چگونه اشتهای خود را کاهش دهیم ؟

این رژیم ۵ درصد کربوهیدرات، ۷۵ درصد چربی و ۲۰ برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز درصد پروتئین دارد. همانطور که در عکس هم مشاهده میکنید رژیم کتوژنیک استاندارد یا همان کلاسیک شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین باکیفیت و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. در مطالعهی دیگری کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند ۱۱٫۱ کیلوگرم وزن کم کنند. این رژیم غذایی برای وزشکاران حرفه ای یا کسانی که به دنبال افزایش وزن و ساختن عضلات هستند چندان مناسب نیست و مانند هر رژیم غذایی دیگری زمانی نتایج آن را خواهید دید که به آن سفت و سخت پایبند باشید و از تمامی دستور های غذایی برای مدت طولانی به خوبی پیروی کنید.

نتایج مطالعهای حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. یک متا آنالیز بزرگ نشان داد در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتری در قیاس با رژیم های کم چرب داشتند ،اما در یک بازه ی یکساله تفاوتی در نتایج حاصل شده مشاهده نشد. در بین سایر انواع رژیم کتوژنیک، این نوع محبوبیت بیشتری دارد. در رژیم غذایی کتوژنیک، از چه غذا هایی دوری کنیم؟ همانطور که در بالا رژیم کتوژنیک را توضیح دادیم، حالا میخواهیم یکی از انواع رژیم های کتوژنیک را به شما معرفی کنیم.

رژیم کتوژنیک در صرع

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

انواع صبحانه کتوژنیک

یک مطالعه نشان میدهد که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم غذایی کمچربی با محدودیت کالری، در کاهش وزن ۲٫۲ برابر موفقتر عمل میکند. وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند. کربوهیدرات ها به این وضعیت پوست مرتبط شده اند ، بنابراین کاهش آنها ممکن است کمک کننده باشد. رژیم کتو منجر به تغییرات متابولیکی در خون و مایع مغزی نخاعی می شود و این تغییرات به همراه سایر عوامل ممکن است باعث تغییر تحریک پذیری نورون ها شود.

به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد که پیوستن به رژیم غذایی کتوژنیک و لیست غذایی رژیم غذایی کتو برای 24 هفته باعث کاهش سطح تری گلیسیرید، کلسترول LDL و قند خون در درصد قابل توجهی از بیماران می شود، در حالی که در عین حال با افزایش سطح کلسترول HDL همراه است. رژیم کتو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، از جمله کلسترول بالا و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

رژیم های کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید داشته باشند. حال در نت نوشت به شما خواهیم گفت که رژیم کتوژنیک چیست و چه مزایایی دارد! در مورد خواب هم بارها در نت نوشت برای تان گفته ایم که می توانید با مراجعه به سایت و جست و جو مطالب مربوط به کم خوابی و بدخوابی را پیدا و مطالعه کنید. به طور معمول، برای این کار باید مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به ۳۵ گرم کربوهیدرات کل و ۲۵ گرم کربوهیدرات خالص محدود کنید.

روش رژیم کتوژنیک

در این رژیم بدن شما چربی (کالری) را مصرف میکند که به جای کربوهیدرات که منبع اولیه و اصلی سوخت و ساز بدن میباشد، فقط چربی بسوزاند. نتیجه این است که فرد در نهایت احساس میکند که تمریناتش فایدهای ندارد و به سختی تمرین میکند زیرا بدن فرد به اندازه کافی کربوهیدرات برای سازگاری با کربوهیدرات دریافت میکند. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افرادی که به سختی وزن خود را کاهش می دهند، یک گزینه باشد. رژیم کتوژنیک تشابه زیادی با رژیم اَتکینز که یک رژیم کاهش وزن در مدت کوتاه می باشد، دارد. ​Post h as be᠎en cre᠎ated with t᠎he help ᠎of GSA Content Generator  D em᠎ov ersi on.

خب حالا که تمام سعی خود را برای برای گرفتن صحیح کیتو دایت کرده اید و به وزن ایده آل تان رسیده اید. کیتو دایت به تقویت سلول های عصبی و افزایش متابولیسم کمک می کند. آیا در مورد زمان بندی رژیم کیتو کنجکاو هستید؟ یک مطالعه از تأثیر رژیم کتوژنیک در بهبود نشانههای بیماری پارکینسون حکایت دارد. علاوه بر این، افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز در تأثیرگذاری رژیم کتوژنیک نقشی کلیدی دارند.

