ممنوعیت نیوجرسی از مراکز بازداشت مهاجران در یک دادخواست آتشین به چالش کشیده شد زیرا قرارداد 100 میلیون دلاری معلق مانده است.



یک شرکت فلوریدا که می‌خواهد یک مرکز بازداشت مهاجر جدید در نیوآرک باز کند، برای لغو ممنوعیت نیوجرسی در مورد تأسیسات شکایت می‌کند – ادعا می‌کند این سیاست ناقض قانون اساسی است.

گروه GEO در شکایت خود اعلام کرد که ممنوعیت ایالتی برنامه های آن را برای دیلینی هال، یک مرکز خصوصی با 1196 تختخواب که در 25 سال گذشته زندانیان شهرستانی، ایالتی و فدرال را در بازداشتگاه های مختلف نگهداری می کند، اژدر می کند.

این دادخواست می‌گوید که این امر می‌تواند هزینه زیادی برای GEO داشته باشد – یعنی قراردادی با اداره مهاجرت و گمرک و اجرای ایالات متحده به ارزش بیش از 100 میلیون دلار.

فعالان مدت‌هاست که به مراکز بازداشت مهاجران نیوجرسی اعتراض کرده‌اند – به‌ویژه در شهرستان هادسون، جایی که این تظاهرکنندگان تابستان گذشته تجمع کردند. Corbis از طریق Getty Images

وکلای این گروه ادعا می کنند که ایالت حق ندارد این قانون را تصویب کند زیرا این قانون بند برتری قانون اساسی را نقض می کند – که می گوید قانون فدرال به طور کلی بر هر قانون ایالتی که با آن مغایرت دارد اولویت دارد.

“[The law] در این شکایت آمده است که اجرای و اجرای قانون مهاجرتی که با بودجه و تصویب شده توسط کنگره تامین شده و … در ایالت نیوجرسی را تضعیف و مسدود می کند.

“[The law] بنابراین با قانون مهاجرت فدرال در تضاد است، با هدف قانون مهاجرت فدرال تداخل دارد، مانعی اساسی برای اهداف کنگره در تصویب قانون مهاجرت فدرال ایجاد می کند و با دخالت در قانون مهاجرت فدرال، به طور نادرست وارد حوزه ای می شود که کنگره در آن آشکار شده است. قصدش این است که کل میدان را اشغال کند.»

فیل مورفی، فرماندار ایالت گاردن و متیو پلاتکین، دادستان کل، به عنوان متهمان این دعوی که در 15 آوریل در دادگاه فدرال ترنتون ثبت شد، معرفی شده اند.

دفتر مورفی به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد، در حالی که نمایندگان ICE و دادستان کل از اظهار نظر خودداری کردند.

بر اساس گزارش NJ Monitor، نیوجرسی تاریخ پیچیده ای با مراکز بازداشت مهاجران دارد، که ده ها میلیون دلار برای شهرستان های برگن، اسکس و هادسون درآمد داشتند، قبل از اینکه مورفی ممنوعیت اوت 2021 را امضا کند.

این مراکز بازداشت – مانند این در شهرستان هادسون – اغلب مهاجران غیرقانونی را نگهداری می کنند که توسط گمرک و اجرای قانون ایالات متحده انتخاب شده اند. Corbis از طریق Getty Images

چندین سال قبل از آن، حامیان مهاجرت، مناطق تحت کنترل دموکرات‌ها را به دلیل تقبیح سیاست‌های محافظه‌کار مهاجرتی مورد سرکوب قرار می‌دادند و در همان زمان، از پشت کسانی که زندانی می‌کردند، پول به دست می‌آوردند.

در این دادخواست آمده است که یک قاضی فدرال سال گذشته پس از اینکه یک شرکت خصوصی دیگر، CoreCivic، آن را به دلایل مشابه به چالش کشید، این قانون را تا حدی خلاف قانون اساسی اعلام کرد.

