پایم آنقدر درد گرفت که قطع کردم: «بیماری خودکشی» چیست؟


تایلا پیج به پزشکان التماس کرد که پای او را پس از بنفش شدن و دردناک شدن آن به حدی دردناک قطع کنند که حتی نمی‌توانست جوراب بپوشد.

پیج، 23 ساله، در مورد وضعیت اسرارآمیز ناتوان کننده اش گفت: «من دائماً گریه می کردم و دردی طاقت فرسا داشتم. “من نمی توانستم راحت باشم زیرا همه چیز و همه چیز برای من خیلی دردناک بود. من زندگی نداشتم.»

پیج برای اولین بار پس از برداشتن آپاندیس خود در دوران نوجوانی این عذاب را تجربه کرد.

این مربی فوتبال به جام پرس گفت: “این دردناک ترین دردی بود که هر کسی می توانست تحمل کند، درست مانند دردی دائمی، سوزان و کوبنده که هرگز از بین نمی رود.”

به گفته کلینیک مایو، سرانجام در سال 2016 تشخیص داده شد که این زن بریتانیایی مبتلا به سندرم درد منطقه‌ای پیچیده (CRPS) است، “نوعی از درد مزمن که معمولا دست یا پا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.”

CRPS اغلب به عنوان “بیماری خودکشی” به دلیل اضطراب روانی و احساس ناامیدی که توسط فرد مبتلا تجربه می شود، نامیده می شود.


پیج با مسعود زیل بازیکن فوتبال قبل از مصیبت او عکس می گیرد.
پیج با مسعود زیل بازیکن فوتبال قبل از مصیبت او عکس می گیرد.
جم پرس

صفحه بعد از قطع عضوش
صفحه بعد از قطع عضوش پیج که در سال 2019 زیر چاقو رفت، گفت: «من خودم تصمیم گرفتم و استادی از هال را پیدا کردم که در نهایت با قطع پای من موافقت کرد.
جم پرس

به گفته متخصصان پزشکی، این رنج دردناک معمولاً پس از آسیب، جراحی، سکته مغزی یا حمله قلبی ایجاد می‌شود، اگرچه درد با شدت آسیب اولیه نامتناسب است.

علائم شامل درد مداوم ضربان دار یا درد سوزش، حساسیت به لمس یا تغییر دما، اسپاسم عضلانی و لرزش و کاهش تحرک در اندام آسیب دیده است.

نیازی به گفتن نیست که این شرایط زندگی پیج را به جهنم تبدیل کرده است و باعث می شود که این زن جوان ورزشکار قادر به انجام ابتدایی ترین فعالیت ها از جمله پیاده روی و سایر کارهای روزمره نباشد.

بریتانیایی ابراز تاسف کرد: “به جایی رسید که پای من به هر چیزی حساس بود، زیرا تمام آن به پایانه های عصبی شما مربوط می شود.” “لمس چیزهایی مانند باد، ملحفه و حتی آب من را در عذاب دائمی 24/7 قرار می دهد.”


پای پیج
پیج گفت پایش بنفش شد و نبض نداشت. پیج می‌گوید: «هر روز وقتی جوراب‌هایم را می‌پوشیدم گریه می‌کردم – سر مادرم فریاد می‌زدم چون خیلی درد می‌کرد.» “مامان و پدرم بزرگ ترین سنگ های من هستند، واضح است که به همان اندازه که برای من سخت بود، برای آنها هم سخت بود.”
جم پرس

پای پیج
پیج در تشریح این درد گفت: «این دردناک‌ترین دردی بود که هر کسی می‌توانست تحمل کند، درست مانند دردی دائمی، سوزاننده و کوبنده که هرگز از بین نمی‌رود.»
جم پرس

پای پیج پس از قطع عضو
پای پیج پس از قطع عضو دختر سپاسگزار فریاد زد: “اولین چیزی که وقتی از خواب بیدار شدم این بود که “رفته؟” “لحظه ای که از خواب بیدار شدم، بلافاصله احساس شگفت انگیزی کردم.”
جم پرس

پیج اضافه کرد: «من فقط نیمی از روزها را به مدرسه می‌رفتم زیرا نمی‌توانستم درد نشستن روی صندلی و عصا را تحمل کنم.»

نه تنها این، بلکه پای او بدون نبض بنفش و سیاه شد.

وضعیت پیج به حدی بد شد که او “بسته به تخت” شد و مادرش مجبور شد به عنوان مراقب تمام وقت او وارد عمل شود زیرا او نمی توانست دوش بگیرد یا خودش لباس بپوشد.

متأسفانه، داشتن سرپرست او در کنار او، اوضاع را چندان بهبود نداد.

پیج می‌گوید: «هر روز وقتی جوراب‌هایم را می‌پوشیدم گریه می‌کردم – سر مادرم فریاد می‌زدم چون خیلی درد می‌کرد.» “مامان و پدرم بزرگ ترین سنگ های من هستند، واضح است که به همان اندازه که برای من سخت بود، برای آنها هم سخت بود.”


