رژیم لاغری کتو چیست و چگونه با آن لاغر شویم؟

پس بهترین رژیم غذایی رژیمی است که تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد بدن را برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز تامین کند. تمام مطالعات مورد بررسی، بیش از 12 ماه طول کشیده بود. هدف اصلی رژیم کتوژنیک اینه که در تمام مدت در حالت کتوز تغذیهای باشید. رسیدن به حالت کتوز ممکن است چند روز و گاهی بیشتر طول بکشد و برای اینکه در کتوز باقی بمانید باید به شدت کربوهیدرات ها و پروتئین را محدود کنید. افرادی که از رژیم کتو استفاده کرده اند اظهار داشته اند که سطح انرژی بالاتری نسبت به قبل از رژیم داشته اند، همچنین به دلیل اینکه در رژیم کتو بدن به سوخت چربی و کتون می پردازد و کربوهیدراتی دریافت نمی کند، در نتیجه جریان انرژی به صورت مداوم در مغز ادامه پیدا می کند و باعث تمرکز بیشتر و افزایش عملکرد ذهنی فرد می شود، اما در رژیم های کم چربی به علت مصرف کربوهیدارت و سوخت گلوکز جریان انرژی به صورت مداوم به مغز نمی رسد و عملکرد ذهن را تا حدی کاهش می دهد.

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم از آنجایی که بدن شما ترجیح می دهد گلوکز را به جای چربی بسوزاند، ممکن است در برابر تبدیل به کتوز مقاومت کند و این کار را انجام نمی دهد مگر اینکه به شدت به محدودیت های کربوهیدرات و پروتئین پایبند باشید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بفهمید که آیا در کتوز هستید یا خیر. بهترین راه برای رسیدن به کتوز، کاهش شدید مصرف کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک در طولانی مدت می تواند فرد را دچار عوارضی همچون ریزش شدید مو، ناراحتی های گوارشی، بازگشت سریع وزن و حتی افزایش احتمال بروز مرگ زودرس شود.

[arpw limit=”10″]

[catlist name= post_type=”post”]

گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود. به دلیل اینکه در رژیم کتوژنیک، مصرف چربی در بدن به کتون متابولیزه خواهد شد، محدود کردن یا نامحدود کردن میزان کالری دریافتی توسط فرد، می تواند در امر کاهش وزن بسیار موثر واقع شود. برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات رژیم مدیترانه ای را مطالعه نمایید. بنابراین توصیه می شود تا قبل از استفاده رژیم کتوژنیک با کارشناس تغذیه مشورت نمایید.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

خوردن غذاهای کامل به کاهش وزن و نتایج کلی سلامت کمک می کند. بله در فرآیند کتوز (زمانی که بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات لازم را نداشته باشد، برای تولید انرژی چربیها را به کتون تبدیل میکند) طبیعی است و نیاز به بررسی نیست. ابتدا لازم به ذکر هست که تخم مرغ یکی از مغذی ترین و سالم ترین خوراکی ها هستش. همانطور که در بالا اشاره کردیم رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن یا دیابت دارند یا بهدنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید باشد.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

انواع مختلفی از رژیم ها خود را رژیم کتو می نامند. به عنوان مثال، می توانید از گل کلم برای تهیه “برنج” و کدو سبز برای تهیه رشته فرنگی استفاده کنید. باقیمانده از چربی (۷۰ تا ۸۰ درصد کالری روزانه) و پروتئین (حدود ۱۰ درصد کالری روزانه یا حدود ½ گرم به ازای هر پوند از وزن بدن) تامین می شود. هنگامی که این فرآیند اتفاق می افتد، بدن شما در حالت کتوز قرار می گیرد. علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند.

در سال 1920 محققین سعی کردن از این رژیم برای کنترل بیماری افرادی استفاده کنن که نسبت به دارو های صرع واکنش مثبتی نشون نمیدادن. انجام کارهایی جهت پرت کردن حواس می تواند برای غلبه بر این مشکلات مفید باشد. رژیم کتوژنیک خطر بیماری های قلبی، استرس اکسیداتیو و تولید رادیکال های آزاد را نیز افزایش می دهد. با این حال، دانشمندان پیوندهایی بین مصرف بیش از حد گوشت به طور منظم و مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و اضافه وزن پیدا کردهاند. در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، کبدی یا قلبی، رژیم غذایی ممکن است مضر باشد. ​Post was created  wi᠎th GSA Content  G​enerator​ D᠎em​oversion᠎.

وقتی رژیم کتو دارید، باید سعی کنید غذاهای کامل بخورید و از تکیه بر غذاهای فرآوری شده که ممکن است با کتو سازگار باشند، اما کمکی به تغذیه شما نمی کنند، خودداری کنید. در هر رژیمی ممکن است حجم ماهیچهای از بین برود، اما مصرف زیاد پروتئین و سطح کتون بالا موجب از بین رفتن حداقلی حجم ماهیچهای نسبت به دیگر رژیمها میشود. آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش حجم ماهیچه میشود؟ رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش چشمگیر میزان قند خون و انسولین بدن شود.