همان قاضی که به آن پرونده رسیدگی کرد – قاضی دادگاه منطقه ای رابرت کرش – به درخواست تجدیدنظر GEO رسیدگی خواهد کرد.

وکلای دادگستری نوشتند: «GEO به دنبال تسکین مشابه در این دعوی است.

به گفته این کت و شلوار، GEO در حال حاضر با ICE قرارداد دارد تا بیش از 20 تأسیسات مختلف را در سراسر ایالات متحده راه اندازی کند که مجموعا ظرفیت آن حدود 19000 تخت است.

اما طبق گزارش رسانه ها، شرکت زندان انتفاعی طی سال ها با اتهامات بسیاری در مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

به گزارش سی بی اس نیوز، در آگوست گذشته، معترضان در سانفرانسیسکو خواستار پایان دادن به آنچه که آنها «سوء استفاده مداوم از بازداشت شدگان ICE» نامیدند، کردند.

سایر فعالان در هنگام اعتراض به قلبشان رفتند – مانند این افراد که در سال 2019 در خارج از مقر GEO در فلوریدا تظاهرات کردند. گتی ایماژ

سی بی اس گفت: «زندانیانی که در انتظار رسیدگی به اخراج هستند، خشونت، بی توجهی پزشکی، سوء استفاده جنسی، سوءتغذیه و به طور کلی شرایط بد زندگی را گزارش کرده اند. طبق گفته افراد بازداشت شده، وقتی نگرانی های خود را با ICE گزارش می دهند، نادیده گرفته می شوند و اغلب با انتقام مواجه می شوند.

شکایات و شکایات دیگر علیه این شرکت نیز به نتایج مشابهی رسیده است.

GEO همه اتهامات را رد کرد و در بیانیه ای گفت که هر مرکز پردازش ICE “دسترسی شبانه روزی به مراقبت های پزشکی” از همه نوع را فراهم می کند.

به گفته یک سخنگوی، این قانون همچنین به زندانیان امکان دسترسی به خدمات قانونی و مذهبی، فعالیت های تفریحی و سه “وعده غذایی با کیفیت بالا در روز، بر اساس منوهای تایید شده توسط ICE و یک متخصص تغذیه ثبت شده” را می دهد.

در بیانیه آمده است: «ما نقش خود را به عنوان ارائه‌دهنده خدمات به دولت فدرال با نهایت جدیت بر عهده می‌گیریم و تلاش می‌کنیم با تمام کسانی که تحت مراقبت ما هستند با عزت و احترام رفتار کنیم». “GEO تعهدی دیرینه به احترام به حقوق بشر افراد تحت مراقبت ما و اقدامات اخلاقی در تمام جنبه های خدمات ما دارد.”

در نیوجرسی، GEO در حال حاضر مالک دیلینی هال است، یک زندان ترسناک با حصارها و سیم خاردار که در نوار باریکی از زمین بین راهپیمایی نیوجرسی و آب‌های خلیج نیوآرک قرار دارد.

از سال 2011 تا 2017، این مجتمع بیش از 450 زندانی مهاجر را در خود جای داده است – از جمله افرادی از تگزاس، لوئیزیانا و جاهای دیگر.

در ماه مه گذشته، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده درخواستی برای اطلاعاتی را برای شناسایی مکان های بازداشت احتمالی برای اسکان مهاجران غیرقانونی، تحت کنترل دفتر میدانی نیوآرک ICE صادر کرد.

GEO استفاده از Delaney را پیشنهاد کرد که می گوید میلیون ها دلار برای ارتقاء آن برای مطابقت با استانداردهای فدرال هزینه کرده است.

وکلای دادگستری نوشتند: «GEO یک شانس واقعی برای اعطای قرارداد توسط ICE برای ارائه خدمات بازداشت مهاجرت در مرکز Delaney Hall دارد. «اما برای اثر [the law]”



منبع