رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتوژنیک و کبد چرب همچنین باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز انسولین خواهد شد. در این بین رژیم کتوژنیک در دهه گذشته به دلیل اینکه در میلیونها رژیم گیرنده باعث بهبود قابل توجهی در سلامت متابولیک و کاهش وزن شده است، توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است. به دلیل اینکه هدف نهایی کلیه روش های برنامه غذایی کتوژنیک بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و مصرف زیاد چربی و پروتئین قرار دارد، انواع روش های مشابه یکدیگر هستند. در این رژیم بجای گرسنگی کشیدن ، از روش های کم کردن کالری به صورت جایگزین کردن خوراکی های کم کالری با خوراکی های پر کالری استفاده می شود.

همه چیز درباره رژیم کتوژنیک

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم کم آبی مشکل جدی است که به سنگ کلیه یا آسیب به کلیه منتهی

می­شود. جالب است بدانید که این چربی های اضافی رابطه مستقیمی با سندروم متابولیک و دیابت نوع ۲ دارند. بنابراین زمانی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید چربی های اضافی بدن به شکل چشمگیری حذف می گردند. با توجه به اینکه چربیهای اضافی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت مرتبط هستند. رایج ترین و معروف ترین روش برای کاهش وزن معمولا این است که کمتر بخورید و بیشتر فعالیت کنید تا لاغر شوید.ولی بعد از مدتی متوجه می شوید که با وجود اینکه کالری شماری می کنید و کمتر می خورید ، هر روز ساعت ها ورزش می کنید و خسته می شوید ولی آن نتیجه دلخواهتان را به دست نمی آورید و وزنتان دیگر کاهش پیدا نمی کند.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

[catlist name= post_type=”post”]

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

وقتی فرزندان دلبندمان به سن بلوغ نزدیک میشن اهمیت تغذیه بسیار خودشو نشون میده و برای اینکه رشدشون در این سن به خوبی پیش بره بهتره یک برنامه غذایی برای روند رشدشون در نظر بگیریم؛ اما انتخاب یک برنامه لاغری دختران در سن بلوغ کمک میکنه که فرد از حساسیت های روحی، روانی و تغذیه ای در امان بمونه. هر عنصر در رژیم غذایی جانسون به طور روشمند بر اساس شواهد علمی استاندارد طلایی برای تغذیه بهینه ساخته شده و با معرفی شواهد تازه کماکان اصلاح میشود. کسانی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند معمولا در یک دام بزرگ می افتند .

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

فروشگاه کتوژنیک شیراز

[arpw limit=”10″]

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان

این میان وعده ها باعث می گردد تا افراد کمتر احساس گرسنگی کنند. برخی از تحقیقات نشان داده است که مصرف میان وعده ممکن است در روند کاهش وزن مشکل ایجاد کند و بهتر است در این دوران میان وعده ها را کاهش دهید. در طول قرن های گذشته، رژیم های غذایی کتوژنیک برای درمان اختلالات عصبی و اختلالات شناختی مانند صرع و علائم آلزایمر استفاده می شده است. در حال حاضر در کشورهای اروپایی و امریکایی ، بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که راه های راحت تر و بهتری هم برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد. ᠎This a rtic᠎le has be​en g ener​ated ᠎by G​SA C᠎ontent G᠎enerator᠎ Demover᠎si on​.

انواع غذاهای کتوژنیکی

بهتر هست کربوهیدراتهایی رو بیشتر مصرف کنید که هضم سخت و فیبر زیادی دارند مثل مغزها یا حبوبات، غلات و میوه ها. در این مطلب آموختیم که رژیم کتوژنیک یا کتو، یک رژیم قدیمی است که برای بیماران مبتلا به صرع تنظیم شده است و تاثیر زیادی بر لاغری دارد. و در ابتدا نیز برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین کاهش وزن موجب می شود تا بیماری هایی مانند قند خون و فشار خون نیز درمان گردند. دیابت با تغییر سوخت ساز بدن موجب می گردد تا قند خون افزایش پیدا کند.  This post h as be en done with the he lp ᠎of GSA C​ontent G᠎en er at​or DE MO᠎!

یک مطالعه کوچک بر روی خانمهای مبتلابه دیابت نوع 2 نشان داد که آن دسته از افراد که از رژیم غذایی کتوژنیک برای 90 روز پیروی کردند، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C آنها کاهش پیدا نمود که معیاری برای مدیریت طولانیمدت قند خون است. اگر زیاد مصرف شود، ممکن است سطح انسولین و کتون های پایین تر را کاهش دهد. دقت داشته باشید که میزان کالری دریافتی باید با توجه به سطح فعالیت های تنظیم گردد. برای حل آن چه باید کرد؟ به همین دلیل رژیم کتو طرفداران زیادی داد و جدا از لاغری سریع؛ برای بهبود سلامت جسم هم مورد استفاده قرار میگیرد.

