براک پردی نه تنها کوارتربک شوت بلند در سوپر باول شروع کرد



براک پردی اولین آقای Irrelevant خواهد بود – آخرین بازیکنی که در درفت NFL انتخاب شد – که در یک سوپر باول در یک کوارتربک شروع می کند.

اما QB سال دوم سانفرانسیسکو 49ers با اولین شوت طولانی برای هدایت تیمش به بازی بزرگ فاصله دارد.

در اینجا نگاهی به برخی دیگر از کوارتربک‌های ناشناخته برای شروع در سوپر باول داریم.

برد جانسون

در حالی که هیچ کس دیگری از انتخاب نهایی در درفت به زیر مرکز در سوپر باول نرسیده است، پردی بازیکنی نیست که کمترین درافت را انجام دهد.

این افتخار متعلق به برد جانسون است که در سال 1992 توسط وایکینگ های مینه سوتا در رده 227 قرار گرفت، زمانی که درفت به جای هفت راند فعلی 12 راند بود.

براک پردی پس از پیروزی قهرمانی 49ers NFC مقابل شیرها جشن می گیرد. گتی ایماژ

منتخب دور نهم، پنج سال را با وایکینگ‌ها گذراند و سپس به واشنگتن و سپس خلیج تامپا رفت، جایی که در سال 2003، زمانی که باکس به رایدرها ضربه زد، باکانیرز را به سوپربول رساند.

کرت وارنر

وارنر که در نهایت داستان ضعیف فوتبالی است، از خارج از آیووا شمالی به توقف در لیگ فوتبال آرنا و NFL اروپا، و همچنین کار به عنوان منشی در یک فروشگاه مواد غذایی تا انجام یکی از غالب‌ترین تخلفات تاریخ NFL با St. لوئیس رامز به عنوان بخشی از بزرگترین نمایش در چمن.

وارنر تنها بازیکنی در تاریخ شد که برنده سوپر بول MVP و NFL MVP شده است.

کرت وارنر خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

در سال 1999، او هدایت ترنت گرین مصدوم را در پیش فصل برعهده گرفت و در طول سال مسلط بود و رامز را به برد سوپربول مقابل تنسی تایتان سوق داد.

جیک دلهوم

مانند وارنر، دلوم نیز از کالج خارج نشد و قبل از شکستن در کارولینا پانترز در سال 2003، به حضور در تیم‌های تمرینی با نیواورلئان سنتز و اکشن در NFL اروپا محدود شد.

در آن فصل، دلوم و کارولینا به سوپربول رسیدند، جایی که دلوم خوب بازی کرد، اما پانترز به لطف گل میدانی آدام وینیاتیری، مقابل نیوانگلند پاتریوتز شکست خورد.

جیک دلهوم AP

تام بردی

وقتی صحبت از میهن پرستان شد، قبل از اینکه تام بردی بهترین کوارتربک تمام دوران شود، او در دور ششم (در مجموع 199) از میشیگان بود و تقریباً تمام فصل تازه کار خود را روی نیمکت بود.

تا اینکه در دومین سال حضورش، زمانی که درو بلدسو توسط مو لوئیس، مدافع خط جتز در دومین بازی فصل حذف شد، بردی شروع کننده شد.

بقیه تاریخ است – و تاریخ برادی در آن فصل با پیروزی بر سنت لوئیس رامز در سال 2002، میراث او را خلق کرد.

مارک رایپین

QB سابق واشنگتن ردسکینز در دور ششم (مجموع 146) در سال 1986 به خدمت گرفته شد و سپس بیشتر دو سال اول خود را در ذخیره مصدوم گذراند.

رایپین در سال 1989 شروع کننده تمام وقت شد و جایگزین داگ ویلیامز شد و واشنگتن را در سال 1992 به قهرمانی سوپر باول بر بوفالو بیلز هدایت کرد، زمانی که او همچنین به عنوان MVP سوپر بول انتخاب شد.

جف هاستلر

هاستلر تنها دو بازی را در چهار فصل اول خود با جاینتز آغاز کرد قبل از اینکه فیل سیمز در هفته چهاردهم در سال 1986 به پایان رسید.

Hostetler and The Giants به دومین عنوان قهرمانی Super Bowl خود ادامه دادند و باعث ناراحتی عظیم بیلز شدند.

دیوید وودلی

وودلی که توسط دلفین های میامی در دور هشتم (مجموع 214) درفت 1980 انتخاب شد، در سومین فصل خود بود که میامی به سوپربول رسید و در سال 1983 به واشنگتن باخت.

داگ ویلیامز

انتخاب دور اول تیم تامپا بای باکانیرز قبل از بازگشت به NFL با واشنگتن ردسکینز در سال 1986 در USFL بازی کرد.

داگ ویلیامز AP

ویلیامز در سال 1987 تنها دو بازی را شروع کرد، اما در پلی آف توسط جو گیبس، بیش از جی شرودر به عنوان شروع کننده انتخاب شد.

ویلیامز پس از پرتاب 331 یارد رکورد سوپر بول در آن زمان به عنوان MVP Super Bowl انتخاب شد.

نیک فولس

انتخاب دور سوم سابق توسط ایگلز در سال 2012 در سال 2017 به فیلادلفیا بازگشت و کارسون ونتز مصدوم را در طول فصل به عهده گرفت.

فولس پس از پیروزی ایگلز مقابل نیوانگلند به عنوان MVP Super Bowl انتخاب شد.

مت هاسلبک

مت هاسلبک AP

QB سابق کالج بوستون از انتخاب دور ششم توسط گرین بی پکرز در سال 1998 به سوپر باول با سیاتل سیهاوکس در سال 2006 رسید، جایی که آنها به پیتسبورگ استیلرز شکست خوردند.

رکس گروسمن

گروسمن انتخاب دور اول شیکاگو در سال 2003، به عنوان یک تازه کار شروع نکرد و سپس بیشتر دو سال بعد را به دلیل مصدومیت از دست داد.

گروسمن در سال 2006، تنها فصل او به عنوان شروع کننده تمام وقت، خرس ها را به سوپر بول رساند – علیرغم پرتاب 20 توپ در فصل عادی.

شیکاگو در سوپربول مغلوب ایندیاناپولیس کلتس شد.

کریس چندلر

چندلر در ششمین تیم خود بود که او و آتلانتا فالکونز در سال 1999 به سوپر بول رسیدند، جایی که آنها به دنور برانکوس باختند.



منبع