نحوه خروج از رژیم کتوژنیک

دیابت موجب تغییراتی در سوختوساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در عملکرد انسولین میشود. این باعث کاهش وزن، کاهش وزن و در برخی موارد افزایش وزن می شود. هرچقدر بیشتر ورزش کنید، بدنتون ذخیره سازی این موارد رو بیشتر کاهش میده. در این رژیم میبایست برای رسیدن به کاهش وزن، مقدار مصرفی کربوهیدرات روزانه خود را به بیست الی پنج گرم کاهش دهید. رژیم غذایی مقدار کربوهیدرات مصرفی را کاهش می دهد و آن را با چربی جایگزین می کند.

[arpw limit=”10″]

گر چه این رژیم چربی بالایی را داراست، ولی با شیوه ی چربی سوزی خاصی که در این رژیم وجود دارد، نه تنها مشکلی برای قلب پیش نمی آید، بلکه باعث پایین آمدن سطح کلسترول و تری گلیسیرید در خون میشود. مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در کم کردن چربی اضافی بدن که یکی از عوامل اصلی دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندروم متابولیک است کمک کند. در رژیم کتوژنیک بیشتر کالری ها (چیزی حدود ۷۵ درصد) با چربی تامین می شوند به همین خاطر افراد دنبال کننده رژیم کتو باید از محصولات حیوانی با چربی بالا مانند گوشت، کره و لبنیات پرچرب بهره ببرند.

به همین خاطر نیازه که شما بر اساس بدن خودتون رژیم مخصوص به خودتون رو دریافت کنید. همه میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند ، اما شما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) را در مقدارهای کم داشته باشید. دلیلش این است که وقتی روزه شما به اتمام میرسد، هر گونه مواد غذایی را میل میکنید. اما در این بخش می خواهیم فقط در مورد میوه ها صحبت کنیم!

[catlist name= post_type=”post”]

مقاله رژیم کتوژنیک

در نهایت ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از متخصص تغذیه ای با توجه به شرایط بدن خود یک برنامه علمی و دقیق درخواست کنید. در رژیم غذایی کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟ در این رژیم پروتئین بیشتر و چربی کمتر است و ممکن است باعث نشود تا بدن به حالت کتوز برسد اما با این حال رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم سبب کاهش وزن می شود. در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتر وجود دارد. امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند.

این مشکل امروزه افراد بسیاری را درگیر کرده است. این مقاله برای

چه افرادی مفید است ؟ این رژیم غذایی می تواند برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، از دیابت رنج میبرند یا در تلاشند متابولیسم بدن خود را بهبود بخشند، مناسب باشد اما لازم به ذکر است که مطالعات در زمینه این رژیم غذایی اثر بخشی آن را در بیماری صرع نشان داده اند و در خصوص کاهش وزن مطالعات متناقض هستند. در حالت عادی کربوهیدرات موجود در غذایی که انسان میل میکند، در داخل بدن انسان طی فرایندی به گلوکز تبدیل میشود و گلوکز تبدیل شده در سراسر بدن و مخصوصا در مغز پخش میشود که این گلوکز ها به عنوان منبع های انرژی سوزانده میشوند.

رژیم هفت روزه کتوژنیک

به بدن این امکان را می دهد تا از گلوکز به عنوان انرژی استفاده یا ذخیره کند. زمانی که شما وارد فاز کتوز میشوید.شما از چربیها برای تأمین انرژی استفاده میکنید. اما باز هم مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید برای آنچه که برای شما یا فرزندتان مناسب است ، تصمیم گیری کنید. گرچه این پدیده بیشتر در دیابت نوع ۱ بیشتردیده شده، ولی در دیابت نوع۲ هم دیده میشود. است. این مواد حاوی ویتامین سی هم هستند.

تاثیر مثبت این رژیم بر روی دیابت نوع ۲ به این دلیل است، که کسانیکه از این رژیم استفاده میکنند دارای یک برنامه غذایی با چربی سالم زیاد و در مقابل کربوهیدرات و مواد قندی کم میباشند. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. رژیم لاغری کتوژنیک به برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند چون به بدن اجازه می دهد سطح گلوکز را در مقدار پایین اما سالم تثبیت کند.

کاهش وزن کتوژنیک نی نی سایت

وقتی میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربیهای ذخیره شده در بافتها یا چربیهایی که از رژیم غذایی دریافت میشود را میسوزاند. با خوردن مقدار بیش از حد چربی رژیم غذایی، به جای چربی های ذخیره شده بدن، از طریق چربی هایی که به تازگی خورده اید، می سوزانید. اگرچه خوردن بیش از حد پروتئین می تواند سطح کتون شما را کاهش دهد، اما رسیدن به این نقطه بدون تلاش دشوار است. در حالیکه برای رسیدن به کاهش وزن با روزه گرفتن میبایست با اتمام روزه و شروع کردن به خوردن فقط از مواد غذایی استفاده کنید که کالری آنها کم یا تقریبا بدون کالری میباشد.