نیکی هیلی نمی گوید در صورت پیروزی ترامپ – علیرغم تعهد مناظره، از او حمایت خواهد کرد.



نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، نمی‌گوید در صورت کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه، رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ، علیرغم تعهدی که او در سال گذشته گرفت، از او حمایت خواهد کرد.

هیلی روز یکشنبه به شبکه ABC گفت: «من در مقابل او شرکت می کنم زیرا فکر نمی کنم او باید رئیس جمهور شود. “من فکر نمی کنم او در زمان مناسب فرد مناسبی باشد.

او افزود: “آخرین چیزی که در ذهن من است این است که از چه کسی حمایت خواهم کرد.” تنها چیزی که در ذهن من است این است که چگونه می‌خواهیم این را ببریم.»

نیکی هیلی آخرین رقیب اصلی جمهوریخواه دونالد ترامپ است. گتی ایماژ

او معتقد بود که بر اساس نظرسنجی ها، ترامپ در انتخابات عمومی «پیروز نخواهد شد» و او «پیروز خواهد شد» در انتخابات مقدماتی.

در گذشته، هیلی، 52 ساله، مکرراً متعهد به حمایت از نامزد نهایی جمهوری خواهان بود، از جمله در تعهدی که برای شرکت در مناظره های جمهوری خواه انجام داد. سال گذشته، او همچنین علناً اعلام کرد که در صورت کسب نامزدی از ترامپ، از او حمایت خواهد کرد.

با این حال، در هفته‌های اخیر، او به شدت حملات خود را علیه ترامپ تشدید کرده است و به رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در مورد عواقب انتخاب او به‌عنوان پرچمدار هشدار داده است.

جاناتان کارل مجری برنامه بار دیگر هیلی را تحت فشار قرار داد تا تأیید کند که آیا می تواند از ترامپ حمایت کند یا خیر.

تاکنون، دونالد ترامپ جدول‌ها را اداره کرده است و در رای‌گیری برای رقابت جمهوری‌خواهان در سال 2024 نقش بسزایی داشته است. تس کراولی/EPA-EFE/Shutterstock

هیلی سرزنش کرد که کارل می‌تواند «از او بپرسد که آیا در زمانی که من نامزد هستم از من حمایت می‌کند یا خیر»، قبل از اینکه بپذیرد که «به شدت» تردید دارد که ترامپ از من حمایت کند.

در طول مصاحبه، هیلی تعدادی از نگرانی های خود را در مورد ترامپ، از جمله ترس از اینکه او ممکن است تهدیدی برای برهم زدن ائتلاف ناتو باشد، ابراز کرد.

من نگران خیلی چیزها هستم که ترامپ دوباره انتخاب شده است. این یکی از آنهاست.

در اوایل ماه جاری، ترامپ در جریان تجمعی در کانوی، کارولینای جنوبی، به هوادارانش پیشنهاد داد که از اعضای ناتو که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، دفاع نکند.

او ترامپ را به خاطر این اظهارات عصبانی کرد و هشدار داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه «احساس شجاعت بیشتری نسبت به همیشه می‌کند».

“همه [Trump] هیلی گفت: در آن لحظه، پوتین را قدرتمند کردم. او در کنار مردی قرار گرفت که مخالف سیاسی او را کشت. او در کنار یک اراذل و اوباش قرار گرفت که روزنامه نگاران آمریکایی را دستگیر کرده و آنها را گروگان نگه می دارد.

نیکی هیلی انتقادات خود را از رئیس سابق خود در هفته های اخیر افزایش داده است. گتی ایماژ

هیلی که از سال 2017 تا 2018 به عنوان سفیر ترامپ در سازمان ملل متحد خدمت کرد، در پاسخ گفت که ایالات متحده باید “دوبرابر” شود و برای تقویت اتحادهای خارجی تلاش کند.

او همچنین ترامپ را به دلیل حمایت از عروسش لارا ترامپ برای خدمت به عنوان رئیس مشترک کمیته ملی جمهوری خواهان مورد انتقاد قرار داد.

“بخشی که من نگران آن هستم این است که RNC اکنون قلک برای هزینه های قانونی ترامپ خواهد بود. RNC تقریباً در حال حاضر شکسته شده است.

من دوبار به دونالد ترامپ رای دادم. من افتخار می کردم که در دولت او به آمریکا خدمت می کردم، اما ما باید کشتی را در این کشور درست کنیم.»

کمپین هیلی کارولینای جنوبی را برای چشم انداز او برای دستگیری حزب جمهوری خواه بسیار مهم می بیند. شان ریفورد/تصاویر SOPA/Shutterstock

تاکنون، هیلی در نبرد خود با ترامپ که 63 نماینده در مقابل 17 نماینده دارد، نتوانسته در رقابت های جمهوری خواهان پیروز شود.

ایستگاه بعدی در تقویم نامزدهای حزب جمهوری خواه، کارولینای جنوبی، ایالت زادگاه هیلی است که وی از سال 2011 تا 2017 در آن به عنوان فرماندار خدمت کرد.

هیلی در هر نظرسنجی در آنجا از ترامپ عقب تر است. این مسابقه برای 24 فوریه در نظر گرفته شده است.



منبع