مردی 700 سکه جنگ داخلی به ارزش میلیون‌ها دلار را کشف کرد که در مزرعه کنتاکی دفن شده بودند


مردی در کنتاکی پس از کشف بیش از 700 سکه از دوران جنگ داخلی آمریکا در مزرعه روستایی خود به جکپات رسید.

این یافته‌ها به «احتکار کنتاکی بزرگ» لقب گرفته‌اند و شامل گروهی از عقاب‌های دوبل 1863 و صدها دلار طلای ایالات متحده مربوط به سال‌های 1850 تا 1862، و همچنین چند سکه نقره، به‌ازای شرکت تضمین سکه‌شناسی، می‌شود که این قطعات را تأیید کرد.

در یک ویدیوی یوتیوب که توسط GovMint، یکی از بزرگترین بازاریاب‌های سکه‌های کلکسیونی در ایالات متحده منتشر شده است، مرد ناشناس در حال حفر تکه‌های گنج – به ارزش بالقوه میلیون‌ها – از خاک دیده می‌شود.

او گفت: “این دیوانه کننده ترین چیز است.” “اینها همه سکه های طلای 1 دلاری، سکه های طلای 20 دلاری، سکه های طلای 10 دلاری هستند و ببینید، من هنوز دارم آنها را بیرون می کشم.”

مکان دقیقی که سکه ها در آن یافت شدند نیز فاش نشد.


مردی در کنتاکی صدها سکه کمیاب دوران جنگ داخلی را کشف کرد.
مردی در کنتاکی صدها سکه کمیاب دوران جنگ داخلی را کشف کرد.
NGC

این یافته ها نام مستعار دارند "انبار بزرگ کنتاکی."
این یافته‌ها لقب «احتکار بزرگ کنتاکی» را گرفته‌اند.
NGC

بسیاری از سکه ها بسیار نادر بودند.
بسیاری از سکه ها بسیار نادر بودند.
NGC

نود و پنج درصد از سکه های یافت شده دلار طلا هستند، به ازای هر GovMint. همچنین شامل حدود 20 سکه 10 دلاری لیبرتی از 1840 تا 1862 و حدود 8 سکه 20 دلاری لیبرتی از سال 1857 تا 1862 است.

برخی از کمیاب‌ترین سکه‌هایی که آن‌ها پیدا کردند، سکه‌های Gold Liberty 20 دلاری 1863-P بودند که به‌شدت به سختی به دست می‌آیند – و طبق گفته GovMint می‌توانند «قیمت شش رقمی» داشته باشند. و 18 تن از آنها را در فضل حفر کردند.

بر اساس گزارش لایو ساینس، این سکه بسیار نادر است زیرا عبارت “در خدا ما اعتماد داریم” روی آنها وجود ندارد. این شعار در سال 1866 پس از پایان جنگ داخلی به تمام ارزهای طلا و نقره اضافه شد. به گفته GovMint، تنها یک سکه به طور بالقوه شش رقمی تخمین زده می شود.

جف گرت، فروشنده سکه های کمیاب در ایالات متحده، می گوید: «در حالی که من همیشه وقتی با کسی تماس می گیرد و در مورد کشف یک سکه کمیاب مشاوره می خواهد، هیجان زده می شوم، فرصت مدیریت انبار بزرگ کنتاکی یکی از نکات برجسته زندگی من است.


مرد ناشناس در یک ویدیو دیده می شود که آنها را از خاک بیرون می آورد.
مرد ناشناس در یک ویدیو دیده می شود که آنها را از خاک بیرون می آورد.
یوتیوب

95 درصد از سکه های یافت شده دلار طلا هستند.
نود و پنج درصد از سکه های یافت شده دلار طلا است.
یوتیوب

اهمیت این کشف را نمی توان اغراق کرد، زیرا تعداد خیره کننده بیش از 700 دلار طلا یک کپسول زمانی مجازی از ضرب سکه های دوران جنگ داخلی، از جمله سکه های ضرابخانه گریزان Dahlonega را نشان می دهد. او ادامه داد: پیدا کردن یک عقاب دوبل 1863 شرط نعناع یک رویداد سکه شناسی مهم خواهد بود.

“پیدا کردن تقریباً مجموعه ای از نمونه های فوق العاده دشوار است.”

در طول جنگ داخلی، کنتاکی در مرز هر دو ایالت اتحادیه و کنفدراسیون قرار داشت.

در سال 1861، طبق گفته میدان نبرد ملی میدل کریک، قانونگذار ایالتی بی طرفی خود را در جنگ اعلام کرد – اما در سال 1862 عمدتاً تحت کنترل اتحادیه بود.

به گفته کارشناسان، گروه سکه‌ها می‌توانست «نتیجه» درگیری‌هایی باشد که در آن زمان در کنتاکی جریان داشت، زیرا بسیاری از خانواده‌ها «در برابر یکدیگر قرار گرفتند» و این احتمال وجود داشت که سکه‌ها گم شده باشند.


سکه ها توسط GovMint به فروش می رسد.
سکه ها توسط GovMint به فروش می رسد.
خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

رایان مک‌نات، که یک باستان‌شناس درگیری در دانشگاه جورجیا جنوبی است، به لایو ساینس نیز گفت که این سکه‌ها می‌توانستند «پیش از یورش جان هانت مورگان از ژوئن تا ژوئیه 1863 دفن شده باشند».

سکه ها برای خرید از طریق GovMint در دسترس هستند.

اندی سالزبرگ، معاون اجرایی گروه Certified Collectibles Group (CCG) گفت: «سکه‌هایی که در زمین کشف شده‌اند و به‌خوبی حفظ شده‌اند، دارای درخشندگی شگفت‌انگیزی و تازگی تازه‌ای هستند که به ندرت در سکه‌هایی از این نوع مشاهده می‌شود.» NGC بخشی است.

NGC بسیار خوشحال است که به‌عنوان سرویس درجه‌بندی ترجیحی برای این کشف خارق‌العاده انتخاب شده است، که می‌توان آن را به عنوان یک اتفاق واقعا استثنایی در طول عمر تلقی کرد.»

اما این تنها سکه هایی نیست که در ماه های اخیر در اموال مردم پیدا شده است.

ماه گذشته، مردی کالیفرنیایی در حین تمیز کردن خانه پدرشوهرش، 1 میلیون پنی به ارزش 10000 دلار در زیرزمینی پیدا کرد.

و در جولای 2019، زوجی در انگلیس سکه‌های طلای کمیاب به ارزش 800 هزار دلار را که در زیر کف آشپزخانه‌شان پنهان شده بود، پیدا کردند.

حتی یک پدر در ژوئن 2021 80000 پنی را برای آخرین پرداخت نفقه فرزندش روی چمن دخترش ریخت.

خانواده قصد داشتند این پول را به یک مرکز آزار خانگی اهدا کنند.