گوگل با شکایت 2.3 میلیارد دلاری توسط 32 گروه رسانه ای روبرو شد



گوگل روز چهارشنبه با شکایت 2.3 میلیارد دلاری توسط غول رسانه ای اکسل اسپرینگر و 31 ناشر دیگر مواجه شد که ادعا می کند به دلیل اقدامات غول جستجو در تبلیغات دیجیتال متحمل ضررهای سنگین شده اند.

اقدام این گروه – که شامل ناشران در اتریش، بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، مجارستان، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، اسپانیا و سوئد است – در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران ضد انحصار اروپا با فناوری تبلیغات گوگل سرکوب می‌کنند. کسب و کار.

این غول فناوری همچنین با یک مورد برجسته در ایالات متحده مواجه است که ادعا می کند انحصار جستجو را در اختیار دارد.

اکسل اسپرینگر، شرکت مادر Business Insider و ناشران کوچکتر که 55 برند مورد شکایت را تشکیل می دهند، ماهانه بیش از 1 میلیارد بازدیدکننده داشته اند.

گروه‌های رسانه‌ای بزرگ در سراسر اروپا روز چهارشنبه شکایتی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار علیه گوگل متعلق به آلفابت در دادگاه منطقه آمستردام تنظیم کردند. گتی ایماژ

مشاور شرکت‌های رسانه‌ای در Geradin Partners و Stek Lawyers در بیانیه‌ای که توسط The Post به دست آمده است، گفت: «شرکت‌های رسانه‌ای درگیر به دلیل بازار کمتر رقابتی متحمل ضرر شده‌اند، که نتیجه مستقیم سوء رفتار گوگل است.

وکلای دادگستری افزودند: «بدون سوء استفاده گوگل از موقعیت مسلط خود، شرکت های رسانه ای درآمدهای قابل توجهی از تبلیغات دریافت می کردند و هزینه های کمتری برای خدمات فناوری تبلیغات می پرداختند.

مهم این است که این بودجه می‌توانست برای تقویت چشم‌انداز رسانه‌ای اروپا سرمایه‌گذاری مجدد شود.»

آنها به جریمه حدود 240 میلیون دلاری مقامات رقابت فرانسه علیه گوگل در مورد تجارت فناوری تبلیغاتی آن در سال 2021 و همچنین اتهامات کمیسیون اروپا در سال گذشته برای حمایت از ادعای گروه خود اشاره کردند.

وکلای دادگستری گفتند که این شکایت در دادگاه منطقه آمستردام، “یک حوزه قضایی کلیدی برای دعاوی خسارات ضد تراست در اروپا” ثبت شده است.

الیور بتل، مدیر حقوقی گوگل، در بیانیه‌ای به The Post این ادعاها را رد کرد و گفت: «این دعوای حقوقی گمانه‌زنی و فرصت‌طلبانه است. الیور بتل، مدیر حقوقی گوگل، در بیانیه ای به The Post گفت: ما به شدت و بر اساس واقعیت ها با آن مخالفت خواهیم کرد.

ما به شدت و بر اساس حقایق با آن مخالفت خواهیم کرد.»

32 گروه رسانه ای – که شامل اکسل اسپرینگر، والدین Business Insider است – شیوه های تبلیغاتی گوگل را زیر سوال بردند. اتحاد dpa/picture از طریق Getty Images

گوگل سال گذشته اعلام کرد که با اتهامات ضدانحصار اتحادیه اروپا علیه کسب و کار فناوری تبلیغاتی خود مخالف است، جایی که هم در سمت خرید و هم در سمت فروش تجارت فناوری تبلیغات شرکت دارد.

بتل گفت: «Google به طور سازنده با ناشران در سراسر اروپا کار می‌کند – ابزارهای تبلیغاتی ما و بسیاری از رقبای تبلیغاتی ما، به میلیون‌ها وب‌سایت و برنامه کمک می‌کند تا محتوایشان را تأمین مالی کنند و به کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای امکان می‌دهد تا به طور مؤثر به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند.»

“این خدمات با مشارکت همان ناشران سازگار شده و تکامل می یابند.”

نمایندگان اکسل اسپرینگر درخواست The Post برای اظهار نظر را رد کردند، در عوض توصیه کردند با Geradin تماس بگیرند.

