هر آنچه در مورد رژیم کتوژنیک باید بدانید

رژیم غذایی کتوژنیک اگرچه اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود ولی دارای فواید متعددی برای افرادی که دارای بیماری های قلبی، مغزی، آکنه و صرع هستند می برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز باشد. شبیه رژِیم کتوژنیک استاندارد است اما پروتئین بیشتری دارد ؛ شامل 60% چربی ، 35% پروتئین و 5 % کربوهیدرات . شما در یک رژیم کم کربوهیدرات قرار خواهید گرفت و از مواد غذایی شامل سبزیجات، میوه ها و آجیل تغذیه می کنید.

این کار اشتباه است و نباید ناگهانی مصرف کربوهیدرات را کم کنید و تدریجی باید این کار را انجام دهید. درشت مغذ ی های این برنامه غذایی بطور تقریبی به صورت 55 تا 60 درصد چربی، 30 تا 35 درصد پروتئین و 5 تا 10 درصد کربوهیدرات تقسیم می شوند. توصیه متخصصین تغذیه این است که به دلیل ارتباط چربی های اشباع شده با بیماری های قلبی ، مقدار مصرف آنها را در طول روز به 7 درصد کالری روزانه خود محدود کنید.

نان کتوژنیک چیست

در واقع چیزی حدود 60 الی 80 درصد از مواد غذایی این رژیم لاغری را چربی ها تشکیل می دهند و 15 تا 20 درصد باقی مانده را نیز کالری ها تشکیل می دهد. اضافه کردن غذاهای سالم به رژیم لاغری کار سختی نیست. در این حالت بدن شما در وضعیت کتون زدگی قرار می گیرد که به جای کربوهیدرات شروع به سوزاندن چربی ها می کند در نتیجه کاهش وزن و لاغری حاصل می شود.

به خاطر فیبر بالای موجود در آن، دانه چیا می تواند ۱۱ تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب کند، در نتیجه شکلی ژله ای پیدا می کند و در معده جا می گیرد. همچنین مطمئن شوید که اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده اید. همچنین در طول رژیم غذایی کتو، مکمل های منیزیم را هر روزه مصرف کنید. در هفته 5، برای از دست دادن وزن و ایجاد عضلات تمرین کنید.

در هفته اول رژیم غذایی کتوژنیک، به دلیل خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات آب اضافی زیادی از بدن خارج می شود و وزن زیادی از دست خواهید داد. مطالعات حیوانی که در آن رژیم پر چربی استفاده شده بود، ارتباطی بین چربی برنامه غذایی و چاقی نشان نداد و بر عکس کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالا نظیر کتوژنیک، کاهش وزن را تسهیل می کرد. رژیم کتوژنیک، تعداد تشنجها را در بیش از نیمی از مصرفکنندگان به میزان ۵۰٪ و در یک سوم بیماران به میزانِ بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد.

این به بدن کمک می کند تا چربی های ذخیره شده را از بین ببرد و وزن را کم کند. بنابراین اگر می خواهید با صرع خداحافظی کنید از این رژیم استفاده کنید. 7. اسفناج، کرفس و پنیر چدار را اضافه کنید. این رژیم به کلیه فشار وارد می کند و اگر شما بلند مدت این رژیم را بگیرید دچار سنگ کلیه خواهید شد. اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید. کربوهیدرات و چربی تقریبا در اکثر مواد غذایی وجود دارد، به همین دلیل ممکن است به راحتی دچار اشتباهات رژیم کتوژنیک شوید؛ به خصوص اگر تازه وارد هستید!

نحوه ی گرفتن رژیم کتوژنیک

در حالی که برای صرف شام یا ناهار با همکاران یا دوستان خود، غذاهای کم کربوهیدرات را تهیه می کنید، از مواد مخدر استفاده نکنید و آب میوه تازه بنوشید. اینها همه علائم خطری است که برای خرید بسته های غذا یا غذاهای کنسرو شده باید رعایت کنید. چاشنی های ممنوعه – برخی از ادویه ها حاوی کربوهیدرات ها هستند و باید از آنها اجتناب کنید. عوارض طولانی مدت تر شامل کبد چرب، کمبود پروتئین درخون، سنگ کلیه و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. این رژیم معمولاً شامل مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، گوشتهای فرآوری شده، سوسیس، پنیر، ماهی، آجیل، کره، روغن، دانهها و سبزیجات فیبری است.

