هر چیز شما می‌خواستید درباره رژیم کتوژنیک اینستاگرام دکتر روشن ضمیر و خیلی خجالت میکشیدمخجالت میکشیدم بپرسم

مهم نیست که رژیم قبلی شما چگونه بوده است ، رژيم کتوژنیک یک فرصت بزرگ است. گرچه تغییرات بیوشیمیایی زیادی در مغزِ افرادی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند، روی میدهد، اما مشخص نیست که کدامیک از اینها، اثرات ضد تشنجی دارند. وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد. غلظت این باکتریها در همان حال که از سبوم تغذیه میکنند، بهطور چشمگیری افزایش مییابد که باعث ایجاد جوشهای پوستی یا آکنه میشود. خوشبختانه بسیاری از افراد این مسیر را قبلا طی کرده اند و به ترفندهایی دست یافته اند که روند انتقال به حالت کتوز را برای شما بسیار آسان می کند. در ابتدای رژيم کتوژنیک من به شدت نگران بودم که به دلیل میزان پروتئین دریافتی بسیار کم ، تمام حجم عضلاتی که به دست آورده بودم را از دست بدهم. Th᠎is c on tent has be en cre​ated ​with t he help  of GSA  C᠎onte​nt Generat or ᠎DE MO.

رژیم غذایی کتوژنیکژنیک یک روش درمانی اثبات شده و اغلب مؤثر برای صرع است که از دهه 1920 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین مهم است که نحوه عملکرد رژیم کتو در کنار سایر درمانها مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی در نظر گرفته شود. سرطان: رژیم غذایی فعلی به عنوان یک روش درمانی اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند شدن رشد تومور کمک کند. زیرا زمانی که بدن شما وزن خود را به سرعت از دست میدهد، معمولا چربیها را برای تامین انرژی و فعالیتهای ضروری بدن ذخیره میکند و در این بین میزان قابل توجهی از عضلات را برای تامین انرژی سوزانده و مصرف خواهد کرد. امروزه از رژیم های کتو برای کاهش وزن نیز استفاده میشود اما گرفتن این رژیم غذایی برای افراد سالم و در طولانی مدت توصیه نمیگردد. افرادی که این دارو برای آنها تجویز میشود نباید رژیم کتوژنیک بگیرند.

قیمت رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان میدهد خطر ابتلا به سرطان در افرادی که تعداد بیشتری میوه و سبزیجات مصرف میکنند کمتر است. آنها حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات خالص و تنها ۱۵ کالری در هر وعده هستند، زیرا عمدتاً آب هستند. شیر پرچرب گاو و بز در هر ۱ فنجان ۱۱ تا ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص دارد. پنیر پرچرب در هر ۱/۴ فنجان ۰.۵ تا ۱.۵ گرم کربوهیدرات خالص دارد. تمام سبزیجات سبز رنگ از جمله قاصدک، برگ چغندر قند، کولارد، خردل، شلغم، آرگولا، کاسنی، رازیانه، کاهو اسفناج کلم و غیره در هر ۱ فنجان از ۰.۵ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. این بدین معناست که حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص می باشد. در عوض گوشتها (مخصوصا از انواع پرچرب آنها)، چربیها و روغنهای سالم مثل روغن زیتون، مغزها و دانهها، تخم مرغ، سبزیجات با کربوهیدرات پایین، کره، پنیر و ماهی مخصوصاً با چربی بالا، در برنامه غذایی این رژیم به وفور یافت میشود.

