دو فعال ضد اسرائیلی که خود را به خیابان ششم در روز شکرگزاری چسبانده بودند، از اتهامات جنایی طفره رفتند – یکی می‌گوید “دوباره” این کار را انجام می‌دهند.



یک رقصنده قطبی و همکار فعال ضد اسرائیلی که در جریان رژه روز شکرگزاری منهتن خود را به خیابان ششم چسبانده بود، سه شنبه از اتهامات جنایی طفره رفت – و یکی از آنها با سرکشی گفت که در صورت لزوم دوباره دستگیر می شود.

جی وکس در ابتدا به ممانعت از اداره دولتی، مقاومت در برابر دستگیری و تجاوز متهم شد. متهم دوم که در اسناد دادگاه به نام ناتالیا اسکولو معرفی شده بود اما خود را ازرا معرفی کرد، با ممانعت از اداره دولتی و مقاومت در برابر دستگیری مواجه بود.

اما هر دو در نهایت به اتهام اخلال در رفتار، تخلف و نه اتهام جنایی، اقرار کردند.

سپس به آنها دستور داده شد که “یک زندگی مطیع قانون داشته باشند” و طبق رونوشت جلسات آنها به مدت یک سال بازداشت نشوند تا به توافق پایبند باشند.

در اظهارات کوتاهی به قاضی، هر دو متهم گفتند که صرفاً در تلاش برای حمایت از هدفی هستند که به آن اعتقاد دارند.

واکسه گفت: «ما در اینجا فقط برای آزادی فلسطین اقدام می کنیم تا آنها از حق آزادی و امنیت برخوردار باشند، چیزی که اکنون ندارند». بنابراین ما فقط باید آنها و مردمشان را آزاد کنیم.»

ناتالیا اسکولو، جی وکس و وکیل ران کوبی پس از اینکه دو معترض از اتهامات جنایی اجتناب کردند، از دادگاه خارج شدند. استیون هیرش

در راهرو، اسکولو – که به گفته لینکدین با آموزش یوگا و رقص روی میله از خود حمایت می‌کند و خودش را به عنوان خودش معرفی می‌کند – اضافه کرد که یک زندگی سنتی از دانشگاه رفتن، پرداخت مالیات و کار برای مراقبت از خانواده داشته است.

اسکولو گفت: «من همه این کارها را انجام داده‌ام – و هنوز هم برای دیدن دلارهای مالیاتی‌ام و برای اینکه ببینم دولتم در نسل‌کشی افرادی که حتی نمی‌شناسم درگیر است… اجازه این کار را نخواهم داد.»

اسکولو و واکس در نهایت اقرار به جرم خود را به اتهام بی نظمی، نقض و نه اتهام جنایی انجام دادند. استیون هیرش

من بارها و بارها دستگیر خواهم شد و برای حقوق خود خواهم جنگید و برای حقوق مردم فلسطین تا آتش بس و بازگرداندن کامل سرزمین به مردم فلسطین مبارزه خواهم کرد.

این فعال خودخوانده و سازمان دهنده در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد قتل یهودیان بی گناه در 7 اکتبر چیست، گفت: «اشغال مسلحانه مستلزم مقاومت مسلحانه است.

اسکولو گفت: «به این فکر کنید که چگونه استقلال خود را در این کشور به دست آوردیم. «استقلال ما از انگلیس بهایی داشت… 20000 فلسطینی و رشد به اندازه کشته شدن 1400 نفر در یک نمونه، در یک روز نیست. این مستمر است.»

معترضان در رژه روز شکرگزاری خود را به زمین چسباندند. FNTV

اسکولو که در سال 2018 از کالج هانتر با مدرک علوم سیاسی فارغ التحصیل شد، مدعی شد که هیچ مدرکی دال بر تجاوز جنسی حماس به گروگان های خود وجود ندارد – و ارتش اسرائیل را به سوء استفاده جنسی از کودکان و زنان فلسطینی متهم کرد.

اسکولو درباره فلسطینی ها می گوید: «البته، ما به آنها اهمیت نمی دهیم زیرا قهوه ای هستند.

متهمان از جمله گروهی از معترضان بودند که با چسباندن دستان خود به سنگفرش و خفه کردن خود در خون جعلی، رژه سالانه روز شکرگزاری میسی در سال 97 را قطع کردند.

معترضان به عنوان بخشی از اعتراض خود، خود را به خون جعلی آغشته کردند. FNTV

آن‌ها لباس‌های سرپوش سفید با شعارهای تحریک‌آمیز مانند «استعمار»، «پاکسازی قومی» و «فاشیسم» به تن داشتند و تابلوی بزرگی روی آن نوشته شده بود: «رهایی برای فلسطین و سیاره».

پلیس چندین نفر از جمله وکس و اسکولو را دستگیر کرد.

طبق پست‌هایش در رسانه‌های اجتماعی، وکس چیزی شبیه یک جنگجوی صلیبی است که به تغییرات آب و هوایی، بی خانمانی و کاهش بودجه مدارس اعتراض کرده است.

هم او و هم اسکولو برای کمپین مردم فقیر کار می کنند.



منبع