رژیم کتوژنیک چیست و چه فوایدی دارد؟

رژیم کتوژنیک شامل چیست دلیل این موضوع این هست که با کمتر شدن انسولین ( با توجه به رعایت رژیم کتوژنیک ) باعث میشه که کلسترول کمتری هم توی بدن ایجاد برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز بشه. در واقع، کربوهیدراتهای تصفیه شده باعث افزایش ناگهانی انسولین شده و افزایش وزن را سادهتر و کاهش وزن را سختتر میکنند. و خطرات به مراتب کمتری را برای سلامتی بدن ایجاد میکنند. رژیم هدفمند (TKD): این رژیم به شما این اجازه را میدهد تا در طول تمرینات خود، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش دهید. This  po​st w as c​re᠎ated with the he lp of G​SA C ontent Gener᠎ator D em oversion.

رژیم کتوژنیک شامل چیست جالب است بدانید؛ ویتامین ها در روند کاهش و افزایش وزن تاثیر می گذارند. از آنجا که چربی نمی تواند به گلوکز تبدیل شود، به مولکول های کتون تبدیل می شود. همچنین برای آنکه این رژیم موثر واقع شود، باید در یک دوره زمانی طولانی از آن پیروی کنید؛ این مسئله میتواند برای برخی از افراد چالشبرانگیز باشد. افراد سالم به طور طبیعی پس از مدتی ناشتایی مانند خواب شبانه و فعالیت ورزشی شدید، کتوزیس خفیفی را تجربه می کنند.

برای تجربه لاغری سریع تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. تخمین زده شده است که حدود 25٪ از افرادی که رژیم کتو را تجربه می کنند ، این علائم را تجربه می نمایند ، که خستگی شایع ترین آنها است. این رژیم غذایی یکی از بهترین رژیمها برای بیماریهایی همچون دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر است. او کریپتونایت را بدترین و بولتپروف را بهترین روش پختوپز معرفی میکند. آسپری در برنامه این رژیم، مواد غذایی را در یک طیف از سمی تا بولتپروف مرتب میکند.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

خلاصه: رژیم بولتپروف بر استفاده از محصولات مارکدار خود تاکید میکند و دستورالعملهای سختگیرانهای را برای روشهای پختوپز مواد غذایی مجاز ارائه میدهد. یکی از بزرگترین سوالها میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. برای رعایت همین نکته در رژیم کتوژنیک باید یکبار لیست غذاهای مجاز به همراه مقدار ارزش غذایی که دارند رو مقایسه کنید و برای خودتون یادداشت کنید. تمرین روزهداری متناوب میتواند به شما کمک کند تا سریعتر به فاز کتوزیس وارد شوید. برخی آزمایشها و نشانهها میتواند به شما در تخمین میزان کتون در بدنتان کمک کند.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

کاهش کربوهیدرات بدن شما را به سوی حالت متابولیکی با نام کتوزیس (ketosis) سوق میدهد. این نوشیدنی حاوی دانههای قهوه با نام تجاری بولتپروف، روغن MCT و کره یا روغن حیوان تغذیهشده با علف میباشد. اساس و پایه این رژیم، قهوه بولتپروف یا قهوه مخلوط شده با کره بدون نمک حیوانی و روغن MCT (تریگلیسیریدهای دارای زنجیره متوسط) میباشد. رژیم بولتپروف، یک رژیم کتو گردشی و یک نسخه اصلاحشده از رژیم کتوژنیک میباشد.

ورزشکاران عزیزی که به دنبال رژیم غذایی سالم هستند؛ میتوانند از بادمجان که یک غذای رژیمی شناخته شده استفاده کنند. بادمجان یکی از غذاهای رژیمی است، که از کالری پایینی برخودار است و می تواند برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال غذاهای رژیمی هستند یک وعده غذایی سالم محسوب شود. در حقیقت عمل به قوانین رژیم کتو که سرشار از مصرف منابع چربی سالم و مقادیر کافی پروتئین است، بسیار آسانتر از سایر رژیمهای غذایی است. در واقع، بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند.

او در کتاب پرفروشش با عنوان «رژیم بولتپروف» از سفر ۱۵ سالهاش برای کاهش وزن و بدست آوردن مجدد سلامتیاش بدون متوسل شدن به رژیمهای غذایی سنتی میگوید؛ همچنین ادعا میکند که شما میتوانید با دنبال کردن روش او به همان نتایج دست یابید. جالبه بدونید که خانم دکتر آنا کابکا ( متخصص پزشکی Ob-Gyn و احیا کننده و کارشناس دارویی ضد پیری) از رژیم غذایی کتو برای کمک به درمان خانم ها، به ویژه در دوران پیش یائسگی و یا یائسگی استفاده کرده و نتایج مثبتی گرفته. همچنین بیمارانی که مبتلا به برخی بیماریهای عصبی مانند صرع هستند، میتوانند در پروسه درمان و با مشورت پزشک خود، از این رژیم بهره ببرند.

