شکایت آمده است.

در این دادخواست نام چهار عکاس مستقل که آثارشان توسط AP خریداری و منتشر شده است ذکر شده است و ادعا می‌شود که این چهار نفر «همراهان شناخته شده حماس هستند که با خوشحالی در جریان حملات 7 اکتبر با تروریست‌های حماس همراه شدند».

اما اکثریت شکایت بر یک عکاس خبری به نام حسن اسلایه متمرکز است – که حتی قبل از حمله خونین گروه های تروریستی به اسرائیل متهم شده بود که یکی از اعضای حماس است.

اسلایا، که آسوشیتدپرس در ماه نوامبر روابط خود را با او قطع کرد، در کت و شلوار متهم شد که دوشادوش تروریست های حماس در حالی که آنها به تیراندازی و سلاخی اسرائیلی های بیگناه می پرداختند.

این عکاس تعدادی از اولین و جامع ترین تصاویر را از صحنه ثبت کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، او اعتراف کرد که از شبه نظامیان حماس به غزه بازگشته است، اگرچه او هرگونه اطلاعات قبلی در مورد این حمله و یا ارتباط با این گروه تروریستی را رد کرده است – که همچنین به دلیل استفاده از عکس های او با واکنش شدید روبرو شد.

اسلایه در حال لبخند زدن در کنار فرمانده حماس، یحیی سنوار، که در تصویری که در سال 2020 در فضای مجازی پخش شد، روی گونه او بوسید و دست خود را دور خبرنگار قرار داد، عکس گرفته شد.

اسلایا سه سال پیش با یحیی سنوار، فرمانده حماس، یک عکس گرفت. حسن اسلایه

برخی گزارش ها او را متهم به نگه داشتن نارنجک در پشت یک اسکوتر رانده شده توسط یکی از اعضای حماس در ویدئویی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است – اتهامی که او به تایمز رد کرده است.

وکلا ادعا می کنند که AP از روابط ادعایی اسلایه با حماس مطلع شده بود، اما به پرداخت هزینه های کار آزاد او ادامه داد.

آسوشیتدپرس عمداً تصمیم گرفت چشم خود را بر این حقایق ببندد و در عوض از مشارکت عکاس تروریست خود در قتل عام با انتشار تصاویر «انحصاری» سود برد، که مطمئناً برای آن هزینه پرداخت کرد و عملاً به یک سازمان تروریستی کمک مالی کرد. ادعای کت و شلوار

پرسش‌هایی درباره وفاداری خبرنگاران عکاس اولین بار توسط ناظر رسانه‌های طرفدار اسرائیل، Honest Reporting، تنها چند روز پس از تهاجم وحشتناک تروریست‌ها به ملت یهود مطرح شد.

این گروه حدس می زد که شش عکاس مستقر در غزه اطلاعات پیشرفته ای از حمله داشتند، زیرا آنها زود به محل حادثه رسیده بودند.

حسن اسلایه اعتراف کرد که با شبه نظامیان حماس در 7 اکتبر به غزه بازگشته است. حسن اسلایه

در پاسخ، AP بیانیه ای منتشر کرد و قاطعانه انکار کرد که از حملات 7 اکتبر قبل از وقوع آنها اطلاع داشته است.

لورن ایستون، معاون ارتباطات شرکتی AP در بیانیه 9 نوامبر گفت: “اولین تصاویری که AP از هر فریلنسر دریافت کرد نشان می دهد که آنها بیش از یک ساعت پس از شروع حملات گرفته شده اند.” هیچ یک از کارکنان AP در زمان حملات در مرز نبودند و هیچ یک از کارکنان AP در هیچ زمانی از مرز عبور نکردند.

ایستون افزود: «ما دیگر با حسن اسلایه که گاه به گاه یک کارمند آزاد برای AP و دیگر سازمان های خبری بین المللی در غزه بود، کار نمی کنیم.

آخرین تصاویر گرفته شده توسط Eslaiah و خریداری شده توسط AP مربوط به 2 نوامبر است، در حالی که قدیمی ترین – نمای نزدیک از عوامل حماس نقابدار در حال ساخت بالن های آتش زا برای ارسال به اسرائیل – به سپتامبر 2021 باز می گردد.

مارک گلدفدر، مدیر مرکز ملی حمایت از یهودیان، این رسانه را به دلیل اقدامات آن مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: “سازمان های رسانه ای هیچ حق خاصی ندارند که بدون مجازات عمل کنند و وانمود کنند که نمی دانند به چه کسی پول می دهند.”

«و همانطور که موارد دیگر روشن کردند، مهم نیست که افرادی که AP پول می‌داد و با آنها روابط طولانی مدت داشتند، فریلنسر بودند و نه کارمند. مسئله این است که AP از یک سازمان تروریستی خارجی حمایت مادی می‌کرد، نه اینکه تروریست‌ها در چه جایگاهی چک‌ها را نقد می‌کردند.»

آسوشیتدپرس و اسلایا فوراً به درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد اقدام قانونی پاسخ ندادند.



منبع