هنگامی که تجربه های شخصی بیشتری درباره رژیم لاغری کتوژنیک به دست آورید ، می توانید میزان پروتئین دریافتی روزانه خود را نیز به مقدار دقیق مشخص کنید. قبل از ایجاد هرگونه تغییر گسترده در رژیم غذایی خود (که طبیعت کتو است)، مهم است که با یک متخصص با تجربه مشورت کنید. باید بدانیم چربی و پروتئین زیاد در این قبیل رژیم ها، باعث ایجاد احساس سیری می شود. رژیم کتوژنیک به اندازه کافی کربوهیدرات، پروتئین کم و چربی دارد که بدن را وادار به سوزاندن چربی های ذخیره شده به جای کربوهیدرات های مصرفی برای انرژی می کند.

همانطور که گفته شد این رژیم ها باید تحت نظر کادر درمان اجرا شوند. اگرچه این رژیم فواید بسیاری دارد اما نکته بسیار مهم آن است که هرگونه تصمیمگیری دربارهی شروع، ادامه و پایان این رژیم میبایست زیر نظر متخصص تغذیه باشد. به دلیل محدودیت های زیادی که در این برنامه غذایی وجود دارد، بسیاری از دانشمندان در استفاده از آن برای کاهش وزن در طولانی مدت مخالفند. از طرفی این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا کسانی که مایل به اضافهکردن مقدار زیادی عضله یا وزن هستند، خوب نیست. این نوع بادمجان گریل برای کسانی که رژیم دارندخوب است ویک غذای سالم است ودارای فیبرمیباشد.

البته درصد دقیق مواد معدنی و مغذی این محصول، به نوع ماهی آن بستگی دارد. این نوع رژیم حاوی درصد بیشتری از پروتئین است و درصدهای درشت مغذی در این رژیم شامل 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. به طور کلی، کربوهیدرات ها کمتر از ۱۰ درصد کالری در رژیم کتوژنیک دارند. صبحانه و نهار روز بعد هم همین است و در شام روز دوم، محتوای کالری اگناگ را به دو سوم کالری موجود در غذاهای عادی افزایش میدهند. بسیاری از اقلام موجود در طیف مواد غذایی که آسپری آنها را بهعنوان بولتپروف معرفی میکند، محصولات برند خود او هستند.

در مورد رژیم کتوژنیک

اگر دیابت یا فشار خون بالا دارید و دارو مصرف می کنید، باید با پزشک خود در تماس باشید تا تغییرات را کنترل کرده و در صورت نیاز داروها را تنظیم کنید. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL رل نیز بهبود می دهد. بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. برای استفاده از چربی به عنوان انرژی، کبد شما چربی را به موادی به نام کتون تبدیل می کند و به جای گلوکز می سوزاند. رژیم غذایی کتوژنیک همواره مشابه دیگر زژیم های لاغری کم کربوهیدرات می باشد که فرقش در آن می باشد این رژیم بسیار سخت تر از دیگر رژیم کم کربوهیدرات بوده و همینطور ریسک پذیری بالاتری نسبت به دیگز رژیم ها برای بروز عوارض جانبی دارد.

بهترین غذاهای کتوژنیک

که این یک تغییر مفید است و سبب افزایش چربی سوزی می شود.به همین دلیل است که از رژیم کتوژنیک برای افزایش چربی سوزی و لاغری استفاده می شود. بررسیهای بیشتر روی رژیم کتوژنیک نشان داده است که تداوم این رژیم در بلند مدت میزان قند خون و همچنین سطح انسولین در بدن را که افزایش آن منجر به مقاومت انسولینی میشود را کاهش میدهد. برعکس کربوهیدرات مصرف چربی بسیار افزایش پیدا میکند. خوردن آب به شما کمک میکند که گرسنگی را کنترل کنید. تیم پزشکی او به سرپرستی دکتر “الیور زولمن” متخصص پزشکی بازساختی ۲۹ ساله پیشرفتهای جانسون را اندازه گیری کرده و با انجام انواع معاینات روند بهبود بدن اش را دنبال میکند.

درباره رژیم کتوژنیک

افرادی که به دنبال رژیم لاغری سریع هستند، به سراغ این رژیم غذایی میروند. اما نکته مهم اینجاست، چه برای بدنسازان و چه برای افرادی که به دنبال لاغری هستند، داشتن یک برنامه غذایی کتوژنیک اصولی و یک برنامه مکملی مناسب قطعا ضروری است. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان ها هستند که برای سلامتی شما ضروری هستند. قبل از شروع کتو، بسیار ضروری و مهم است که با یک فرد متخصص مشورت کنید تا از هرگونه خطر یا عوارض جانبی برای سلامتی خودداری کنید. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند.

گوشت و مرغ گوشت و مرغ در بین افرادی که از رژیم کتو استفاده می کنند محبوب هستند زیرا چربی بالایی دارند و کربوهیدرات بسیار کمی دارند.

کره ، آجیل ، روغن نارگیل و روغن زیتون و چربی های گوشت همگی در نمونه رژیم کتوژنیک قرار دارند. گوشت: گوشت قرمز، استیک، همبرگر، سوسیس گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون. شام: مرغ مزهدار شده با سس پستو و پنیر خامهای همراه با سبزیجات.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

کرفس، فلفل، خامه و پنیر. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که هدف آن کاهش وزن با قرار دادن بدن شما در حالت کتوز چربی سوز است. آجیل و مغز یک غذای سالم، پرچرب و کم کربوهیدرات هستند. اگرچه این رژیم در دهه گذشته به عنوان یک استراتژی کاهش وزن رایج شده است، اما در ابتدا ۱۰۰ سال پیش به عنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شد.