انفجار جمعیت خوک وحشی در دشت غربی کانادا تهدیدی برای حمله به ایالت شمالی ایالات متحده است



جمعیت در حال انفجار «سوپر خوک‌ها» که به سختی ریشه‌کن می‌شوند در کانادا در حال سرریز شدن به جنوب مرز هستند و ایالت‌های شمالی مانند مینه‌سوتا، داکوتای شمالی و مونتانا در حال انجام اقداماتی برای توقف تهاجم هستند.

در کانادا، خوک‌های وحشی که در آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا در حال پرسه زدن هستند، تهدید جدیدی هستند.

آنها اغلب دورگه هایی هستند که مهارت های بقای گراز وحشی اوراسیا را با اندازه و باروری بالای خوک های اهلی ترکیب می کنند تا یک “خوک فوق العاده” ایجاد کنند که خارج از کنترل در حال گسترش است.

رایان بروک، استاد دانشگاه ساسکاچوان و یکی از مقامات برجسته کانادا در مورد این مشکل، خوک های وحشی را “مهاجم ترین حیوان روی کره زمین” و “یک قطار اکولوژیکی غرق شده” می نامد.

خوک ها بومی آمریکای شمالی نیستند.

به گفته بروک، در حالی که آنها قرن ها در بخش هایی از این قاره پرسه می زنند، مشکل کانادا تنها به دهه 1980 برمی گردد، زمانی که کشاورزان را تشویق به پرورش گراز وحشی کرد.

مینه‌سوتا، داکوتای شمالی و مونتانا و دیگر ایالت‌های شمالی در حال آماده‌سازی برای توقف حمله تهدید شده از سوی کانادا هستند.
AP

بازار پس از اوج گرفتن در سال 2001 سقوط کرد و برخی از کشاورزان ناامید به سادگی نرده های خود را قطع کردند و حیوانات را آزاد کردند.

معلوم شد که خوک ها در زنده ماندن در زمستان های کانادا بسیار خوب بودند. باهوش، سازگار و پشمالو، آنها هر چیزی از جمله محصولات زراعی و حیات وحش را می خورند.

زمانی که ریشه حشرات و محصولات کشاورزی را پیدا می کنند، زمین را پاره می کنند. آنها می توانند بیماری های ویرانگر را به مزارع خوک مانند تب خوکی آفریقایی گسترش دهند. و به سرعت تکثیر می شوند. یک خروس می تواند شش بچه خوک در یک بستر داشته باشد و در یک سال دو بچه پرورش دهد.

خوک‌ها اغلب دورگ‌هایی هستند که مهارت‌های بقای گراز وحشی اوراسیا را با اندازه و باروری بالای خوک‌های اهلی ترکیب می‌کنند تا یک «خوک فوق‌العاده» ایجاد کنند.
AP

بروک گفت که این بدان معناست که 65 درصد یا بیشتر از جمعیت خوک‌های وحشی ممکن است هر سال کشته شوند و همچنان افزایش خواهد یافت.

او گفت که شکار فقط مشکل را بدتر می کند.

میزان موفقیت برای شکارچیان تنها حدود 2٪ تا 3٪ است و چندین ایالت شکار را ممنوع کرده اند، زیرا خوک ها را محتاط تر و شبانه تر می کند – ردیابی و ریشه کن کردن آنها سخت تر است.

مشکل کانادا با خوک های وحشی به دهه 1980 برمی گردد، زمانی که کشاورزان را تشویق به پرورش گراز وحشی کرد.
AP

خوک‌های وحشی در حال حاضر سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار به محصولات ایالات متحده خسارت وارد می‌کنند که بیشتر در ایالت‌های جنوبی مانند تگزاس است. و می توانند نسبت به انسان ها پرخاشگر باشند.

یک زن در تگزاس در سال 2019 توسط خوک های وحشی کشته شد.

بروک گفت که ریشه کنی خوک های وحشی دیگر در منیتوبا و ساسکاچوان امکان پذیر نیست.

خوک‌های وحشی می‌توانند بیماری‌هایی مانند تب خوک‌های آفریقایی را به مزارع خوک منتقل کنند، زیرا حیوانات به سرعت تولید مثل می‌کنند.
AP

اما اوضاع در همه جا ناامیدکننده نیست و چند ایالت آمریکا آنها را حذف کرده اند.