توصیه می شود آجیل ماکادمیا یا آجیل مخصوص رژیم غذایی کتوژنیک را از فروشگاه ها خریداری و مصرف کنید. مطالعات و بررسی ها نشان می دهند که رژیم غذایی کتوژنیک در مدیریت دیابت نوع دو بسیار موثر عمل می کند و حتی گاهی می تواند منجر به وارونگی کامل بیماری شود. رژیم کتوژنیک ادعا میکند، میتوانید تمام چربیهایی که دوست دارید بخورید، هرگز احساس گرسنگی نخواهید کرد و حتی عملکرد ورزشی شما افزایش پیدا میکند. حتی میوه ها هم شامل آن ها هستند. همین امر در کنار افزایش کتون ها ، مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت. با وجود اینکه رژیم غذایی کتوژنیکژنیک فواید اثبات شده زیادی دارد اما هنوز هم بحث برانگیز است. پیروی از رژیم غذایی کتوژنیکژنیک می تواند نیاز فرد به داروهای ضد صرع را کاهش بدهد اما با این حال هنوز هم خطر تشنج به صورت بالقوه وجود دارد. در رژیم غذایی کتوژنیک چربی ها دوست شما هستند و انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین می کنند.

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

بیشتر از نیازتان از روغن ها و چربی ها استفاده نکنید اما در مورد مصرفشان هم سخت گیری نکنید. 2. حذف مواد خوراکی کربوهیدراتی بدن شما را وادار به پیدا کردن یک منبع سوخت جایگزین کند پس از آووکادو، روغن نارگیل یا ماهی سالمون بهره ببرید. در رژیم غذایی کتوژنیک می توانید از سبزیجات هم استفاده کنید؛ به خصوص سبزیجات برگ دار و سبز مثل گل کلم، کلم، آووکادو، کلم بروکلی و کدو سبز. آجیل و دانه: بادام ، گردو، بذر کتان، دانه کدو تنبل ، تخم چیا، و غیره. آجیل و دانه های خام: دانه کدو تنبل، دانه های آفتابگردان، بادام، کنجد. می توانید کدو سبز را رنده کنید تا جایگزین برنج درست کنید یا آن را به غذاهای پخته شده اضافه کنید بدون اینکه طعم آن را تحت تاثیر قرار دهد.

در این رژیم با مصرف کمتر غذاهای پروتئینی مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره و پنیر در مجموع فرد کالری کمتری دریافت میکند. به عنوان یک قاعده کلی شما اجازه دارید در طول روز به اندازه کمتر از نصف فنجان یا 50 گرم آجیل مصرف کنید. اگر شما عادت کرده اید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را به ازای وزن بدنتان ( به جای حجم توده های عضلات ) محاسبه کنید ، ممکن است تحمل رژیمی با میزان پروتئین کمتر از نصف این مقدار برایتان اندکی دشوار باشد. کمتر اتفاق میافتد که آئورا با سردردهای غیرمیگرنی همراه شود. علاوه بر این، عارضه جانبی دیگری نیز با نام آنفلوآنزای کتو وجود دارد که با سرگیجه، خستگی و خواب پریشان همراه است.

رژیم کتوژنیک با عوارض جانبی ناخوشایندی به نام آنفولانزای کتو همراه است. این می تواند به کاهش گرسنگی و افزایش قند خون کمک کند، که ممکن است به کاهش وزن و مدیریت دیابت کمک کند. در طول دوران یائسگی، اغلب قبل از آنکه شدت علائم میگرن کاهش پیدا کند، بدتر میشود. این علائم دو ساعت تا دو روز قبل از شروع درد یا آئورا در فرد بروز پیدا میکنند. قبل از شروع این سبک جدید حتماً باید در مورد نکاتی که در ادامه مطلب به آنها میپردازم، آگاه باشید. در حالی که گلوکز “غذای” اصلی برخی سلول های سرطانی است، مطالعه ای که از سال 2010 در مجله تحقیقات سرطان منتشر شد، نشان می دهد که سلول های تومور پانکراس از فروکتوز به طور خاص برای تقسیم و تکثیر استفاده می کنند. با این حال، برخی از گونه ها به طور طبیعی با مقادیر کمی آب میوه طعم دار می شوند و ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند.

