معجزه رژیم کتوژنیک برای رسیدن به وزن ایدهآل تنها در 3 ماه!

البته ناگفته نماند که مقداری کاهش وزن به دلیل کاهش وزن آب و به دنبال آن کاهش برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز چربی است. در مطالعهی دیگری که بر روی مبتلایان به دیابت صورت گرفت، مشاهده شد ۷ نفر از ۲۱ نفری که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، میتوانند مصرف تمام داروهایشان را متوقف کنند. افرادی که به دنبال رژیم لاغری سریع هستند، به سراغ این رژیم غذایی میروند. این رژیم غذایی برای افرادی که به سبک زندگی خاص پایبندی چندانی ندارند، مناسب نخواهد بود. This c᠎ontent was generated by GSA C᠎on᠎tent Generato​r DEMO​!

رژیم کتوژنیک برای لاغری

بطور کلی این رژیم غذایی، از جمله رژیم های خاص درمانی است که ورود به آن مستلزم تحت نظر بودن و پیگیری و ارتباط مداوم با درمانگر است و به هیچ عنوان سرخود و بدون مشورت متخصص نباید از آن استفاده کرد چراکه میتواند فرد را دچار عوارض شدید کند. از ویژگی های رژیم کتوژنیک میتوان به کم کربوهیدرات بودن آن اشاره کرد که در مقایسه با دیگر رژیم های لاغری باعث کاهش بیشتر محتوای آب بدن می شود و گاها از این ویژگی برای درمان افرادی که اضافه وزن ناشی از احتباس مایعات در بدن دارند استفاده می شود.

تفاوت رژیم کتوژنیک و اتکینز در محدودیت کالری رژیم کتوژنیک و لزوم شروع آن در بیمارستان و تحت نظارت تیم پزشکی بودن است. تحقیقات نشان داده اند که افزایش مصرف پروتئین تا ۲۵ درصد کل کالری روزانه می تواند هوس غذایی را تا ۶۰ درصد کاهش دهد بنابراین زیاد وسوسه نمی شوید به سمت میان وعده های ناسالم بروید. در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد.

باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمی شود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است، مانند سایر رژیمهای سریع مثل رژیم شیر و خرما عوارضی هم داشته باشد. سلولها معمولاً از گلوکز به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکنند. این ذخایر معمولاً با خوردن کربوهیدراتها دوباره احیا میشوند.

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک در شیردهی

ورزش سبب میشود که ذخایر گلیکوژن بدن تخلیه شود. ورزش را ادامه دهید. همچنین در صورت ادامه دار شدن مشکلات گوارشی به متخصص گوارش مراجعه فرمایید. در ادامه نیز مفیدترین مکملها برای رژیم کتو را برای شما معرفی کرده ایم. محدودیت کالری که در رژیم کتو رخ میده ناشی از عدم تمایل خودتون به مصرف بیشتر غذا هست، در واقع اگه اشتهای شما بیش از اندازه باشه و نتونید به هیچ وجه جلوی خوردن خودتون رو بگیرید اینجا مجبور به محدودیت کالری دریافتی شما هستیم.

روش لاغری کتوژنیک

[catlist name= post_type=”post”]

طرفداران این رژیم عنوان می کنند که اگر رژیم به طور دقیق اجرا شود، سطح کتون های خون نباید به سطح آسیب رسان برسد و باعث کتواسیدوز چرا که مغز از کتون ها بعنوان سوخت استفاده می کند و افراد سالم معمولا برای جلوگیری از ساخته شدن بیش از حد کتون، انسولین کافی می سازند. رژیم کتوژنیک (کتو)؛ در جوامع سلامت و تناسب اندام بسیار محبوب است و در بیش از 20 مطالعه علمی به اثبات رسیده که برای کاهش وزن موثر است. بعد از اینکه بدن شما با کتو سازگار شد مجاز هستید روزانه تا 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنید و با این وجود هم چنان در حالت کتوز بمونید.

به عنوان یک قاعده کلی شما اجازه دارید در طول روز به اندازه کمتر از نصف فنجان یا 50 گرم آجیل مصرف کنید. برای میان وعده خود می توانی از آجیل ها و دانه هایی همچون گردو، دانههای آفتابگردان، بادام، تخمکدو، دانه چیا و بذر کتان استفاده کنید. این باعث کاهش وزن، کاهش وزن و در برخی موارد افزایش وزن می شود. در واقع اگر بخوایم به صورت خلاصه بگیم چطور این رژیم ها باعث لاغری میشن، باید بگیم دلیلش وارد شدن بدن به حالت کتوز هست. ​A rticle was c​reat᠎ed ​wi th GSA C ontent G en᠎er ator DE MO​!