این برنامه غذایی به دلیل مصرف کم کربوهیدرات معده شما را دچار مشکل می کند. از آنجا که رژیم غذایی کتو نیاز به رژیم های غذایی کم کربوهیدرات دارد، بسیاری از مواد غذایی حاوی منیزیم در رژیم غذایی وجود ندارد. البته مشخص است که روغن نارگیل کالری دارد، بنابراین اضافه کردن آن به غذای مصرفی فکر خوبی نیست. با این حال، همچنین میل شما به مصرف کربوهیدرات وجود دارد، و شما ممکن است به عنوان یک پاداش برای از دست دادن وزن تان بسیار زیاد بخورید. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند.

بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. هفته سوم، هر چند شبیه به دو هفته اول است، اما

مقدار کالری مصرفی شما متفاوت است. در اینجا چند قانون وجود دارد که در هنگام خرید مواد غذایی باید از آن ها تبعیت کنید: – همیشه از خوار و بار فروشی ها، سبزی فروشی ها و قصابی ها خرید کنید. در ۲۰۰۵ میلادی در یک نظرسنجی از ۸۸ متخصص مغز و اعصاب اطفال در آمریکا، مشخص شد که تنها ۳۶٪ آنها پس از شکست درمان با دو دارو، رژیم کتوژنیک را تجویز میکنند، ۲۴٪ بهطور گاهبهگاه از این رژیم بهعنوان آخرین چاره بهره بردند و ۲۴٪ بهندرت و تنها در چند مورد، آن را به کار بسته بودند و ۱۶٪ نیز بههیچوجه آن را تجویز نکرده بودند.

معمولا مصرف میوه در رژیم کتو به دلیل اینکه دارای کربوهیدرات بالایی هستند رایج نیست ولی میوه های غنی از چربی خوب مانند آووکادو و زیتون نیز پرکاربرد هستند، پر فیبر و کم کربوهیدرات. ماست های کم چرب معمولا سرشار از قند هستند پس بهتر است از مصرفشان پرهیز کنید. حداقل در ابتدا، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

خرید محصولات رژیم کتوژنیک

᠎Article h as been c᠎re at᠎ed ​with GSA Content G en᠎er ator​ D​emov ersion​!

4. در یک ظرف ، ابتدا کدو را اضافه کنید، سپس یک لایه گوشت خرچنگ اضافه کنید. 3. گوشت خرچنگ، نمک و فلفل را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی از پروتئین ها را از طریق گوشت یا حبوبات دریافت می کنید. بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. دانه چیا از نظر مواد مغذی یکی از غنی ترین غذاهای روی زمین است. کلا تمامی رژیم های تناسب اندام باید تحت نظر متخصص تغذیه شروع شوند چون شرایط بدنی هر فردی متفاوت است.

چه کسانی رژیم کتوژنیک گرفتن

[catlist name= post_type=”post”]

رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های محدوده کننده است که پیروی درست از آن کار هر کسی نیست. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. در این نوع رژیم به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات دریافتی تغییر می کند به این صورت است که 5 روز در هفته مقدار کربوهیدرات دریافتی بسیار محدود می شود و 2 روز دیگر مقدار زیادی کربوهیدرات بایستی مصرف شود. علت این پدیده این است که لذت ناشی از خوردن چربی به پیشگیری از پرخوری کمک میکند.

یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. شمارشگر کربوهیدرات دیابتی میتواند کتونها را کنترل کند و بینشهایی در مورد ماکروهای کتوژنیک ارائه میکند. هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود. اگرچه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن عالی است، اما ممکن است برای کسانی که سبک زندگی بیش از حد کم تحرک دارند کافی نباشد.

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک از اوایل دهه 1900 برای درمان موفقیت آمیز صرع استفاده شده است. رژیم کتوژنیک چیست و چگونه است؟ رژیم کتوژنیک بر اساس ایجاد کتوز، شکستن مولکول های چربی به کتون و تامین انرژی مورد نیاز بدن از طریق کتون بجای گلوکز استوار است. خوراکیهای هر یک از این چهار گروه را به منظور تنوع غذایی، میتوان به راحتی و بدون نیاز به محاسبهٔ مجدد، جابجا کرد. غذاهای رژیم کتو میتوانند تنوع بسیار زیادی داشته باشند.

مقدار زیادی محصولات لبنی ، مانند کلبه شیر کامل و پنیر ریکوتا، به همراه ماست یونانی را نیز می توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید. شما ممکن است احساس ضعف زیادی کنید و بخواهید که روی به تنقلات ناسالم بیاورید. 8. ارگانو را در روی آن بپاشید و روی اسفناج، کرفس، و چدار را بت تخم مرغ پر کنید. به علاوه تخم مرغ هورمون­های القا کننده حس سیری را نیز فعال می­کند. یک تخم مرغ کامل بخورید. یک مقدار متعادل از پروتئین ها و چربی ها را برای شام بخورید تا در خود احساس داشتن انرژی و جرم عضلانی ایجاد کنید.