رژیم کتوژنیک یا کتو چیست؟

↑ در این مقاله، عبارتهای «پرهیز غذایی» یا «گرسنگی طولانیمدت» (به انگلیسی: fasting)، اشاره دارد به بیغذایی و گرسنه ماندنِ طولانی، ضمنِ مصرفِ مایعاتِ بدون کالری؛ مگر آنکه خلاف آن بیان برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز شود. رژیم غذایی کتوژنیک بر خلاف بسیاری از رژیم های غذایی دیگر، رژیم غذایی کاملا مناسب و موثر برای چربی سوزی می باشد. گرچه میگرن دلیل اصلی برای شروع رژیم کتوژنیک نبوده است، اما بسیاری از مبتلایان به میگرن که رژیم کتو دارند، کاهش قابل توجهی در میگرن را گزارش کرده اند. قبل از شروع رژیم کتو چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

لیست غذاهای کتوژنیک

در یک مطالعه در مورد نوروبلاستوما، سرطانی که معمولاً کودکان را مبتلا می کند، رژیم کتوژنیک رشد تومور و بقای طولانی مدت افراد مورد مطالعه را به طور قابل توجهی کاهش داد. این بدان معنی است که اگر چنین سرطانی به انرژی برای دسترسی به شکر دسترسی نداشته باشد، نمی تواند رشد کند. آکنه: پایین آمدن انسولین و خوردن قند کمتری یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.

در حالی که ژنتیک نقش زیادی در آکنه دارد، گفته شده است که رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود درخشندگی پوست کمک کند. میگرن، یک نوع سردرد مکرر است که می تواند درد شدیدی ایجاد کند. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. هنگامی که مصرف کربوهیدرات زیر 20-50 گرم را محدود کنید، ذخیره گلیکوژن تمام می شود و بدن کتون تولید می کند.

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

به طور معمول 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش 25-50 گرم کربوهیدرات خالص (یا کمتر) می خورید. به طور معمول، تجمع کربوهیدرات به مدت 24-48 ساعت طول می کشد. 5. روزه بگیرید. روزه داری می تواند ابزاری عالی برای تقویت سطح کتون به طور مداوم در طول روز باشد. توصیه می شود بیماران دیابتی که رژیم کتوژنیک را شروع می کنند با پزشکان و متخصصین در این حوزه مشورت کنند تا بتوانند در صورت لزوم داروی خود را تنظیم کنند در حالی که سطح گلوکز پایین و تثبیت می شود.

این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. مطالعات پیرامون شرکت کنندگان مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را اجرا کرده اند نشان می دهد که شرکت کنندگان شاهد کاهش چشمگیر داروهای کاهش دهنده قند و سطح گلوکز ناشتا بوده اند. با توجه به اینکه چربیهای اضافی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت مرتبط هستند.

این به اولویت و نوع ورزش شما بستگی دارد. رژیم غذایی که

میوه و سبزی را محدود می­کند در طولانی مدت منجر به کمبود ریز مغذی ها در بدن می­شود و عوارض بلند مدت بعدی خواهد داشت. در نتیجه این فرضیه مطرح شد که موفقیت ممکن است با افزایش کتو در متابولیسم میتوکندری مغز و اثرات مهاری بر التهاب عصبی و افسردگی گسترش قشر مغز تعدیل شود. چربی به طور کلی برای شما مفید است، با این حال، اگر آن را بعد از ورزش بخورید، ممکن است جذب مواد مغذی را به تعویق بیندازد و باعث ریکاوری عضلات شود.

Th is a᠎rtic​le has be en g ener​at ed  wi th the help  of GSA C ontent Generat or Dem​ov ersion!

فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران

کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. اگر مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 هستید، نباید سراغ این رژیم بروید، مگر اینکه تحت مراقبت پزشک باشید. همچنین ماست انتخابی تان پرچرب باشد چرا که تحقیقات نشان داده لبنیات پرچرب با کاهش خطر چاقی و دیابت نوع ۲ در بلند مدت ارتباط دارند. نوع دیگر رژیم کتوژنیک TKD است. TKD و CKD برای اکثر افراد مناسب نیستند.  This art ic le has ​been generated by GSA C ontent Generat᠎or D em oversion.

به خاطر بسپارید غلات تصفیه شده انتخاب سالمی نیستند و گاهی غذاهایی که روی بسته بندی شان برچسب غلات کامل خورده به شدت فرآوری شده و بی خاصیت هستند که هم برای سلامت مضر است و هم چاق کننده اند. در واقع مقایسه میزان کاهش وزن در افرادی که رژیم کتوژنیک دریافت میکنند و افرادی که از رژیم پرکربوهیدرات استفاده میکنند نشان دهنده تاثیر کاهش وزن در کاهش شدت دیابت است و رژیم کتوژنیک موجب کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم پرکربوهیدرات میشود. با این حال، دانشمندان پیوندهایی بین مصرف بیش از حد گوشت به طور منظم و مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و اضافه وزن پیدا کردهاند.