پیج در تخت بیمارستان به دنبال قطع عضوش.
پیج گفت: “من خودکشی کردم زیرا هیچکس نمی خواست به من کمک کند.” پس از جراحی: “نگاه من به زندگی کاملاً تغییر کرده بود و می دانستم که اکنون می توانم هر کاری را که می خواهم انجام دهم.”
جم پرس

این مرد بریتانیایی محاصره شده به امید کاهش عذاب همیشگی خود، به بیمارستان رفت، اما پزشکان به او گفتند که با وجود تغییر رنگ پا و عدم گردش کامل، همه چیز در سرش بود.

پیج که گفت در نهایت به دلیل اینکه هیچ کس نمی خواست به او کمک کند، اظهار داشت: “نابغه لازم نیست که بدانم پای من مرده است.”

بیمار دردمند اظهار تاسف کرد: “برای من مثل حمل یک وزنه مرده بود و هیچکس به من گوش نمی داد.”

علیرغم شرایطش، پیج گفت که نمی‌خواهد آن را رها کند زیرا می‌خواست «زندگی کند و بچه‌دار شود».

بنابراین هوادار مصمم فوتبال تصمیم سختی برای جدایی از اندام آسیب دیده گرفت. پیج که در سال 2019 زیر چاقو رفت، گفت: «من خودم تصمیم گرفتم و استادی از هال را پیدا کردم که در نهایت با قطع پای من موافقت کرد.

زندگی او یک شبه دگرگون شد. دختر سپاسگزار فریاد زد: “اولین چیزی که وقتی از خواب بیدار شدم این بود که “رفته؟” “لحظه ای که از خواب بیدار شدم، بلافاصله احساس شگفت انگیزی کردم.”

او افزود: “من هیچ دردی نداشتم، همه چیز از بین رفت – و از آن لحظه به بعد می دانستم که زندگی من بسیار بهتر خواهد شد، حتی اگر تا آخر عمرم روی ویلچر باشم.”

همانطور که در عکس های منتشر شده در صفحه اینستاگرام او دیده می شود، این اتفاق هرگز محقق نشد زیرا او با پای مصنوعی خود تجهیز شد، که به بیمار اجازه می داد دوباره راه برود.

این ورزشکار خوشحال گفت: “نگاه من به زندگی کاملاً تغییر کرده بود و می دانستم که اکنون می توانم هر کاری را که می خواهم انجام دهم.”


صفحه به دنبال قطع عضو او
من بعد از جراحی خیلی مثبت بودم، مردم همیشه می پرسند که آیا از نظر روحی و جسمی روی من تأثیر گذاشته است یا نه – اما برای من اینطور نبود.
جم پرس

صفحه با پای مصنوعی اش.
پیج امیدوار است که سایر افراد قطع عضو را ترغیب کند تا رویاهای خود را دنبال کنند.
جم پرس

در واقع، همراه با پیاده‌روی، پیج توانست دوباره بدود و فوتبال بازی کند و برای اولین بار در بیش از یک دهه به لطف تیغه‌ای که از بنیاد ریچارد وایتهد و اوسور اعطا شده بود. او همچنین به عنوان مربی در باشگاه فوتبال Wolverhampton Wanderers FC یک کنسرت رویایی داشت.

پیج می‌گوید: «در حال حاضر عملکرد شگفت‌انگیزی دارم، نمی‌توانم از این خوشحال باشم. من در شغل رویایی ام کار می کنم، من یک مربی فوتبال هستم و کاملاً آن را دوست دارم.

گزارش شده است که فرد قطع عضو تیم‌های معلول را مربیگری می‌کند تا نشان دهد «همه چیز ممکن است»، و توضیح می‌دهد: «فقط به این دلیل که ما معلولیت داریم، چرا نمی‌توانیم مانند بقیه ورزش کنیم.

پیج اذعان می کند که “بدون قطع عضو، می دانم که امروز اینجا نبودم.”

او گفت: «این خیلی دردناک بود، من دیگر نمی‌توانستم زندگی کنم، به دکتر نیاز داشتم که بله و خدا را شکر که بله گفت.» من می توانم هر کاری را که بخواهم انجام دهم و هرگز به این اندازه اعتماد به نفس نداشته ام.

پیج امیدوار است که داستان او به دیگران الهام بخشد که به دلیل شرایطشان از رویاهای خود دست نکشند.

او گفت: «من با افراد قطع عضو هم سن و سال خود آشنا شده ام و همچنین یک مربی هستم و به جوانان دیگری که اخیراً تحت قطع عضو قرار گرفته اند، حمایت و کمک می کنم.

اگر با افکار خودکشی دست و پنجه نرم می کنید یا دچار بحران سلامت روان هستید و در شهر نیویورک زندگی می کنید، می توانید برای مشاوره رایگان و محرمانه در مورد بحران با شماره 1-888-NYC-WELL تماس بگیرید. اگر خارج از این پنج منطقه زندگی می کنید، می توانید با خط تلفن 24/7 ملی پیشگیری از خودکشی به شماره 988 تماس بگیرید یا به SuicidePreventionLifeline.org بروید.