لیست 2023 Clean 15 & Dirty Dozen اینجاست: این چیزی است که باید بدانید


آیا نگران اثرات مضر آفت کش ها بر محصولات خود هستید؟ خوب، نترسید – گروه کاری محیط زیست (EWG) سالانه خود را منتشر کرده است راهنمای خریداران برای آفت کش ها در حال تولید برای سال 2023. با داده های USDA و FDA در مورد بیش از 46569 نمونه از 46 میوه و سبزیجات، شما تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام محصولات برای خرید ارگانیک اولویت دارند و کدام اقلام دارای باقیمانده آفت کش نسبتا کم هستند را خواهید داشت. و بنابراین مطمئن برای خرید معمولی!).

این لیست را به عنوان راهنمای خرید شخصی خود در نظر بگیرید، که به شما کمک می کند تا سالم ترین انتخاب ها را برای بدن خود انتخاب کنید، بدون اینکه هزینه ای را متحمل شوید. زیرا، اجازه دهید با آن روبرو شویم، خرید 100٪ ارگانیک می تواند گران باشد. و ممکن است برای بودجه همه قابل اجرا نباشد. گفته می شود، اگر بودجه کافی دارید، میوه ها و سبزیجات به طور کلی (چه ارگانیک و چه غیر ارگانیک) همچنان منبع فوق العاده ای از مواد مغذی هستند. به علاوه، آنها جایگزین بسیار سالم تری برای غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی هستند. بنابراین، از راهروی سبزیجات دور نشوید! این لیست به سادگی به شما کمک می کند تا خرید محصولات خود را اولویت بندی کنید تا بتوانید در حین حمایت از سلامت خود، بیشترین استفاده را از پول خود ببرید.

و، خبر خوب بیشتر – این فقط در مورد انتخاب ارگانیک نسبت به معمولی نیست! این در مورد دانستن این است که کدام میوه ها و سبزیجات دارای پرچم قرمز هستند (معروف به بالاترین میزان آفت کش ها)، و در مورد انتخاب های معمولی کم آفت کش ها، MVP ها کدام هستند. با استفاده از فهرست‌های Clean 15 و Dirty Dozen، می‌توانید اولویت‌بندی کنید که کدام میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک را خریداری کنید، بر اساس اینکه کدام میوه‌ها احتمالاً سطوح بالاتری از آفت‌کش‌ها را دارند. این هم برای کیف پول شما و هم برای سلامتی شما مفید است!

نتایج 2023 در دسترس است! در اینجا بزرگترین تغییرات وجود دارد

تازه وارد لیست دوجین کثیف زغال اخته و لوبیا سبز هستند. تغییر قابل توجه دیگر – طالبی از Clean 15 بریده شد (اگرچه به Dirty Dozen اضافه نشد) و هویج در جای خود اضافه شد.

لیست دوجین کثیف 2023

از میان 46 میوه و سبزیجات مختلف آزمایش شده، این 12 مورد از بزرگترین نگرانی ها بودند. بر اساس EWG، 210 آفت کش در آن یافت شد دوجین کثیف اقلامبا تمام اقلام حاوی حداقل 13 (و حداکثر 23) آفت کش مختلف. به علاوه، به غیر از گیلاس، همه ده ها محصول کثیف حاوی بیش از 50 آفت کش مختلف بودند.

غذای آماده؟ در هنگام خرید، این اقلام ارگانیک را که باید داشته باشید، قرار دهید!

#1 توت فرنگی

#2 اسفناج

#3 کلم پیچ، سبزی کولارد و سبزی خردل

#4 هلو

#5 گلابی ها

#6 شلیل

شماره 7 سیب

#8 انگور

#9 فلفل دلمه ای و تند

شماره 10 گیلاس

شماره 11 بلوبری

#12 لوبیا سبز

بزرگترین مقصران از لیست؟ کلم پیچ، سبزی کولارد، سبزی خردل، فلفل تند و فلفل دلمه ای. هر یک از این منابع یواشکی به طور متوسط ​​کمی بیش از 100 آفت کش داشتند.

در خبر بهتر، لیست 2023 Clean 15!

فهرست 15 پاک 2023

مشابه سال گذشته، آووکادوها و ذرت شیرین در صدر لیست تمیز قرار دارند، با کمتر از 2٪ نمونه ها هرگونه آفت کش قابل تشخیص را نشان می دهند! به علاوه، از دانستن همه چیز خوشحال خواهید شد 15 مورد تمیزتقریباً 65٪ هیچ باقیمانده آفت کش قابل تشخیصی نداشتند و هیچ نمونه ای برای بیش از سه آفت کش مثبت نبود.

بنابراین، اگر قصد خرید معمولی را دارید، این موارد را به عنوان انتخاب های اصلی خود در اولویت قرار دهید.

#1 آووکادوها

#2 ذرت شیرین

#3 آناناس

#4 پیازها

#5 پاپایا

#6 نخود شیرین (یخ زده)

شماره 7 مارچوبه

#8 خربزه عسلک

#9 کیوی

شماره 10 کلم

شماره 11 قارچ

#12 انبه

شماره 13 سیب زمینی های شیرین

شماره 14 هندوانه

شماره 15 هویج

محصول خود را عاقلانه انتخاب کنید!

همانطور که می دانید، خرید مواد غذایی می تواند گران باشد! اما، لیست‌های Clean 15 و Dirty Dozen 2023 اینجا هستند تا به شما کمک کنند بدون اینکه روی محصولات ارگانیک ضرر کنید، انتخاب‌های سالم را در اولویت قرار دهید. دانستن این نکته که غذاهایی مانند زغال اخته، فلفل و سبزی های تیره کثیف هستند، در حالی که غذاهایی مانند آووکادو و مارچوبه تمیز هستند، می تواند به شما کمک کند سبد خرید خود را با سالم ترین و مقرون به صرفه ترین محصولات موجود پر کنید. بنابراین، دفعه بعد که در حال خرید مواد غذایی هستید، این لیست ها را بررسی کنید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید کمک کند – و فراموش نکنید که انجماد را بررسی کنید.r محصولات منجمد می توانند به اندازه همتایان تازه خود مغذی باشند، اما اغلب اوقات، منجمد ارزان تر است!