یک نکته بسیار مهم آن است، در صورتی که بیماری دیابت نوع ۲ به دلیل افزایش وزن و چاقی ایجاد شده است. پس خطراتی که به دلیل میزان بالای HDL و کلسترول بد وجود دارد از بین می رود. در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتی که به بدن می رسد، به 5 درصد کاهش و میزان چربی مصرفی باید به مقدار چشمگیری، افزایش یابد. همچنین به گفته یکی از اساتید دانشگاه هاروارد ، میزان کالری کم شده در یک روز به واسطه کم کردن مصرف کربوهیدرات ، به اندازه یک ساعت ورزش کردن در یک رژیم کم چربی می تواند کالری ورودی بدن را کم کند.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

همان طور که گفته شد در رژیم کتو مصرف چربی ها بالا می باشد. همچنین تحقیقاتی که بر روی این موضوع انجام گرفته است، حاکی از آن است که رژیم کتو باعث کاهش حساسیت به انسولین تا حدود ۷۵ درصد می گردد. برای مثال، در رژیم کتو کلاسیک، فرد حدود 80 درصد کالری مورد نیاز خود را از چربی و 20 درصد از پروتئین ها و کربوهیدرات ها دریافت می کند.

استفاده از قهوه تلخ که می توانید به جای شکر برای

کاهش تلخی آن از خامه استفاده نمایید. کره و خامه: تا جای ممکن از محصولات حیوانات استفاده کنید که از علف طبیعی بهره بردهاند. عدم استفاده از سبزیجات: عدم مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک از دلایل اصلی توقف کاهش وزن است و فرد باید روزانه حداقل 7 تا 10 فنجان سبزیجات مصرف کند. این امر جزو عوارض جانبی رایج رژیم کتوژنیک است. بنابراین کاهش وزن با رژیم کتو باید با توجه به جنسیت یا سن و سالتان تعیین شود. Da ta has ᠎be​en created with GSA C​onte​nt G ener at or Dem ov er si on.

البته یک موضوع بسیار مهم که باید در مصرف میان وعده ها به آن دقت کنید آن است که به هیچ عنوان تعداد میان وعده های خود را بیشتر از دوبار نکنید. توجه داشته باشید که این رژیم به هیچ عنوان مناسب افراد مبتلا به دیابت نیست و می تواند برای این افراد بسیار مضر و خطرناک باشد. البته برخی از رژیم های غذایی می توانند برای بدن مضر هم باشند. مصرف خوراکی هایی که سیر کنندگی بیشتری دارند می تواند فواید دیگری هم برای سلامتی بدن و لاغری داشته باشد.

با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند. اگر این توصیهها بینتیجه بود، ممکن است مصرف ملینهای بدون کربوهیدرات توصیه شود. اگر شما نیز تصمیم به اجرای این رژیم دارید، توصیه میکنیم که پیش از آن با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید و بایدها و نبایدهای رژیم کتوژنیک را بدانید. نکته مهم : قبل از هرگونه اقدام به رژیم گرفتن حتما با پزشک خودتان مشورت کنید.

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

یکی از رژیم های مهم چربی سوزی و تناسب اندام رژیم کتوژنیک Ketogenic یا به اختصار کتو Keto است. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، فوقالعاده است. کدام نوشیدنی ها برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟ همان طور که می دانید رژیم کتوژنیک از رژیم های است که نیاز به کاهش غذا ندارد و سیر کننده است. پس در رژیم کتوژنیک با خیال راحت و به دفعات زیاد می توانید در طول روز غذا بخورید فقط به شرطی که احساس گرسنگی کرده باشید .

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

در نتیجه راحت تر می توانید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. همانطور که در یک مطالعه سال 2013

ذکر شده است، مردم قرن ها از روزه داری به عنوان درمان تشنج استفاده کرده اند و دانشمندان اثرات این رویکرد را در دهه 1920 مستند ساختند. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از چربی های مضر استفاده نکنید. پس باید حتماً در انتخاب نوشیدنی ها حساسیت بیشتری به خرج دهید. بهترین و موثرترین نوشیدنی آب است که باید به صورت فراوان و در زمان های مختلف روز استفاده کنید.

اگر شما از افرادی هستید که عادت به نوشیدن نوشیدنی های گازدار دارید می توانید آب گازدار را جایگزین آن نمایید. با این حال، برخی از گونه ها به طور طبیعی با مقادیر کمی آب میوه طعم دار می شوند و ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند. زرده تخم مرغ دارای کلسترول بیشتری است و حاوی مواد مغذی ضروری است. بسیاری از نوشیدنی هایی که استفاده می کنید دارای قند بسیار زیادی است. البته وعده های غذایی با توجه به فعالیت بدنی شما تعیین می شود و در صورتی که فعالیت بدنی شما بسیار کم است بهتر است از یک میان وعده غذایی استفاده نمایید.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

اکثر افراد در طول روز سه وعده غذا می خورند و گاهی ممکن است در بین وعده های غذایی ، میان وعده نیز مصرف کنند. قانون سوم : ۶ وعده غذا بخورید! در این نوع رژیم غذایی ، گرسنگی کمتری تجربه می کنید و با این وجود کمتر هم غذا می خورید.همچنین برخی از تحقیقات نشان داده اند که در رژیم کتوژنیک شما حتی در زمان استراحت کردن هم چربی سوزی را تجربه می کنید. این قانون ساده به نظر می رسد ولی در بسیاری از موارد ما این قانون را رعایت نمی کنیم و حتی زمانی که گرسنه نیستیم باز هم چیزی می خوریم .