آیا آسپارتام برای سلامتی ما مضر است؟ این چیزی است که شما باید در مورد بررسی اخیر بدانید


بیایید با آن روبرو شویم – همیشه داده های بحث برانگیز و نظرات متفاوتی در مورد سالم ترین غذاها و بهترین انتخاب های غذایی وجود خواهد داشت. و راستش این منطقی است! همه ما با ترجیحات غذایی منحصر به فرد و نیازهای غذایی متفاوت هستیم. به همین دلیل است که برخی با رژیم کتو پیشرفت می کنند در حالی که برخی دیگر با اتخاذ یک رویکرد گیاهی احساس می کنند سالم ترین خود هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که یک را دنبال کنید سبک غذا خوردن که مناسب شما و نیازهای فردی شما باشد. با این حال، باقی ماندن یک مصرف کننده آگاه و تحصیل کرده از اهمیت یکسانی برخوردار است، زیرا علم و تحقیق همواره در حال تکامل است.

اگر نشنیده اید، اخیراً بحث هایی در مورد استفاده از آن وجود داشته است آسپارتام، یک جایگزین قند مصنوعی. پیش از این، آنچه را که باید در مورد آخرین تحقیقات در این مورد بدانید، به اشتراک می گذاریم جایگزین قند مصنوعی و چگونه یک مصرف کننده تحصیل کرده باقی بمانیم.

مربوط: 13 غذای التهابی یواشکی که باید از آشپزخانه خود حذف کنید

آسپارتام چیست؟

آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی محبوب (همچنین به عنوان یک شیرین کننده غیر مغذی شناخته می شود) است که برای ایجاد شیرینی بدون کالری اضافه طراحی شده است. این شیرین کننده کم کالری تقریبا 200 برابر شیرین تر بیشتر از شکر سفره است و در انواع محصولات کم کالری و بدون قند مانند نوشابه های رژیمی، آدامس، ماست و دسرهای بدون قند یافت می شود.

تاریخچه آسپارتام

آسپارتام اولین بار در سال 1965 توسط جیمز ام. شلاتر کشف شد. شلاتر به طور تصادفی شیرینی آسپارتام را کشف کرد و از آنجایی که آسپارتام تقریباً 200 برابر شیرین‌تر از شکر سفره است و ارزش کالری آن تقریباً صفر است، انتظار می‌رفت که به کاهش نرخ چاقی و همچنین افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

با این حال، در سال 1970، FDA استفاده از آسپارتام را در ایالات متحده ممنوع کرد.به دلیل مشکوک بودن به ایجاد سرطان” پس از اینکه با موانع اولیه قانونی شدن آسپارتام به عنوان یک افزودنی غذایی مواجه شد، آسپارتام در سال 1981 مجدداً با تولید در مقیاس بزرگ وارد بازار شد، زمانی که به عنوان NutraSweet به بازار عرضه شد.

علیرغم مناقشات مداوم در مورد استفاده طولانی مدت از آسپارتام، آن همچنان به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی محبوب در آمریکای شمالی، اروپا و همچنین آسیا استفاده می شود.

آسپارتام کجا یافت می شود؟

آسپارتام معمولا در نوشابه ها، مخلوط نوشیدنی های پودری، آدامس های بدون قند، دسرها، آب نبات ها و حتی قطره های سرفه بدون قند یافت می شود. اگر می‌خواهید از آسپارتام اجتناب کنید، حتماً به برچسب‌های مواد غذایی توجه کنید.

مربوط: رمزگشایی برچسب های مواد غذایی: راهنمای نهایی برچسب مواد غذایی شما برای انتخاب های سالم تر

همه چیز درباره آسپارتام چیست؟

آسپارتام ده ها سال است که بحث برانگیز بوده است، اما این شیرین کننده مصنوعی اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است. را آژانس بین المللی تحقیقات سرطان سازمان جهانی بهداشت (IARC) برای اظهار نظر فراخوانده شده است، جایی که اخیراً الف را منتشر کرده اند بیانیه جزئیات اثرات سرطان زایی بالقوه آسپارتام

در اینجا چیزی است که ما می دانیم

هر دو آژانس بین المللی تحقیقات سرطان سازمان جهانی بهداشت (IARC)، و سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) کمیته مشترک تخصصی افزودنی های غذایی (جکفا) بررسی های مستقلی در مورد خطرات سلامتی آسپارتام انجام داد. بر اساس یافته های آنها، یک مفصل بیانیه منتشر شد.

طبق گزارش IARC، آسپارتام احتمالاً برای انسان سرطان زا اعلام شده است (IARC Group 2B). با این حال، JECFA معتقد است که خطرات مرتبط با آسپارتام در درجه اول مربوط به مصرف بیش از حد مجاز مصرف روزانه است. در نتیجه، JECFA دریافت روزانه قابل قبول 40 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن را مجدداً تأیید کرد.

را FDA همچنین پاسخ داد و اظهار داشت که “برچسب شدن آسپارتام توسط IARC به عنوان احتمالاً سرطان زا برای انسان به این معنی نیست که آسپارتام در واقع با سرطان مرتبط است.”

انتخاب آگاهانه ای که برای شما بهترین است

در مورد استفاده از آسپارتام سردرگمی، اختلاف نظر وجود دارد و در نهایت هیچ نتیجه گیری روشن یا اجماع علمی کلی وجود ندارد. با این حال، مهم است که از خطرات بالقوه آگاه باشید و در مورد آخرین تحقیقات – برای آسپارتام و هر ماده غذایی – به روز باشید. در نهایت، تصمیم گیری آگاهانه و آگاهانه بر اساس نیازهای غذایی و بهداشتی منحصر به فرد شما است.

غذای آماده

با توجه به نگرانی های جدید مربوط به آسپارتام، مهم است که در جریان باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را در مورد غذاهای مصرفی و سلامت خود داشته باشید. خبر خوب این است که شما مسئول انتخاب های غذایی خود هستید، بنابراین محدود کردن غذاهای فوق فرآوری شده تا حد امکان و انتخاب غذاهای واقعی و کامل، راهی عالی برای حمایت از بدن شما با غذاهایی است که برای رشد نیاز دارد. و اگر سؤالات خاصی در رابطه با نیازهای غذایی منحصر به فرد خود دارید، همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص تغذیه یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ارتباط برقرار کنید.