این عمل به بدنتان درباره سوزاندن بیشتر چربی پیش از آنکه کربوهیدرات را از رژیم خود به کل

حذف کنید، آموزش می دهد.. درباره بیماری آلزایمر بیشتر بدانید؟ در حقیقت بهتر است قبل از شروع به هر نوع رژیمی، در مورد آن مطالعه کنید، عوارض آن را بدانید و بعد وارد آن رژیم شوید و همچنین نیاز است که با یک مشاوره تغذیه مشورت نمائید. هدف از تغذیه مجدد با کربوهیدرات به گفته آسپری، جلوگیری از عوارض جانبی منفی مربوط به رژیم کتو طولانیمدت است؛ ازجمله یبوست و سنگ کلیه.

خلاصه: انواع گوناگونی از رژیم کتو وجود دارد.

وارد هر سایت مربوط به سلامت که بشوید یا هر مجلهای در این مورد دستتان بگیرید، حتماً دست کم یکی دو مقاله در مورد کاهش وزن در آن خواهید دید. خلاصه: کتوزیس حالت متابولیکی در بدن است که در آن بدنتان از چربیها به جای کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده میکند. خلاصه: انواع گوناگونی از رژیم کتو وجود دارد. سیب زمینی شامل انواع گوناگونی از مواد مغذی است، تقریبا مقداری از هرآنچه نیاز دارید در آن ذخیره شده است. بعد از داشتن یک هفته رژیم کتو، بدن به راحتی از چربی ذخیره شده استفاده کرده و آنها را میسوزاند.

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک

رژیم بولتپروف مانند اکثر رژیمهای غذایی، قوانین سختگیرانهای دارد که اگر میخواهید به نتایج موردنظرتان برسید، باید از آنها پیروی کنید. شاید جالب باشه اگر بدونید خیلی از ورزشکارهای بزرگ حهان مثل مایکل جردن، در زمان ورزش حرفه ایشون از این رژیم استفاده کردن. بهترین عامل پیشبینیکننده کاهش وزن، توانایی شما برای دنبال کردن یک رژیم با کالری کاهشیافته برای یک دوره زمانی طولانی است. حتما بخوانید » بهترین روش مصرف زیره برای لاغری چیست؟ رژیم کتوژنیک (Ketogenic یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بعد از 27 روز شخصی که 110 کیلوگرم وزن داشت، با استفاده از رژیم کم چربی وزنش به عدد 105.5 رسید. اگر برای لاغری سریع رژیم کتو را انتخاب کردید باید مصرف کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش دهید و چربی را جایگزین مواد غذایی کنید. فقط مقدار زیادی چربی مانند خامه یا شیر نارگیل به سوپ اضافه نکنید، چون باعث افزایش کالری غذا می شود. روزهداری متناوب یعنی پرهیز از خوردن غذا در دورههای زمانی معین.

رژیم کتوژنیک در صرع

آن توسط تحقیقات

علمی پشتیبانی نمیشود، میتواند گران باشد، به خرید محصولات مارکدار نیاز دارد و ممکن است به اختلال خوردن منجر شود. تعداد دفعاتی که به دستشویی میرید، بیشتر میشه. اینکه آیا این رژیم میتواند به کاهش وزن شما کمک کند یا نه، به تعداد کالریهای مصرفی شما و میزان پایبندیتان به آن بستگی دارد. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد.

لیست خرید کتوژنیک

روغن های سالم را فراموش نکنید. با این حال، فراموش نکنید که قبل از مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید. از دست دادن عضله نیز وجود دارد مگر این که پروتئین کافی مصرف شود. رژیم استاندارد (SKD): این رژیم شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. فرمهای مختلف روزهداری وجود دارد ولی روش بسیار معمول، شامل محدود کردن مصرف غذا به مدت هشت ساعت در روز است و حالت روزهداری باید به مدت 16 ساعت باقی ماند. مثلا اگر مصرف کربوهیدرات را به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنید و سعی کنید تا مواد غذایی نظیر گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغن سلامت را بیشتر مصرف کنید.

مثلا گفته میشود ۵ روز رژیم کتو گرفته شود و به دنبال آن ۲ روز رژیم غذایی پر کربوهیدرات. اما در رژیم کِتون سوخت بدن شما صرفا از ذخایر چربی و در صورت نیاز از پروتئینهای شما تأمین میشود. بنابراین علیرغم پیروی از رژیم بولتپروف، شما نمیتوانید همواره فقط روی غذای مصرفیتان تکیه کنید و ممکن است مجبور باشید بهطور آگاهانه برای کاهش کالری مصرفیتان تلاش نمایید. زیرا بدن آنها برای عضله سازی نیاز به پروتئین کافی دارد. هیدراته بمانید. آب زیادی بنوشید (یک قاشق نمک را به یک بطری آب اضافه کنید).

لیست غذایی رژیم کتوژنیک

[catlist name= post_type=”post”]

در مورد کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

فروشگاه کتوژنیک

5. اسفناج و کرفس را از تابه خارج کنید و یک قاشق چای خوری کره اضافه کنید. همچنین یکی از مهمترین ریز مغذی ها برای سلامت مو ویتامین بی است که در این رژیم ممکن است کمتر مصرف شود. و در حالیکه معروف است که فیبر مواد غذایی گیاهی مانند برنج، قابلیت هضم برخی از مواد مغذی را کاهش میدهد اما این اثر نسبتا جزئی است و تا زمانیکه یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، مشکلی ایجاد نمیکند. با اینحال دانههای غلات اغلب با بسیاری از واد مغذی مهم غنی میشوند و مصرف آنها درواقع میزان دریافت مواد مغذی را افزایش میدهد.