انواع رژیم های کتوژنیک

درصورتی که میتوان رژیم اتکینز را در خانه شروع کرد اما بایستی توجه داشت که رعایت هر دو نوع این رژیم ها الزاما باید تحت نظارت متخصص صورت پذیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. این اسیدهای چرب در کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی و جلوگیری از زوال ذهنی بسیار مؤثر هستند. تعداد مبتلایان به چاقی و گرفتاری های حاصل از آن همچون بیماری های قلبی عروقی ، دیابت تیپ -2، فشار خون بالا، سرطان و بیماری های مرتبط با التهاب، به سرعت در سرتاسر جهان در حال گسترش است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن یا دیابت دارند یا بهدنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید باشد. و همینطور، رژیم مد روز به دلیل ایجاد محدودیت کالری به همراه رژیم غذایی مدیترانهای، برای چاقی و دیابت نیز مؤثر هستند. تقریباً ۶۰ تا ۸۰ درصد کالری شما باید از چربی ها تأمین شود. رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم لاغری میباشد و این روز ها بازار استفاده از این رژیم غذایی بسیار داغ است.

نحوه انجام رژیم کتوژنیک

از بسیاری جهات به سایر رژیمهای کم کربوهیدرات شبیه است. برعکس، رژیمهای بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب مانند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن (سریع) مفید هستند. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که هدف آن کاهش وزن با قرار دادن بدن شما در حالت کتوز چربی سوز است. وزن شما تحت تاثیر عوامل پیچیدهای مانند ژنتیک، فیزیولوژی و طرز رفتار قرار میگیرد. ما در مزکر دکتر سلامت، قصد داریم در این مطلب، ابعاد مختلف رژیم کتوژنیک را برای شما شرح دهیم. بنابراین اگر قصد گرفتن رژیم کتوژنیک دارید لطفا یک رژیم کتوژنیک تخصصی زیر نظر متخصص تغذیه بگیرید.

همانطور که بارها اشاره کردیم مصرف مواد غذایی کم کربوهیدرات مهمترین اصل در یک رژیم کتوژنیک است. در هر رژیمی ممکن است حجم ماهیچهای از بین برود، اما مصرف زیاد پروتئین و سطح کتون بالا موجب از بین رفتن حداقلی حجم ماهیچهای نسبت به دیگر رژیمها میشود. هنگامی که کتون در خون جمع می شوند، به این حالت کتوز می گویند. از آنجایی که در رژیم کتوژنیک بعضی از گروههای غذایی حذف میشوند موجب کاهش ریز مغذها در بدن می شود از این رو شما باید با مشاوره پزشک از مکملهای مناسب استفاده کنید.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

فروشگاه کتوژنیک در کرج

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

در نتیجه، افزودن کمی نمک در هر روز غذا و یا استفاده از مکملهای معدنی (با دیدگاه پزشکی doctor’s ) میتواند به بدن شما کمک کند . همین ویژگی باعث شده تا اندازه ای شبیه رژیم های کم کربوهیدرات و اتکینز عمل کند. در این حالت بدن کتون تولید می کند که انرژی از آنجا تامین می شود. بله در فرآیند کتوز (زمانی که بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات لازم را نداشته باشد، برای تولید انرژی چربیها را به کتون تبدیل میکند) طبیعی است و نیاز به بررسی نیست.

فعالیت ورزشی بیشتر به تولید کتوز در بدن کمک میکند. رژیم کتوژنیک خطر بیماری های قلبی، استرس اکسیداتیو و تولید رادیکال های آزاد را نیز افزایش می دهد. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند. رژیم کتوژنیک استاندار SKD : در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف می شود.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

رژیم اتکینز گونه ای از رژیم کتوژنیک است که کالری در آن محدود نشده است اما میزان کربوهیدرات مصرفی در طول روز به شدت محدود شده است به شکلی که تا حد 10 تا 20 گرم برای مصرف روزانه میباشد. حتی این کاهش وزن زمانی رخ میدهد که شما کالری را محدود نکرده و چربی بالایی هم مصرف کردهاید. وقتی شما از این رژیم به منظور چربیسوزی و یا سبک زندگی تبعیت میکنید، مغز کتون را بیشتر از گلوکوز برای تامین انرژی ترجیح میدهد.

6. بعد از گرفتن رژیم ادرار من بوی میوهای میدهد. عوارض شایعی که به آسانی درمان میشوند عبارتند از یبوست، اسیدوز خفیف و هیپوگلیسمی، در صورتی که فرد در آغاز گرسنگی طولانی داشته باشد. در کبد این اسیدها بلافاصله به کتون و انرژی تبدیل میشوند. در ضمن بدن، چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند. همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. با این حال، سلولها قادرند از منابع دیگری از جمله اسیدهای چرب و کتونها نیز انرژی خود را تامین کنند.