آشنایی با رژیم کتوژنیک

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم در یک مطالعه که در سال ۱۹۲۵ میلادی صورت گرفت نشان داده شد ۶۰٪ بیماران از تشنج رهایی یافتند و ۳۵٪ از آنان، کاهش پنجاه درصدی در تعداد تشنجها برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز را تجربه کردند. در این مطالعه فاکتور قدرت و توده عضلانی هدف قرار گرفت و پس از گذشت چند ماه مشخص شد که گروهی که رژیم کتوژنیک نداشتند قدرت و توده عضلانی بیشتری نسبت به گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند به دست آوردند. این رژیم به این صورت است که شما باید اکثر غذاهای کربوهیدرات دار را از برنامه تغذیه خود خارج کنید.

البته این مورد رو هم نباید فراموش کنید که بیشتر این عوارض جانبی در صورت استفاده بلند مدت از رژیم پروتئین و مصرف زیاد پروتئین ممکنه اتفاق بیوفته. همونطور که توی بخش قبل توضیح دادیم، خیلی از افراد بدون داشتن دانش، اقدام به نوشتن رژیم برای خودشون و یا برای دیگران میکنن و در نهایت هم اسم اون رژیم رو رژیم کتوژنیک میزارن. انسولین در بدن شما میتواند باعث ترشح هورمونهای دیگری شود که سبب بیماری شوند. هم در ایران و هم در آمریکا مشورت پزشکی گرفتم و نظر اکثریت این بود که کلاً غیر درمان با آنتی بیوتیک که عوارض دیگری دارد، کاری نمی شود کرد و باید با مشکلاتم کنار بیایم.

نحوه خروج از رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک همچنین فواید دیگری برای مبارزه بدن با انواع دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر دارد.این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزین کردن آن با چربی است. در اصل با این رژیم، بدن فرد در حالتی قرار می گیرد که برای تامین انرژی و سوخت و ساز بدن فرد به جای قند و کربوهیدارت های غذاها، از چربی های مصرفی و چربی های خود بدن به عنوان سوخت و تامین کردن انرژی سلول های خود استفاده می کند.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان

[catlist name= post_type=”post”]

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

انواع رژیم های کتوژنیک

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

نان کتوژنیک چیست

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

این می تواند به معکوس کردن “مقاومت به انسولین” کمک کند که مشکل اساسی در ایجاد علائم دیابت است. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی بدن کمک کند که این چربی اضافی رابطه نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و متابولیک دارد. رژیم غذایی کتوژنیک (یا کتو)، رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که از قرن های گذشته برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شده است.

اگر رژیم کتوژنیک را رعایت می کنید کربوهیدرات به طور معمول باید به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش یابد. اگر به طور منظم و هر روز یک قاشق رب انار مصرف کنید، میزان اسیدهای چرب در خون (NEFA) کاهش مییابد. در رژیم کتوژنیک مهم نیست چند وعده غذایی مصرف میکنید بلکه باید میزان غذایی دریافت رو کنترل کنید. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. این رژیم کمک می کند تا نشانه های بیماری آلزایمر در افراد کاهش پیدا کند و روند بیماری کندتر از آن چیزی که فکر می کنید پیش برود.

تحقیقاتی انجام شده که نشان میدهد رعایت رژیم کتوژنیک اصولی علاوه بر کاهش وزن و درمان چاقی، به درمان برخی بیماری ها کمک میکند. برخی از اثرات مثبت رژیم غذایی که علاوه بر کاهش وزن توضیح داده شده است شامل کاهش هوس های غذایی به دلیل چربی زیاد، کاهش در سطح هورمون های تحریک کننده اشتها، کاهش چربی و افزایش کالری سوزانده شده است. ظاهراً من جزو چند درصدی بودم که واکنش شدید به فعالیت هلیکو باکتر نشان می دادم. انگار که مریض شده بودم. اصرار کرد که رژیم خیلی خوبی است.

This content has been do​ne by GS A ​Cont en​t ᠎Ge nera᠎tor DE​MO.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم دیگر قبول کرده بودم که سیستم بدنی من مشکل دارد و نمی شود کاری کرد. به من توصیه کرد رژیم را امتحان کنم. گفت دارد یک رژیم جدید امتحان می کند و در عرض چند ماه، 40 کیلو وزن کم کرده است! وزنم داشت کم می شد، البته نه به سرعت چند روز اول. سطح انرژی ام به مرور زمان داشت بالاتر میرفت. از این رو بر روی سلامت بدن تاثیر زیادی را به همراه خواهد داشت. بنابراین بدن یک انسان طبیعی ترجیح میده انرژی خودش رو خیلی سریع و راحت از طریق کربوهیدرات ها یا همون فرآورده های قندی بدست بیاره.