اتحادیه اروپا – که با قانون خدمات دیجیتال که در اوایل ماه جاری اجرایی شد، مقررات سخت تری را برای شرکت های بزرگ فناوری نسبت به مقامات آمریکایی اعمال کرده است – همچنین در سال 2017 گوگل را به دلیل سوء استفاده از بازار مرتبط با خدمات خریدش، جریمه 2.7 میلیارد دلاری ضد انحصاری محکوم کرد.

گوگل همچنین با ادعاهای ضد انحصار در ایالات متحده مواجه است، جایی که وزارت دادگستری تلاش کرده است تاکتیک های مخفی این غول فناوری را در طول یک محاکمه “تاریخی” افشا کند. رویترز

در یک سال پس از آن، گوگل تلاش کرد تا از این جریمه چشم پوشی کند، اما دادگاه عالی اروپا آخرین تلاش شرکت مستقر در کالیفرنیا برای اجتناب از پرداخت در ماه گذشته، مونتین ویو را رد کرد و ضربه بالقوه ای به محبوب ترین جستجوی اینترنتی جهان وارد کرد. موتور

پرونده خرید اولین مورد از سه تصمیم اتحادیه اروپا بود که در دهه گذشته منجر به جریمه حدوداً 8.94 میلیارد دلاری برای گوگل شد.

در ایالات متحده، گوگل با دعوای پرهزینه مشابهی از سوی وزارت دادگستری مواجه شده است، که ادعا می کند این شرکت دارای “قدرت انحصاری” غیرقانونی است که به مصرف کنندگان آسیب رسانده است.

جری دیشلر، معاون محصولات تبلیغاتی گوگل، در آزمایشی در سپتامبر گذشته اعتراف کرد که این شرکت بی‌صدا قیمت‌های تبلیغات را در نتایج جستجوی خود افزایش داده است تا به اهداف درآمدی دست یابد – و این تغییرات پنهانی منجر به افزایش از 5% به 10% شده است. تبلیغ کنندگان

دیشلر در طول شهادت بمب‌گذاری خود گفت که گوگل اغلب معیارهای فروش تبلیغات را برای حراج‌های تبلیغاتی خود تغییر می‌دهد، که مشخص می‌کند کدام آگهی‌ها در پاسخ به درخواست‌های کاربر در موتور جستجوی شرکت، با افزایش نرخ‌ها یا حداقل هزینه‌های لازم برای ایمن کردن مکان، به عنوان نتایج برتر ظاهر شوند.

دیشلر در غرفه گفت: «ما تمایل داریم به تبلیغ‌کنندگان در مورد تغییرات قیمت‌ها بگوییم.

جری دیشلر، معاون محصولات تبلیغاتی گوگل، در دادگاه اعتراف کرده است که این شرکت بی‌صدا قیمت تبلیغات را در نتایج جستجوی خود افزایش داده است تا به اهداف درآمدی دست یابد. گوگل

علی‌رغم تلاش وزارت دادگستری برای افشای تاکتیک‌های مبهم خود در طول آزمایش جستجوی تحت نظارت، چندین سازمان برجسته ضد انحصار – از جمله پیشرفت تقاضا، پروژه درهای گردان، مبارزه برای آینده و پروژه نظارت فناوری – ادعا کرده‌اند که گوگل همچنان با شیوه‌های ضدرقابتی «با تمام قوا» پیش می‌رود.

در مجموع 15 گروه خواستار سرکوب هماهنگ این غول شرکتی شدند و در نامه‌ای به لینا خان، رئیس FTC و جاناتان کانتر، وکیل ارشد ضد انحصار وزارت دادگستری که توسط The Post به دست آمد، خاطرنشان کردند که اقدامات Google «نشان می‌دهد که حتی شکایت وزارت دادگستری و نظارت‌های نظارتی تشدید شده در خارج از کشور نشان می‌دهد. شرکت را منصرف نکرده اند.»

این نامه به سه پیشرفت اخیر جداگانه، از جمله مشارکت گزارش شده برای جاسازی نتایج جستجوی Google در TikTok اشاره می کند.

این پیوند در سپتامبر گذشته – در میانه محاکمه ضد انحصار وزارت دادگستری ظاهر شد، جایی که وکلا در حال طرح استدلال خود بودند مبنی بر اینکه گوگل برای خفه کردن رقابت بالقوه به چنین معاملاتی تکیه کرده است.

انتظار می رود که قاضی منطقه ای ایالات متحده آمیت مهتا در ماه مه تصمیم گیری کند.

با سیم های پست



منبع