چند توصیه اشتباه در مورد کاهش وزن – معاونت غذا و دارو

همانطور که در بالا ذکر کردیم، رژیم کتوژنیک رژیمی است که دارای کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط کم و برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز چربی زیادی است. هنگامی که رژیم کتو دارید و به طور منظم در حالت کتوز قرار دارید، بدن شما کتون تولید می کند، به ویژه BHB (ß-هیدروکسی بوتیرات)، که یک ماده شیمیایی ضد التهاب قوی است. اما التهاب زیاد و مداوم می تواند علائم ناخوشایندی مانند درد، سفتی مفصل، تورم ، خستگی و نتایج حاد فیزیولوژیکی ایجاد کند.

التهاب پاسخ ایمنی طبیعی بدن برای کمک به بهبود و مبارزه با عفونت است. به همین دلیل رژیم کتو برای حذف کربوهیدراتها یکی از موفق ترین رژیمها است. تجدید حیات رژیم کتوژنیک به عنوان یک فرمول سریع کاهش وزن مفهوم نسبتاً جدیدی است که نشان داده شده است حداقل در کوتاه مدت بسیار موثر است. در حقیقت، در مطالعه ای که در آن شرکت کنندگان به مدت هشت و هفته تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند و سپس مجدداً به یک رژیم غذایی استاندارد وارد شدند، شرکت کنندگان در کتوز کاهش غلظت در گردش چندین هورمون و مواد مغذی را که بر اشتها تأثیر می گذارد، را نشان داده اند.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

یک روز قبل از بستری در بیمارستان، محتوای قندی غذای کودک را کاهش داده و کودک پس از شام، دیگر هیچ چیزی نمیخورد. از آنجا که خطر آسیب دیدن کودک از کتوز در دوران بارداری بسیار زیاد است، رژیم کتوژنیک توسط پزشکان توصیه نمیشود. دکتر گلبن سهراب عدم تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و افزایش خطر بروز کمبود آنها را مهمترین عارضه رژیمهای کتوژنیک عنوان کرد. هنگامی که بدن سازگار شد، این امر منجر به افزایش انرژی و توانایی برای انجام فعالیت های بدنی می شود.

این فراورده های فاقد قند، جایگزین های بسیار مناسبی برای نان های سرشار از کربوهیدرات و شیرین کننده های مصنوعی هستند. رژیم های غذایی که برای کاهش وزن طراحی مناسبی داشته باشند، اپیدمی چاقی را تا حدود زیادی می توانند مدیریت نمایند. بله، رژیم کتوژنیک یعنی مصرف کربوهیدرات کم و چربی بسیار. پ هنگامی که بدن شما در رژیم غذایی قرار گرفت، با کارایی بیشتری کار می کند، چربی های موجود در غذای شما و بدن شما را می سوزاند .بدون مصرف قند، ولع مصرف غذا از بین می رود و شما احساس رضایت می کنید.

[catlist name= post_type=”post”]

رژیم کتوژنیک و سرطان

رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث نفخ، افزایش وزن و سلامتی ضعیف می شود و بدن برای تأمین انرژی به

کربوهیدرات ها متکی است. هنگامی که از غذاهای کم قند خون استفاده می کنید، هنوز یک افزایش طبیعی در قند خون وجود دارد، اما تغییرات سطح بالا و پایین گلوکز در رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا را تجربه نخواهید کرد. غذاهای فرآوری شده: فست فودها، غذاهای حاوی مواد نگه دارنده، گوشت های فرآوری شده مانند انواع هات داگ. با این حال تحقیقات نشان می دهد که نباید ترس از مصرف چربی وجود داشته باشد، بلکه کربوهیدرات های فرآوری شده و رژیم های غذایی حاوی مقدار زیادی قند مقصر واقعی مشکلات قلبی عروقی و چاقی در میان آمریکایی های امروزی بوده است.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

انواع سالاد کتوژنیک

در حال حاضر رژیم های گوناگونی از طرف مشاورین و متخصصین تغذیه توصیه می شود که بسیاری از ما حتی نام آنها را نیز نشنیده ایم و اگر به ما بگویند که در این رژیم شما باشد چربی بالا مصرف کنید یقینا به درستی و سالم بودن آن رژیم شک خواهیم کرد. مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک می تواند فشار زیادی را به این عضو وارد کند و به وارد شدن آسیب به آن منجر شود. همان گونه که پیشتر گفتیم، با اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم با فواید زیاد است؛ اما، برای همۀ افراد مناسب نیست.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

متأسفانه اثرات جانبی رژیم کتوژنیک که با نام آنفولانزای کتوژنیک یا “Keto Flu” شناخته می شود برخی افراد را از داشتن این رژیم می ترساند. اما شخصی که با وزن 108 کیلوگرم از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کرد، در مدت زمان 27 روز به وزن 101.2 کیلوگرم رسید. رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده می شود و همچنین از رژیم کتوژنیک برای کبد چرب و بهبود آن نیز استفاده می کنند. توصیه می شود بیماران دیابتی که رژیم کتوژنیک را شروع می کنند با پزشکان و متخصصین در این حوزه مشورت کنند تا بتوانند در صورت لزوم داروی خود را تنظیم کنند در حالی که سطح گلوکز پایین و تثبیت می شود.

به علاوه، همانطور که اشاره کردیم، با کاهش کربوهیدرات ها، بدن را از ذخایر گلوکز محروم می کنید، بنابراین بدن شما شروع به استفاده از چربی ها برای سوخت در مقابل کربوهیدرات ها و گلوکز می کند. هورمون ها، در این مورد انسولین، کوله سیستوکینین، گرلین و لپتین، در کمبود گرسنگی نقش مهمی دارند، زیرا بر احساس سیر شدن تأثیر می گذارند. در حالی که در بسیاری از موارد این شوک، سبب میشود بدن، همچون زمانی که در حالت قحطی و بیغذایی قرار دارد، به جای استفاده از چربی، آن را ذخیره نماید تا برای فعالیتهای حیاتی خود مورد استفاده قرار دهد؛ به همین دلیل این شوک میتواند اثری کاملا عکس میل ما داشته باشد.

هر روز با یک رژیم غذایی کتو، از غذاهای مغذی (کلان) با کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات استفاده می کنید. درشت مغذیهای رژیم غذایی به حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد چربی، ۳۰ تا ۳۵ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات تقسیم میشوند. رژیم کتوژنیک در درجه اول از چربی های بالا، پروتئین های متوسط و کربوهیدرات های بسیار کم تشکیل شده است. اگر این رژیم را به صورت متوسط و با فشار خیلی کم اجرا کنید می توان انتظار نیم کیلو کاهش وزن در هفته اول را داشت .

با توجه به محدودیت مصرف کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک، ولی خوشبختانه هنوز ، انواع مختلفی از مواد غذایی در رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. شما میتوانید صبحانه ای که حاوی پنیر پرچرب و نان کتوژنیک است را هر روز به هر میزان که دوست دارید مصرف کنید. وقتی مردم به رژیم های غذایی پرچرب فکر می کنند، تقریباً بلافاصله به سطح کلسترول بالا نیز فکر می کنند. رژیم های مناسب غذایی برای کاهش وزن می توانند تا حدی به کنترل اپیدمی چاقی کمک کنند. اما اکنون با پیشرفت علوم پزشکی و تغذیه رژیم های گوناگونی ابداع شده اند که در پس هر کدام هدف و غایتی ترسیم شده است.

تقریباً برای یک دهه، رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم درمانی برای صرع کودکان از جایگاهی در دنیای پزشکی برخوردار بود و تا زمانی که محبوبیت آن با معرفی عوامل ضد صرع متوقف نشد، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. در رژیم کتوژنیک منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن کتوزیس گفته میشود. با یک رژیم کتو، باید غذاهای سیر کننده و پر از چربی را مصرف کنید، که فرآیند سوخت و ساز چربی سوزی به نام کتوز را تحریک کند.

هنگامی که غذاهای پر قند خون با کربوهیدرات مصرف می کنید، بلافاصله پس از خوردن غذا قند خون افزایش می یابد و بدنبال آن افت قند خون رخ می دهد. به گفته طرفدارهای این رژیم، با مصرف بالای پروتئین، دیگه مشکل تحلیل عضلات بدن بوجود نمیاد و از طرفی فرد همیشه احساس سیری داره. خطراتی همچون کبد چرب، چربی خون، میزان سم بالای خون، مشکلات قلبی و عروقی، رسوب چربی و تنگ شدن رگها و به تبع آن، سکته و حمله قلبی در پی مشکلات کبدی، وجود دارند. چراکه می تواند عوامل خطرزای بیماری ها و اختلالات مرتبط با چاقی، از جمله دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک در تشنج

متخصصان همواره توصیه میکنند که مصرف چربیهای اشباع شده را به دلیل ارتباط با بیماریهای قلبی، از ۷ درصد کالری روزانه خود، بیشتر نکنید. تفاوت اصلی رژیم کتوژنیک با سایر رژیم های غذایی در میزان و نوع مصرف غذاهاست. 10) وضعیت مصرف کربوهیدارت بعد از تموم شدن دوره رژیم چیه ؟ با مصرف این مقدار زیاد از چربی برای متابولیسم، رژیم غذایی میتواند شرایط فعلی کبد را بدتر کند. علاوه بر اختلالات تشنج، رژیم های کتوژنیک در مدیریت برخی از افراد با شرایط دیگر از جمله دیابت، سرطان، سندرم تخمدان پلی کیستیک و آلزایمر آزمایش شده اند.

شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک و نوشیدنی های مجاز در رژیم کتوژنیک نیز وجود دارد . در اثر رژیم کتوژنیک میزان سم در کلیهها بالا رفته و مشکلات کلیوی مانند از کار افتادگی و اجبار به پیوند کلیه را بهدنبال داشته باشد. 4️⃣ رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: مانند رژیم کتوژنیک استاندارد است اما پروتئین بیشتری را شامل می شود. در آن میزان کربوهیدرات مورد استفاده بسیار پایین، پروتئین مناسب و چربی بسیار بالا است که میزان انرژی دریافتی از هر کدام به ترتیب ۵، ۲۰ و ۷۵ درصد می باشد.

رژیم کتوژنیک برای کودکان

به علاوه، این افراد شاهد کاهش قابل ملاحظهای در سطح قند خون شدند، به طوریکه میزان استفاده از برخی داروهای کنترل قند خون در میانشان کاهش چشمگیری داشت. شواهد نشان میدهد که رژیمهای کتو به کاهش وزن و کنترل قند خون کمک میکند، اما نتایج حاصل از بهترین مطالعهها هنوز میانگینی از تجربههای هر شرکتکننده است. در واقع، رژیم کتو با افزایش کلسترول بد خون و به تبع آن با بیماری قلبی نیز مرتبط است. در رژیم کتوژنیک، میزان قند و کربوهیدرات را کاهش می دهید، بنابراین به طور طبیعی از افزایش و افت شدید قند خون جلوگیری می کنید. Th​is po st was ᠎done with GSA  Co nten​t Generator DEMO᠎.