دانش آموزان مدرسه جدید در همبستگی با ‘رفقای کلمبیایی’ لابی شهر چادری ضد اسرائیل را ربودند



دانش‌آموزان ضد اسرائیلی در مدرسه جدید منهتن، یکشنبه لابی دانشگاه را ربودند و یک اردوگاه «منطقه آزادی» در محوطه میدان اتحادیه راه‌اندازی کردند – آخرین اعتراض اپل بزرگ در خاورمیانه.

این تحصن درهم و برهم زمانی تحقق یافت که یکی دیگر از بزرگترها در حال تسخیر چمن غربی دانشگاه کلمبیا در بالای شهر بود – جایی که هفته گذشته برچیده شده بود و منجر به دستگیری ده ها نفر شد، اما دوباره با سرکشی ظاهر شد.

حدود 20 دانش آموز معترض با چادرها و تابلوها اطراف لابی مدرسه جدید در خیابان 12 غربی را اشغال کردند.

دانش آموزان مدرسه جدید در میدان یونیون یک اردوگاه ضد اسرائیلی را در داخل لابی دانشگاه برپا کردند. اد کوین/FreedomNewsTV

گروه دانش‌آموزان مدرسه جدید برای عدالت در فلسطین روز یکشنبه در اینستاگرام خود نوشت: «اقدام لازم در مدرسه جدید است». اردوگاه همبستگی غزه! اکنون خود را نشان دهید!»

پست دیگری اضافه کرد: “ما راه رفقای خود را در دانشگاه کلمبیا دنبال می کنیم.”

معترضان خواستار آن هستند که مدرسه شروع به “امتناع از همکاری” با پلیس نیویورک، محافظت از اساتید ضد اسرائیلی و “تعیین تحریم آکادمیک دولت آپارتاید نسل کش صهیونیستی” کند.

اردوی ضد اسرائیلی در مدرسه جدید پس از دستگیری های دسته جمعی در تظاهرات مشابهی در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته صورت گرفت. اد کوین/FreedomNewsTV

دانشجویان مجموعه‌ای از خیمه‌ها را برپا کردند که روی یکی از آن‌ها روی آن نوشته شده بود «اکنون از نسل‌کشی منحرف شوید»، در حالی که معترضان بنرهایی را روی پنجره‌های دانشگاه چسبانده‌اند که روی آن نوشته شده بود، «محافظه همبستگی غزه» که از خیابان قابل مشاهده است.

در یک پست آنلاین اوایل یکشنبه، این گروه دانش‌آموزی گفت که مدرسه جدید آنها را به دلیل «نقض «دستورالعمل‌های تظاهرات» تا ماه مه 2025 به‌عنوان یک سازمان دانش‌آموزی ثبت‌شده تحت تعلیق قرار داده است.

این بدان معناست که این گروه از میزبانی رویدادهای عمومی یا استفاده از منابع دانشگاه منع شده است – و از اعضا می خواهد که “آموزش کاهش تنش و تظاهرات مسالمت آمیز تحت مدیریت دانشگاه” را تکمیل کنند.

از زمان شروع جنگ بین اسرائیل و حماس، بسیاری از پردیس‌های دانشگاهی به کانون تظاهرات‌های ضد اسرائیلی تبدیل شده‌اند، از جمله مدارس Ivy League مانند کلمبیا در سیب بزرگ و فراتر از آن.

معترضان دانش آموز مدرسه جدید خواستار آن هستند که مدرسه شروع به “امتناع از همکاری” با پلیس نیویورک کند، از اساتید ضد اسرائیلی محافظت کند و “بایکوت آکادمیک دولت نسل کش رژیم صهیونیستی آپارتاید” را تصویب کند. اد کوین/FreedomNewsTV

تروریست های حماس در 7 اکتبر حمله مخفیانه مرگباری را علیه دولت یهودی انجام دادند و بیش از 1200 نفر را که عمدتاً غیرنظامی بودند، کشتند، اقدامی که باعث حمله متقابل علیه گروه تروریستی در نوار غزه شد که خشم دانشجویان معترض را برانگیخت.

هفته گذشته، یک اردوگاه گسترده ضد اسرائیلی در دانشگاه کلمبیا توسط پلیس پلیس نیویورک با تجهیزات ضد شورش مورد یورش قرار گرفت و بیش از 100 معترض با دستبند بسته شدند و به بیرون منتقل شدند.

در میان بازداشت شدگان اسرا هیرسی، دختر عضو “جوخه”، نماینده ایالات متحده، ایلهان عمر (دی مین)، که در میان دانش آموزانی بود که با احضارهای غیرقانونی مورد ضرب و شتم قرار گرفت، بود.

دانشجویان بازگشتند و کمتر از 24 ساعت بعد اردوگاه کلمبیا را بازسازی کردند.





منبع