او گفت که کلید داشتن یک سیستم تشخیص است که آنها را زود و سریع پیدا می کند و سپس به سرعت پاسخ می دهد.

بروک و همکارانش 62000 خوک وحشی را در کانادا مشاهده کرده اند.

خوک‌های وحشی سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار به محصولات کشاورزی ایالات متحده خسارت وارد می‌کنند، عمدتاً در ایالت‌های جنوبی مانند تگزاس.
AP

بررسی های هوایی آنها آنها را در دو طرف مرز کانادا و داکوتای شمالی مشاهده کرده است.

آنها همچنین مشاهده ای را در منیتوبا در 18 مایلی مینه سوتا ثبت کرده اند.

بروک گفت: “هیچ کس نباید از زمانی که خوک ها شروع به راه رفتن در آن سوی مرز می کنند، تعجب کند.” “سؤال این است: در مورد آن چه کاری انجام خواهد شد؟”

بروک گفت که مونتانا در مورد دور نگه داشتن خوک های وحشی جدی ترین بوده است. پرورش و حمل و نقل خوک های وحشی را در داخل ایالت ممنوع کرد.

بروک گفت: «تنها راه رو به جلو این است که باید واقعاً تهاجمی باشید و باید از همه ابزارهای موجود در جعبه ابزار استفاده کنید.

این می تواند شامل تله های زمینی بزرگ با نام هایی مانند “BoarBuster” یا اسلحه های توری باشد که از هلیکوپتر شلیک می شوند. برخی از ایالت‌ها و استان‌ها از برنامه‌های ردیابی «Squeal on Pigs» که به صورت جمع‌سپاری شده است، استقبال می‌کنند.

دانشمندان همچنین سمومی مانند نیتریت سدیم را مورد مطالعه قرار داده‌اند، اما خطر آسیب رساندن به گونه‌های دیگر را دارند.

مینه‌سوتا یکی از ایالت‌هایی است که تلاش می‌کند از نفوذ خوکی جلوگیری کند.

انتظار می رود که اداره منابع طبیعی ایالت در ماه فوریه گزارشی را منتشر کند که در آن خلأهای موجود در برنامه مدیریتی خود شناسایی شده و اقدامات پیشگیرانه جدید توصیه شود.

در همین حال، وزارت کشاورزی ایالات متحده از هواپیماها و هواپیماهای بدون سرنشین برای تقویت نظارت در امتداد مرز شمالی استفاده می کند.

مینه‌سوتا پس از تیراندازی و کشتن گروهی از خوک‌هایی که در سال 2016 توسط خدمات حیات‌وحش USDA که از مزرعه‌ای سرگردان شدند و در گوشه شمال غربی ایالت وحشی شدند – اما نه قبل از شروع تکثیر و ریشه‌کن کردن حفاظت‌شده حیات‌وحش، از بین رفت، اعلام شد.

گری نورنبرگ، مدیر خدمات حیات وحش مینه‌سوتا، گفت تا آنجا که می‌داند، هیچ خوک وحشی واقعاً به ایالت او راه پیدا نکرده است.

بر اساس گزارش USDA، خوکی وحشی در حداقل 35 ایالت گزارش شده است. این آژانس تخمین می زند که جمعیت خوک در این ایالت ها حدود 6 میلیون نفر است.

مایک مارلو، دستیار مدیر برنامه گفت: از زمان راه‌اندازی برنامه ملی مدیریت خوک‌های وحشی در سال 2014، USDA به 33 ایالت کمک مالی ارائه کرده است.

او گفت که هدف آنها از بین بردن خوک‌های وحشی در جاهایی که جمعیت آنها کم است یا در حال ظهور هستند، و محدود کردن خسارت در جایی که قبلاً ایجاد شده‌اند، مانند تگزاس و ایالت‌های جنوب شرقی است.

او گفت که این برنامه در برخی از ایالت هایی که جمعیت کمی داشتند مانند ورمونت، نیویورک، پنسیلوانیا، نیوهمپشایر، ویسکانسین و واشنگتن موفقیت آمیز بوده است.

این حیوانات گهگاه دیده می شوند و به سرعت در داکوتای شمالی کشته می شوند.

مارلو گفت: “من فکر می کنم ما در حال برداشتن گام های بزرگ به سمت موفقیت هستیم.” “اما ریشه کن کردن در آینده نزدیک نیست.”



منبع