رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد؟

به همین دلیل در این مطلب میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهاییست که احتمالا امروزه نام آن را بسیار شنیدهاید، به شما معرفی کنیم و آن را مورد برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز بررسی قرار دهیم. در نموداری که شاخص سیری نام دارد و مقدار سیر کنندگی غذاها را می سنجد، سیب زمینی سفید آب پز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. مصرف کل کربوهیدرات خود را به 35 گرم یا کمتر در روز محدود کنید. با توجه به محدود شدن مواد غذایی مصرفی، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان نی نی سایت

همه غلات عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند، بنابراین ساده ترین و بهترین راه برای مصرف کم کربوهیدرات این است که از مصرف غلات به طور کامل اجتناب کنید. یک تحقیق روی ۳۰ زن دارای اضافه وزن، نشان داد خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه به جای کربوهیدرات ساده احساس سیری را افزایش می دهد و شرکت کنندگان تا ۳۶ ساعت آینده کمتر غذا می خورند. اسم علمی این تغییر وضعیت بدن، از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی، کتوزیس است.

مجاز های کتوژنیک

سنگ کلیه، یبوست و آسیب به استخوان هم از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک است که با توجه به تغییر سطح مواد معدنی در بدن ایجاد میشود. در اینجا یک برنامه ورزشی 5 هفته ای وجود دارد که باعث کاهش وزن شما می شود، به شما کمک می کند توده عضلانی بسازید و بدن خود را قوی کنید. علاوه بر این، رژیم کتو روی میزان اکسیژنی که وارد بدن و خون میشه تاثیر مثبت میزاره. زمانی بدن وارد حالت کتوز میشه که اون رو از دریافت گلوکز محروم کنیم و مصرف کربوهیدارتها رو در رژیم غذایی تا جایی که ممکنه محدود کنیم.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

رژیم غذایی کتوژنیک روزانه

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

MCTهمان تری گلیسیریدهای زنجیره متوسطاند که توسط کبد شکسته و خیلی سریع وارد جریان خون میشوند. هر چند که ما رژیم های خیلی مناسب تر و کم هزینه تری هم داریم که میتونن در کنار حفظ سلامتی، کاهش وزن و سایز خوبی رو به همراه داشته باشن. اما لازم است بدانید که بسته به وزن شما این کاهش وزن میتواند متفاوت باشد. رژیم کتوژنیک کمی به تمرین نیاز دارد اما بعد از مدتی برای بدن عادی میشود.

[catlist name= post_type=”post”]

انواع کتوژنیک

جهت کمک به بدن، برای مقابله با این علائم، حتما آب زیادی بنوشید. رژیم لاغری کتوژنیک واقعاً به برخی از افراد در کاهش وزن کمک خوبی میکند، اما ممکن است برنامهای که برای یک نفر مؤثر است برای دیگری نباشد. در روزها و هفته های اول ، کاهش وزن شما زیاد است و میزان بسیار زیادی از این کاهش به دلیل از دست دادن آب اضافی بدن است . البته چون آب میان بافتی افراد با وزن بالا به نسبت زیاد است، به کاهش وزن بیشتر آنها کمک میکند.

آیا کشک در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

در مجموع به نظر میرسد استفاده از رژیم کتوژنیک برای مدت طولانی مناسب نیست. در دوره رژیم کتوژنیک حتما باید مصرف هرگونه نوشیدنی فراوری شده و کارخانه ای را متوقف کنید. مصرف هرگونه نوشابه ، آبمیوه ، آبجو ، کمپوت و هر چیزی که در کارخانه تولید شده و در سوپرمارکت ها به فروش می رسد را متوقف کنید. بررسیهای بیشتر روی رژیم کتوژنیک نشان داده است که تداوم این رژیم در بلند مدت میزان قند خون و همچنین سطح انسولین در بدن را که افزایش آن منجر به مقاومت انسولینی میشود را کاهش میدهد.

تزریق انسولین می تواند منجر به افزایش وزن در افراد دیابتی شود. در رژیم کتوژنیک مواد غذایی حاوی کربوهیدرات به میزان کم مصرف می شوند. برای مثال اگر رژیم کتوژنیک را به صورت سنگین رعایت کنید ، می توانید انتظار کاهش وزن 1 تا 3 کیلوگرم در هفته اول را داشته باشید. اگر این رژیم را به صورت متوسط و با فشار خیلی کم اجرا کنید می توان انتظار نیم کیلو کاهش وزن در هفته اول را داشت .

