میریام “میمی” هیلی می گوید امیدوار است دوباره علیه هاروی واینستین شهادت دهد



یکی از زنانی که در ابتدا هاروی واینستین را به دلیل جرایم جنسی در نیویورک به زندان انداخته بود، می‌گوید در صورت محاکمه مجدد پرونده پس از تبرئه خیره‌کننده او، احتمالاً دوباره شهادت خواهد داد.

حکم 23 ساله این بازیگر 72 ساله بزرگ سابق سینما به دلیل یک مورد تجاوز جنسی و یک مورد تجاوز جنسی جنایتکارانه در دادگاه تجدید نظر در روز پنجشنبه پس از اینکه هیئتی از قضات تصمیم گرفتند که او محاکمه عادلانه ای نداشته باشد لغو شد.

میریام «میمی» هیلی دستیار سابق تولید «پروژه باند» شهادت داده بود که واینستین در دادگاه 2020 با او رابطه جنسی دهانی اجباری انجام داده است.

او روز جمعه گفت که اگر اتهامات دوباره مطرح شود، می‌خواهد به خاطر «جمع» زنانی که گفته می‌شود واینستین مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، شهادت دهد و این «کار درست» است.

واینستین روز پنجشنبه توسط دادگاه عالی نیویورک محکومیت و حکم ۲۳ ساله‌اش در نیویورک لغو شد. گتی ایماژ
میریام “میمی” هیلی، یکی از متهمان اصلی که به محکومیت هاروی واینستین کمک کرد، برای اولین بار پس از لغو محکومیت واینستین صحبت کرد. گتی ایماژ

هیلی در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد: «این یک فرآیند بسیار بسیار طولانی بود. «فرآیند آماده‌سازی بسیار طولانی‌تر از بخشی بود که عموم مردم می‌بینند… دوباره تکرار و زنده کردن آن بود [it] دوباره و دوباره.”

اما او اضافه کرد: «چون این اتفاق افتاد – من در نظر خواهم گرفت [testifying again]”

هیلی تاکید کرد که هنوز نمی تواند قاطعانه متعهد شود زیرا “احساس می کنم که در حال پردازش آن هستم و فکر می کنم همه ما کمی در شوک بودیم.”

دادگاه استیناف نیویورک محکومیت واینستین را پس از دریافت یک سری تماس‌های بد که منجر به محاکمه ناعادلانه شد، از جمله اجازه دادن به شاهدانی که بخشی از کیفرخواست اولیه نبودند، لغو کرد.

این پرونده برای محاکمه مجدد فرستاده شده است – که دفتر دادستانی منطقه منهتن گفته است که امیدوار است با آن ادامه یابد.

هیلی گفت وقتی دیروز این خبر را شنید، احساس کرد «در شکم من بد است. قلبم فرو ریخت.»

او در کنفرانس مطبوعاتی که توسط وکیلش گلوریا آلرد برگزار شد، گفت: “قطعاً امیدوار بودم که در این مرحله پشت سرم باشد.”

هیلی، اهل فنلاند، در سال 2020 با اشک و با جزییات تصویری درباره حمله ادعایی خود توسط مدیر سابق Mirimax به هیئت منصفه گفت.

او ادعا کرد که در جریان حمله 10 ژوئیه 2006 به آپارتمان واینستین، او تامپون او را پاره کرد و خودش را به زور به او واداشت.

در حالی که واینستین همچنین به دلیل حمله به جسیکا مان، آرایشگر و هنرپیشه مشتاق در سال 2013 به تجاوز درجه سوم محکوم شد، وکلای او روز پنجشنبه ادعا کردند که این اتهام نمی تواند دوباره مطرح شود زیرا این اتهام خارج از محدودیت ها اتفاق افتاده است.

وکیل گلوریا آلرد از زمانی که هیلی علیه واینستین ظاهر شد، وکالت کرده است. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

هیئت منصفه اپل بزرگ واینستین را در زمان تجاوز درجه اول و تجاوز جنسی غارتگرانه مرتبط با اتهامات حمله به آنابلا اسکیورا، بازیگر «سوپرانوها» تبرئه کرد. به دلیل تبرئه، این اتهام قابل رسیدگی مجدد نیست.

بخش مهمی از حکم روز پنج‌شنبه به یافته‌های دادگاه عالی بستگی داشت که قاضی دادگاه به سه زن «به اشتباه» اجازه داد تا شهادت دهند – حتی اگر هیچ اتهامی علیه واینستین در ارتباط با ادعاهای آنها مطرح نشده باشد.

سه زن بدون اتهام که در دادگاه اول شهادت دادند – داون دانینگ، تاراله وولف و لارن ماری یانگ – احتمالاً در صورت ادامه محاکمه دوم، با توجه به تصمیم دادگاه تجدیدنظر، همه به جایگاه شاهد احضار نخواهند شد.

هیلی گفت که فکر نمی‌کند این واقعیت که سایر زنانی که علیه واینستین ادعا می‌کنند در یک دادگاه جدید شهادت نخواهند داد، در صورت برگزاری مجدد، نتیجه را تغییر نمی‌دهد.

هیلی گفت: «حقیقت تغییر نمی‌کند، شواهد هنوز وجود دارد، بنابراین نمی‌دانم چرا نتیجه متفاوتی حاصل می‌شود.

او افزود: “شواهد زیادی ارائه شده بود، بنابراین من هنوز معتقدم که به تنهایی باقی خواهد ماند.”

آلرد گفت امیدوار است مجالس نیویورک قانونی مشابه قانون کالیفرنیا را تصویب کنند که به شاهدانی که جزو اتهامات پرونده های تجاوز جنسی نبودند اجازه می دهد به عنوان مدرکی بر شخصیت یک فرد شهادت دهند.

آلرد گفت: “من این تصمیم را بسیار محافظت کننده از متهمان می دانم.” اما در مورد قربانیان چطور، آیا قربانیان نیز حق محاکمه عادلانه ندارند؟

دفتر DA روز جمعه تایید کرد واینستین قرار است روز چهارشنبه در دادگاه عالی منهتن برای اقدامات بعدی حاضر شود و برای آماده سازی به جزیره رایکر در شهر نیویورک منتقل شده است.

سخنگوی دفتر DA روز جمعه گفت: “مأموریت ما این است که در هر تصمیمی که می گیریم، تجربیات و رفاه بازماندگان را متمرکز کنیم، که با نزدیک شدن به مراحل بعدی در این مورد انجام خواهیم داد.”



منبع