دلتا-8 و دلتا-9 چیست و آیا آنها تلاش های تناسب اندام شما را افزایش می دهند یا مانع می شوند؟


شاهدانه گیاهی چند وجهی است و از جمله آن است بسیاری از ترکیبات، Delta-8 و Delta-9 THC اخیراً توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده اند. اما این سوال پیش می‌آید که آیا ادغام این کانابینوئیدها در رژیم تناسب اندام می‌تواند پیشرفت شما را افزایش دهد یا مانع پیشرفت شما شود؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

دلتا-8 و دلتا-9 چیست؟

دلتا-8 یک کانابینوئید جزئی است که در گیاهان شاهدانه یافت می شود، آنالوگ ترکیب رایج تر و شناخته شده تر، دلتا-9-تتراهیدروکانابینول (THC). در حالی که هر دو شکل THC برخی از خواص روانگردان را به اشتراک می گذارند، دلتا-8 با اثرات خفیف تر و کمتر قوی آن متمایز می شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که Delta-8 ممکن است چندین فواید درمانی مانند تسکین درد، کاهش اضطراب، تحریک اشتها و محافظت عصبی را ارائه دهد. با این حال، به دلیل ارتباط آن با Delta-9 THC در یک منطقه خاکستری قانونی قرار دارد، بنابراین قبل از مصرف باید با قوانین ایالت خود مشورت کنید.

افراد ممکن است دلتا-8 را به روش‌های مختلف، از جمله روغن‌های بخارپز یا تقطیرها و از طریق خوراکی‌های تزریق شده با این ترکیب مصرف کنند. می توانید یک را پیدا کنید طیف وسیعی از محصولات دلتا-8 در فروشگاه‌های Hometown Hero برای یافتن آدامس‌ها، تنتورها، کارتریج‌های ویپ و موارد دیگر.

آیا دلتا-8 یا دلتا-9 به تلاش های تناسب اندام شما کمک می کند یا مانع از آن می شود؟

تأثیر دلتا-8 یا دلتا-9 بر تلاش های تناسب اندام شما تا حد زیادی به واکنش ها، ترجیحات و اهداف فردی بستگی دارد. برخی از کاربران ممکن است تسکین درد، کاهش اضطراب و آرامش عضلانی را تجربه کنند که جلسات تمرینی آنها را بهبود می بخشد و تمرکز کلی آنها را بهبود می بخشد.

از طرف دیگر، اثرات روانگردان ممکن است باعث خواب آلودگی یا عدم تمرکز شود که می تواند شدت تمرین را کاهش دهد. این ممکن است در صورت مصرف بیش از حد Delta-8 یا Delta-9 نیز اتفاق بیفتد.

در نهایت، مدارا و ماهیت برنامه ورزشی شما فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام ادغام کانابینوئیدها در سفر تناسب اندام خود در نظر بگیرید. قبل از اینکه دلتا-8 یا 9 را در رژیم خود بگنجانید، لازم است الگوهای مصرف را به دقت تنظیم کنید و با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

7 مزیت افزودن دلتا-8 یا دلتا-9 به روال تناسب اندام

تا زمانی که از دلتا-8 و دلتا-9 به طور مسئولانه استفاده می کنید، باید اثرات مثبت بیشتری را به جای اثرات منفی تجربه کنید. در اینجا 7 مزیت افزودن دلتا-8 و 9 به روال تناسب اندام شما آورده شده است.

1. تسکین درد

هر دو کانابینوئید دارای خواص ضد درد هستند که ممکن است به کاهش ناراحتی عضلانی کمک کند و به افزایش عملکرد تمرینی و ریکاوری کمک کند. با این اوصاف، اگر آسیب دیدید، نباید دلتا-8 یا 9 را برای بی حس کردن درد مصرف کنید. استراحت بهترین دارو برای هر آسیب ناشی از ورزش است.

2. بهبود کیفیت خواب

استراحت کافی برای پیشرفت فیزیکی بسیار مهم است و دلتا-8 و دلتا-9 هر دو می توانند آرامش و خواب بهتر را تقویت کنند و بر پیشرفت کلی تناسب اندام تأثیر مثبت بگذارند. اگر 30 دقیقه قبل از خواب یکی از کانابینوئیدها را بخورید، تا پایان شب مانند یک نوزاد می‌خوابید.

3. افزایش تمرکز و انگیزه

برخی از گونه‌های شاهدانه ممکن است تمرکز ذهنی، عزم و خلاقیت را افزایش داده و شدت و تنوع تمرینات شما را افزایش دهند. این می تواند برای افراد مبتلا به ADHD بسیار مفید باشد اغلب در تمرکز روی کارها مشکل دارند یا پیدا کردن انگیزه برای شروع کارها در وهله اول.

4. خواص ضد التهابی

کاهش التهاب می تواند با کاهش درد و تنش عضلانی به تسریع زمان ریکاوری پس از تمرین کمک کند. یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند یک رژیم غذایی با کیفیت بالا است. با این حال، هنگامی که هر دو چیز را با هم ترکیب کنید، از یک دوتایی ضد التهابی بهره مند می شوید که به تمرینات شما کمک می کند.

5. کاهش استرس

هر دو ترکیب می‌توانند به مدیریت هورمون‌های استرس مانند کورتیزول کمک کنند، که جلسات تمرینی مؤثرتری را تسهیل می‌کند. در حالی که توصیه می شود زمانی که استرس دارید تمرین کنید، گفتن این کار آسان تر از انجام دادن آن است. دلتا-8 و دلتا-9 می توانند در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید، آن را تقویت کنند.

6. تحریک اشتها

تغذیه مناسب برای عملکرد بهینه ورزشی حیاتی است، اما برای ورزشکاران جدید و باتجربه می‌تواند سخت باشد. این کانابینوئیدها ممکن است باعث افزایش کالری دریافتی شوند و در صورت نیاز برای اهداف تناسب اندام به افزایش یا حفظ وزن کمک کنند.

7. تقویت ارتباط ذهن و بدن

تغییر حالت هوشیاری تجربه شده در طول مصرف کانابینوئید ممکن است آگاهی بیشتر از حرکات بدن را تسهیل کند و کارایی و فرم تمرین را بهبود بخشد. از این گذشته، هر چه بیشتر بر روی فرم خود در طول تمرین تمرکز کنید، کمتر احتمال دارد که از حرکات خود آسیب ببینید.