طرفداران این رژیم میگویند هرگاه بیماری به دو داروی ضد تشنج پاسخ نداد، این رژیم را باید جداً مد نظر داشت چرا که احتمال پاسخ به سایر داروها در چنین بیمارانی تنها ۱۰٪ است. مرحلهی پنجم: وقتی سطح کتون بهمرورزمان بالا برود، شما کاهش وزن پایدار و سریعی را تجربه میکنید که سبب میشود، سلامت بدن شما را تضمین کند و در نهایت وزنی پایدار و سالم خواهید داشت. ب : داروهایی که نیاز به مصرف انسولین را کاهش می دهند و حساسیت بدن نسبت به انسولین را افزایش میدهند مصرف کنید.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

اگر برای کاهش وزن عجله داشته باشید به سرعت انگیزه خودتان را از دست خواهید داد و رژیم را رها خواهید کرد.اهداف واقع بینانه برای خودتان تعیین کنید. اگر حملات کودک بخوبی کنترل می شود، نیاز نیست که فعالیت های او را محدود کنید. الف : مصرف کربوهیدرات را بسیار محدود کنید. هرچقدر کربوهیدرات کمتری مصرف کنید ، نیاز شما به تزریق انسولین هم کمتر می شود . پس حتماً همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشید، و مطمئن شوید که در طول روز به مقدار کافی آب مصرف میکنید.

به طور کلی مقدار کربوهیدراتی که

در رژیم های لو کرب مجاز به استفاده هستیم کمتر از 50 گرم در طول روز هست. بهترین جوابی که میشود به این سوال داد عدد ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در طول روز است. خوردن میوه در حد اعتدال می تواند برای سلامتی عمومی بدن مفید باشد و همچنین می تواند منجر به حس سیری شود. وزن ممکن است به طور طبیعی پس از خروج از رژیم کتو چند کیلوگرم (1-3 کیلوگرم) افزایش یابد و این به دلیل افزایش مقدار آب در بدن پس از افزایش میزان کربوهیدرات های مصرفی است.

بهترین پنیر برای رژیم کتوژنیک

اگر میخواهید بدانید رژیم کتوژنیک به مقاله مربوطه مراجعه نماید. برای شناخت بیشتر آن با ادامه مقاله همراه شوید. این رژیم غذایی به اندازه روزهای اول سخت نیست و حتما هم نیازی نیست که رژیم کتو را تا آخر عمر ادامه بدهید. به یاد داشته باشید که در رژیم کتو ، چیزی به اسم خوردن وعده غذایی در ساعت مشخص نداریم . توصیه میکنیم از رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) که تغییرات کمی به نسب رژیم کتوژنیک عادی دارد و در لینک بالا توضیح دادیم.

درباره رژیم کتوژنیک

نتایج را به صورت خطرات نسبی (RRs) با 95% فواصل اطمینان (CIs) ارائه کردیم. می توانید نصف پرتقال را میل کرده و نصف دیگر را چند ساعت بعد میل کنید. آنچه که می خورید، روال تمرین و فعالیت های روزانه خود را به مدت سه روز یاداشت کنید. برای اینکه زحمت های شما هدر نرود و وزنتان را نگه دارید ، از این به بعد مجبور هستید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید. درصورتی که به یکی از مواد غذایی حساسیت دارید میتوانید آن را جابجا کنید، اما توجه داشته باشید که محدودیت کالری و بایدها و نبایدهای این رژیم را نادیده نگیرید.

به همین دلیل توصیه می شود قبل از شروع هر نوع رژیم ، حتما با

پزشکتان مشورت کنید.

برای مصرف این داروها فقط باید با پزشکتان مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با پزشک مربوطه مشورت نمائید. به چند طریق می توانید با راهنمایی پزشک ، میزان تاثیرگذاری انسولین را بر روی کاهش وزن ، کمتر کنید. همچنین به دوستان و اعضای خانواده تان پیشنهاد دهید تا در کنار شما از رژیم کتو لذت ببرند. در نتیجه ممکن است افراد کمبود برخی مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم را تجربه کنند. This con te​nt has ​been w ritt​en wi᠎th t​he  help of G᠎SA Conte​nt Gener​at​or Demov ersion .

[arpw limit=”10″]

حتی گاهی برخی از افراد روزانه چند بار خودشان را وزن می کنند. در زیر برخی از غذاهای مجاز و ممنوعه این رژیم غذایی را برای شما معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نتایج بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید. باید این عادت را ترک کنید. انتظار نداشته باشید که بعد از رسیدن به وزن دلخواه ، رژیم خودتان را ترک کنید و به همان عادت های قبلی برگردید ولی وزنتان بیشتر نشود. از دست دادن چربی و به دست اوردن عضله بیشتر ، پیشرفت خیلی بزرگی است ولی اگر خودتان را وزن کنید ، این پیشرفت را نخواهید دید و ناامید خواهید شد .ولی اگر میزان چربی بدنتان را اندازه گیری کنید متوجه می شوید که پیشرفت خوبی داشته اید.

باید پیشرفتتان را عاقلانه اندازه گیری کنید. خامه ، پنیر ، آجیل ، شکلات ، شیرینی ، میوه ، حلوا ، مربا و هر غذا و خوراکی خوشمزه را از جلوی چشمتان دور کنید تا دیدن آنها باعث پرخوری شما نشود . یکی از مهم ترین داروهایی که می تواند جلوی کاهش وزن را بگیرد ، انسولین است . این روش، مطابق بر «دستورالعملهای بالینی کشوری» است و در ایالات متحده آمریکا، تقریباً تمامی شرکتهای بیمه آن را تحت پوشش خود قرار دادهاند. روی هم رفته در صورتی که رژیم کتوژنیک درست اجرا شود ، در سال می توانید انتظار 23 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید .این کاهش وزن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد .