رژیم غذایی کتوژنیک : هر آنچه باید بدانید! – اندام برتر

رژیم کتوژنیک در کودکان که متشکل ازچربی بالا و کربوهیدرات خیلی کم است معمولا برای درمان بیماری صرع و سرطان مغزبه برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز کار می رود. البته کار بهتر اینه که زیر نظر پزشک از مکمل های غذایی استفاده کنید که در این صورت همه چیز عالی پیش میره. یکی از محبوب ترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک یا کتو است. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

اما این رژیم گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حرفهای که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، نمی باشد. اگر شما علاقه مند به بدنسازی هستید، ابتدا باید چربی از دست بدهید و سپس عضله بسازید. اما اگر اهل ورزشکردن با حجم کم هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما، یک گرم پروتئین کاربردی خواهد بود. لازم به ذکر است که مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن میشود.

انواع رژیم های کتوژنیک

این محصول دارای طعم خیلی خوبی است و من از طعم و کیفیت اون خوشم اومده. این آزمایش تاثیر فوق العاده ی رژیم کتو نسبت به رژیم کم چربی رو به خوبی ثابت میکنه. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد رژیم کتوژنیک است با این تفاوت که مصرف پروتئین در این مدل نسبت به مدل استاندارد بیشتر است. خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند.

به لطف ویتامین A

موجود در آن، ایمنی بدن را نیز تقویت میکند. این چیدمان به شما در ایجاد تعادل قند خون، کمک ویژه ای میکنهو در نتیجه به بدن کمک میکنه میده تا خیلی راحت تر وارد حالت کتوز بشه. از طرفی بدن ما به اندازه ی نیازش انرژی از کربوهیدرات ها جذب میکنه و مقدار باقی مونده ( اضافه ) رو به صورت چربی در نواحی شکم و پهلو و … Th is a rticle has  been c᠎reated ​by G᠎SA Conte nt  G en er​ator  Demoversi​on​!

رژیم کتو چربی های مضر بدن رو دفع و از چربی های مفید استفاده میکنه. اما نکته اینجاست که گرفتگی عضلات به شما هشدار می دهد که شما از کمبود مواد معدنی خصوصا منیزیم در بدن رنج می برید. همچنین لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است. با رعایت رژیم کتو سطح انسولین پایین آمده و این به معنای لیپولیز بیشتر و آزاد شدن گلیسرول در مقایسه با رژیم غذایی معمولی است که سطح انسولین بین 80 تا 120 است.

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می شود و به طور مشهود افزایش چشمگیر HDL و کاهش غلظت ذرات LDL را در مقایسه با رژیم های کم چرب نشان می دهند. به این منظور که شما چربی های سالم می خورید تا چربی بسوزانید. چربی های سالم: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آواکادو، کره نارگیل و روغن کنجد. امراض داخلی و عفونت های کبوتر را می توانید با استفاده از پوست انار درمان کنید. همچنین برای درمان اسهال خونی کبوتر می توانید روی خواص پوست انار حساب کنید.

پودر پوست انار دیواره روده را تنگ می کند و خونریزی را بند می آورد و محل زخم شده را خوب می کند. طبق تحقیقات انجام شده رژیم کتوژنیک سبب کاهش وزن سریع می شود اما در برخی افراد این رژیم به لاغری کمک نمی کند از این رو ممکن است این سوال برای آنها پیش بیاید که چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم؟ رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی کنار مصرف ناشتای رب انار کمک کننده است.

رب انار به دلیل داشتن آهن به شدت دیر هضم می شود. رب انار به شدت برای افرادی که دارای زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید هستند، ضرر دارد. این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند. پزشکان معمولا رژیم کتوژنیک در کودکان را توصیه نمی کنند چون ممکن است حفظ آن در درازمدت کمی مشکل باشد. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. باید در جواب بگوییم که این رژیم غذایی رژیم برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، مناسب و عالی است.

رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم کتونزا یک گونه از رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافی پروتئین و قند بسیار کم ، که بدن را مجبور می سازد تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی بدن استفاده کند. و از سمت دیگر آنزیمی از بدن را که به عضلات بدن، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی بدن کمک می کند نیز تقویت می کند . و بدن را در مقابل انواع بیماریها مخصوصا سرطان ها (سرطان سینه و پروستات ) محافظت میکند. مصرف رب انار به صورت ناشتا به تصفیه خون کمک میکند.

با خوردن رب انار ترش فشار خون خودشان را کنترل کنند. و مدتی به خوردن رب انار ناشتا مداومت کنید تا درمان حاصل شود. مصرف روزانه رب انار به صورت ناشتا به لاغر شدن بدن کمک می کند. لازم به ذکر است که کتو منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود. همچنین محققان باور دارند که رژیم کتوژنیک به بیماران اسکیزوفرنی هم کمک میکند تا نشانههای این بیماری مانند توهم و رفتارهای غیر قابل پیش بینی را بهبود بخشند. پوست انار دارای ماده ای به نام تانن است که برای درمان بیماری های روده ای کبوتر خیلی خوب است.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[catlist name= post_type=”post”]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

اضافه وزن باعث میشود تا بار سنگینی به کبد وارد شود.

و در با ریختن یک قاشق غذاخوری در چهار لیتر آب به کبوتر ها بدهید تا دوباره سلامتی خود را به دست بیاورند. همزمان باید آب، سرکه سیب، شوید خشک، فلفل قرمز خرد شده، پودر سیر، پودر پیاز و نمک و فلفل را اضافه کنید. این عادت غذایی به مرور زمان باعث تجمع چربیهای اضافه در کبد میشود. اضافه وزن باعث میشود تا بار سنگینی به کبد وارد شود. این رژیم غذایی با فواید سلامتی بسیاری از بهبود سلامت روان، کاهش کلسترول تا بهبود چشمگیر کبد چرب (کبد چرب) مرتبط است، اما تمرکز اصلی آن کاهش وزن است.

همچنین نوشیدن ترکیب آب و رب انار به صورت روزانه برای رفع عفونت دندان مفید است. مصرف رب انار برای افراد دچار فشار خون بالا مفید است البته این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند. افزایش کتون ها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی در این رژیم ایفا کنند. البته مراجعه به پزشک طب سنتی نیز لازم است. فرآیند رژیم کتوژنیک چگونه است؟

نحوه خروج از رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک به کنترل ترشح هورمونهایی مانند انسولین کمک کرده که در پیشرفت دیابت و دیگر مشکلات سلامتی ایفای نقش میکند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک میتوان چروکها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصبت سفت کنندگی این کرم از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری میکند. فقط یک نوار کوچک شکلات ممکن است فرایندی را که قبلاً انجام داده اید از بین ببرد. نسخه اصلاح شده رژیم کتوژنیک، به شما این امکان را می دهد که پروتئین را آزادانه تر مصرف کنید، با 20 تا 30 درصد کل کالری، با همان محدودیت کربوهیدرات، این رایج ترین نسخه رژیم غذایی امروزی است.

همان طور که می دانید انرژی بدن از سوخت کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید.اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. یکی از راه هایی که امروزه برای کاهش وزن توصیه می شود، رژیم کتو یا همان رژیم کتوژنیک است. در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید.

شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. چربی های اشباع نشده را می توان در روغن زیتون، روغن کنجد، روغن کانولا، روغن گلرنگ، آووکادو، کره بادام زمینی و برخی آجیل ها یافت. زمانی که منبع سوختوساز بدن بهجای کربوهیدراتها، چربیهای مجاز مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم باشد بدن کتوز میشود.