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود

افرادی که کربوهیدرات ها را محدود نمی کنند انرژی خود را از گلوکز که از

کربوهیدرات ها بدست می آید، دریافت می کنند. سطح کتون ادرار، روزانه اندازهگیری میشود تا مطمئن شوند کتوزیس دلخواه بدست آمده و بیمار به رژیمش پایبند بوده یا خیر، با این وجود، سطح کتون ادرار ارتباطی با اثرات ضد تشنجی آن ندارد. جالب اینجاست که آدنوزین در طول روز در بدن ما انباشته خواهد شد و همین امر سبب میشود که ما در طول روز بیداری کمتر و هوشیاری پایینتری را تجربه کنیم و در نتیجه خوابی عمیق در شب را داشته باشیم.

اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن میشود. تشخیص این بود که یک نوع باکتری (به اسم هلیکو باکتر) در سیستم گوارشم هست. بهتر است که رژیم خود را براساس غذاهای کامل، غذاهایی که تنها از یک نوع ماده تشکیل شدهاند، استوار سازید. یک بررسی در سال 2017 تمام شواهد موجود در مورد رژیم کتوژنیک و سلامت قلب و عروق را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که رژیم غذایی ممکن است با برخی از عوامل بهبود دهنده ی بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

چند سال رژیم نگرفتم و وزنم به بالای 115 کیلو رسید. چند ماه این کار را ادامه دادم، تا اینکه مفاصل پاهایم به شدت دچار درد شدند و به پزشک مراجعه کردم. به پزشک های مختلفی مراجعه کردم. به این صورت که هم می توانید به آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی مراجعه کنید و هم میتوانید با سفارش از وبسایت مای ژن پکیج نمونه گیری را در منزل دریافت کنید. یک روز عکس یکی از دوستانم را که ساکن آمریکا است در پروفایلش دیدم.

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف می کنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. از دیگر مزایای رژیم غذایی می توان به بهبود و پیشگیری از سندروم کیست تخمدان در زنان نام برد که یکی از دلایل نازایی، چاقی، موهای زائد بدن و عادات ماهیانه نامنظم نامیده می شود. پیش از اینکه به اصل مطلب بپردازیم در جریان باشید که در این سایت مقالات زیادی در خصوص رژیم کتوژنیک توسط بنده (دکتر فرزاد روشن ضمیر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی) نوشته شده است و این مجموعه در حال تکمیل نیز میباشد.

خرید کتاب کتوژنیک

در این شرایط، بدن شما نتوانسته است چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و به مرور آن را حذف کنید تا بدن شما عادت کند. حتی با بنزین، ماشینتان بهتر و سریعتر هم کار میکند. دستیابی و حفظ کتوز می تواند برای بسیاری از افراد کار دشواری باشد. روزی 10 کیلومتر داخل پارک و خیابان می دویدم. متخصص گفت با وزن من حتی پیاده روی زیاد هم برای سلامتی خوب نیست، چه رسد به دویدن، آن هم روزی 10 کیلومتر!

اصلی ترین فایده رژیم کتوژنیک این است که بدن شما را وادار به استفاده از چربی ها برای تامین انرژی میکند. به دنبال تکرر ادرار، از دست دادن الکترولیت ها از بدن بیشتر شده که خود بر وخیم تر شدن علائم دامن می­زند. حتی بعد از بیدار شدن هم سرحال نبودم. از حدود هفته چهارم دیگر دلتنگ غذاهایی که قبلاً دوست داشتم، نبودم. رژیم کاهش وزن کتو در دو حالت سخت گیرانه و متعادل می تواند اجرا گردد، در رژیم لاغری کتو اصلاح شده برای بانوان ترکیبی از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی آلکالاین و رژیم کاهش وزن کتو استفاده می شود که نتایج آن در کاهش وزن بسیار بی نظیر است.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

مطالعات نشان داده که این رژیم لاغری می تواند باعث کاهش صدمات و کمک به بهبود و ریکاوری پس از آسیب مغزی گردد. بعد از چند ساعت گفت و گوی اینترنتی، قانع شدم که این رژیم را هم امتحان کنم… چند ساعت بعد ارتباط برقرار کردم و پرسیدم ماجرا چیست. این بار، بدنم بعد از هر غذا گر می گرفت. البته باشگاه می رفتم و وزنه میزدم. حس خوبی داشتم. تنها مشکلی که بود این بود که نمی توانستم مثل سابق وزنه های سنگین بلند کنم. ایده این است که شما کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کالری کمتری از کربوهیدرات ها دریافت کنید.

شما نیز میتوانید از طریق بخش نظرات تجربیات خود را درمورد رژیم غذایی کتوژنیک با ما به اشتراک بگذارید یا اگر سؤالی دارید، سؤال خود را مطرح کنید تا پزشکان ما پاسخگوی شما باشند. مصرف میان وعدهها به شما کمک میکند تا به رژیم کتو خود پایبند باشید و بدون ناراحتی مراحل لاغری خود را سپری کنید. مطالعات مختلف معتقدند ۵۵-۶۵ درصد رژیم غذایی از کربوهیدرات، ۲۵-۳۰ درصد از چربی و ۱۵-۱۸ درصد نیز از پروتئین تامین شود تا عملکرد بدن در حالت طبیعی خود باشد. یک دورهٔ کوتاهمدت از افزایش تشنجها در طی بیماری یا در اثر نوسان سطح کتونهای خون محتمل است.