با کاهش گلیکوژن، وزن آب را (اغلب به طرز چشمگیری) کاهش می دهید. این کار ممکن است در ابتدا خسته کننده و اندکی دشوار به نظر برسد ، اما قطعا جز مهم ترین کارهایی است که در چند هفته اول این رژیم باید انجام دهید. این تیم باید رژیم کتوژنیک را به طور کامل با خانواده بررسی کند، تأیید کند که بیمار کاندید مناسبی برای رژیم کتوژنیک است، خانواده را برای شروع آماده سازی، نظارت بر شروع رژیم غذایی، و ارتباط مستمر با خانواده و دیدن آنها در طول زمان از رژیم کتوژنیک استفاده میشود، دقیقاً مانند زمانی که دارو تجویز میشود. آیا آماده خرید مواد غذایی لازم برای شروع یک رژیم لاغری کتوژنیک هستید ؟ ضمناافرادی که دچار بیماری دیابت هستند و نیاز به یک بستنی فاقد مواد قندی دارند و یا کسانی که از رژیم کتوژنیک در زندگی روزمره خود استفاده میکنند هم می توانند در روزهای خاصی از بستنیهای فاقد قند و یابستنیهای کتویی ما بر حسب نیاز خود استفاده نمایند.

چالش دو هفته ای رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد اگر میزان درصد چربی بدن خود را نمی دانید ، از ماشین حساب تنظیم کالری استفاده کرده و میزان مصرف روزانه خود را ضرب در 0.2-0.15 کنید تا میزان پروتئین مورد نیاز روزانه شما در نمونه رژیم کتوژنیک به دست آید. نیکیل تانجا از هاف پست، اجرای کاوشال را «تأثیرگذار و به یاد ماندنی» نامید و آنوج کومار از هندو نوشت که «او بدون زحمت هم عقده حقارت و هم نگرش شکستن دیگ کاست را منتقل میکند». رژیم کتوژنیک بر اساس ایجاد کتوز، شکستن مولکول های چربی به کتون و تامین انرژی مورد نیاز بدن از طریق کتون بجای گلوکز استوار است. یعنی به جای هر ست 10-8 تکرار باید 3 ست با 3 تکرار حداکثر اجرا شود و تنها اشکالش این است که جلسه تمرین 2 تا 3 برایر شرایط عادی زمان لازم دارد چون بین این مدل ست ها نیاز به 2 تا 3 دقیقه استراحت برای ریکاوری کامل سیستم انرژی فسفاژن است و شاید خیلی ها وقت کافی برای 2 الی 3 ساعت تمرین نداشته باشند.

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو دکتر روشن ضمیر

گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین. اگر ست ها 3 تکرار حداکثر اجرا شوند می تواند منجر به رشد عضلانی و قدرتی مشابه با ست های عادی بدنسازی شود ، اما با این شرط که مقدار کلی تمرین مساوی باشد. هر کدام به تنهایی یک میان وعده خوشمزه درست می کنند، اما می توانید آنها را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک خوراکی سریع کتو درست کنید. تهیه وعده های غذایی نمونه رژیم کتوژنیک بسیار آسان بوده و می توانید به راحتی غذاهای ساده و خوشمزه تهیه کنید.

یک رژیم کتوژنیک خوب دکتر روشن ضمیر

روی منابع پروتئینی که هر 9 اسید آمینه ضروری را دارند تمرکز کنید – به غذاهای پرپروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و همچنین مکملهایی مانند پروتئین کلاژن انرژی فکر کنید. فرایند کتوز در بدن منجر به سوخت رسانی مداوم به مغز از طریق کتون ها می شود و همین مساله از بروز مشکلات ناشی از نوسانات قند خون که تمرکز و سطح هوشیاری را کاهش می دهند جلوگیری می کند. توصیه می شود برای جلوگیری از ناراحتی معده، کربوهیدرات های قابل هضم با شاخص گلیسمی بالا را انتخاب کنید. از سوی دیگر ، بالا بودن سطح پروتئین به معنای بالا بودن سطح کربوهیدرات است.