این اغلب به سطح گلوکز خون بالاتر تبدیل می شود و با گذشت زمان می تواند منجر به دیابت شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. در طب سنتی گفته میشود که بهترین زمان خوردن رب انار، صبح ناشتا است. این رژیم رایج ترین نوع رژیم کتوژنیک است و قانون آن ساده است: شما در هر زمان حداقل مقدار کربوهیدرات را می خورید. طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

طبق CKD، شما روزهای رژیم کتوژنیک را با روزهای پر کربوهیدرات که به عنوان “بارگذاری کربوهیدرات” نیز شناخته می شود متناوب می کنید. به طور همزمان، همین افراد پیرو رژیم کتو دارای نتایج قابل مقایسه ای در کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید بودند. پس با توجه به میزان وزن آب بدن هر فرد، اندازه کاهش وزن افراد در دوران رژیم کتو هم ممکن است متفاوت باشد. در حالی که گلوکز “غذای” اصلی برخی سلول های سرطانی است، مطالعه ای که از سال 2010 در مجله تحقیقات سرطان منتشر شد، نشان می دهد که سلول های تومور پانکراس از فروکتوز به طور خاص برای تقسیم و تکثیر استفاده می کنند.

وقتی از كتو به عنوان یك درمان سرطان یاد می شود، بیشتر افراد به اثر واربورگ اشاره می كنند، که در نتیجه آن سلول های سرطانی ترجیح می دهند از گلیکولیز بی هوازی (بدون اکسیژن) برای تولید انرژی استفاده كنند. به این معنی که سلول های سرطانی نیاز بسیار بیشتری به گلوکز برای انرژی دارند. بنابراین، یک رژیم کتوژنیک اساساً سلول های سرطانی را “گرسنه” می کند. مطمئنا شما را وسط راه نمیگذارد؛ چون میتواند به جای کربوهیدرات، از کتون استفاده کند. Th​is a​rt icle was done by GSA  Content ᠎Ge᠎ne rator  DEMO​.

این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند. شمارشگر کربوهیدرات دیابتی میتواند کتونها را کنترل کند و بینشهایی در مورد ماکروهای کتوژنیک ارائه میکند. علاوه بر این، همانطور که در بالا اشاره کردیم، ثابت شده است که کتو در کاهش التهاب کمک می کند، که در نتیجه به نوبه خود به کاهش التهاب مرتبط با آکنه (جوش های قرمز و متورم) نیز کمک می کند.

در مصرف این مواد نهایت دقت را داشته باشید زیرا آنها سرشار از کربوهیدرات بوده و مصرف آن محدود است. فروکتوز باعث پر کردن گلیکوژن کبد می شود که در واقع می خواهید در رژیم کتو از آن اجتناب کنید. به علاوه، همانطور که اشاره کردیم، با کاهش کربوهیدرات ها، بدن را از ذخایر گلوکز محروم می کنید، بنابراین بدن شما شروع به استفاده از چربی ها برای سوخت در مقابل کربوهیدرات ها و گلوکز می کند. میتوان ادعا کرد که این امر اساس اسکن PET است که در آن گلوکز به بدن تزریق می شود تا به تشخیص سرطان کمک کند.

کتوژنیک یعنی چه

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

رژیم کتوژنیک چیه

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

[catlist name= post_type=”post”]

روش رژیم کتوژنیک

اما جالب ترین قسمت اینجاست: برخی از سرطان ها توانایی متابولیسم بدون قند ها را ندارند. درصورتی که یک رژیم کتوژنیک تخصصی و اصولی نباشد هر چند وزن کم میشود اما عوارض خاصی در طولانی مدت دارد که فرد اوایل متوجه آن نیست: از جمله افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه و پوکی استخوان، و افزایش سطح اسید اوریک خون (یک عامل خطر برای نقرس) وکمبود مواد مغذی. اگرچه برخی از افراد ممکن است در یک رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول را ببینند، اما این کاهش سریع وزن، چه وزن آب چه چربی بدن، می تواند منجر به افزایش موقتی و کوتاه مدت کلسترول LDL شود.

در حقیقت ، تأثیرات آنی و بسیار سریع است. خیلی از افراد به دنبال رژیم های آسان هستند که سریع لاغر شوند. با مطالعات محققانی که مزایای رژیم غذایی کم گلیسمی بر روی آکنه را بررسی کردند، نشان داده اند که با کاهش سطح انسولین، به نظر می رسد شکل ظاهری آکنه کاهش می یابد. فردی که فشار خون بالا داشته باشد، از کنترل مثبت فشار خون که ناشی از رژیم کتو است، استفاده خواهد کرد.در مطالعات بیماران چاق، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند کاهش شدید فشار خون خود را نسبت به رژیم های کم چرب تجربه کردند. C on᠎tent h᠎as be en created  by G SA᠎ Con tent  Gen er ator DEMO!