۷۰ تا ۷۵ درصد از کالری های شما باید از چربی باشه. مصرف سبزیجات و میوه ها در رژیم کتو باید محدود باشد زیرا کربوهیدرات این مواد هم در رژیم غذایی محاسبه میشوند و میزان کربوهیدرات نباید از میزان معینی بیشتر باشد. رژیم کتوژنیک به طور صریح هیچ غذایی یا گروه غذایی را محدود نمی کند ، اما به دلیل ماهیت درشت مصرف مواد مغذی ، اغلب گروه های بزرگی از غذا را از نظر ماهیت محدود می کند. رژیم کتوژنیک به دلیل این که بدن مقدار بیشتری پروتئین، اجسام کتونی در بدن زیاد می شوند و قند خون و انسولین کاهش پیدا می کند، نسبت به رژیم ها با کالری محدود برتری پیدا می کند. همچنین چربی سوخت دوم ترجیحی بدن میباشد و هنگامی که کربوهیدرات در دسترس ما قرار بگیرد استفاده از چربی کار آسانی نیست. در حالت ایدهآل، از شیرین کنندهها، به خصوص شکر استفاده نکنید.

رژیم کتوژنیک لیست غذا دکتر روشن ضمیر

البته از رژیم کتوژنیک برای درمان بزرگسالان مبتلا به صرع هم استفاده شده که نتایج بسیار خوبی هم داشته است. یکی از مهم ترین جنبه های شروع مسیر رژیم لاغری کتوژنیک ، دریافت کلان خوراک ها به مقدار صحیح می باشد. سبزی ها بدون افزایش شدید کربوهیدرات، به وعده های غذایی شما حجم می دهند. به نظر نمیرسد که میگرن بدون نشانههای پیشدرآمدی تأثیری در این موضوع داشته باشد. روغنMCT : این روغن به نوشیدنی یا ماست اضافه می شود. این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. دکتر ویس اضافه کرد :این مطالعه احتمالاً در مورد بسیاری از فعالیتهای هوازی نیز صدق می کند، زیرا سایر مطالعات نشان داده اند که عملکرد ورزش هوازی و با شدت بالا ممکن است توسط رژیم های کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتو به خطر بیفتد.

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان دکتر روشن ضمیر

هدف از این رژیم در درجه اول کمک به درمان کودکان مبتلا به صرع بود اما در سال های اخیر از رژیم غذایی کتوژنیک برای بزرگسالانی که از این بیماری رنج می برند نیز استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. طبق مقاله منتشر شده در نیویورک تایمز، برخی افراد به دلیل تغییر شدیدی که در رژیم غذایی شان اعمال می کنند دچار مشکلات معده و ناراحتی های دستگاه گوارش می شوند. این میتواند شامل خستگی، حالت تهوع، استفراغ، تحمل کمتر ورزش، یبوست و سایر عوارض جانبی دستگاه گوارش باشد. گاهی اوقات ممکن است استفراغ ، ناراحتی دستگاه گوارش ، خستگی زیاد و بی حالی وجود در فرد مشاهده گردد. در حالی که آنها تحت یک پیش فرض کار می کنند ، از نظر فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند ، خصوصا در تأثیر آنها بر کتون های خون.

رژیم هفتگی کتوژنیک در حالی که ژنتیک نقش زیادی در آکنه دارد، گفته شده است که رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود درخشندگی پوست کمک کند. سبزیجات با برگ های سبز نیز بسیار مقوی بوده و حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. به عنوان مثال یک آووکادو حاوی 12 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است. هنگامی که متابولیسم چربی به سطحی می رسد که بسترهای اصلی چرخه کربس تخلیه می شوند ( یعنی اگزالو استات ) بدن ، به ویژه کبد ، شروع به تولید اجسام کتون ( بتا-هیدروکسی بوتیرات ، استواستات و استون ) می کند که سپس به یک منبع سوخت قابل توجه برای انتخاب بافت در بدن ( به عنوان مثال قلب و مغز ) تبدیل می شوند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز.