راهنمای کامل رژیم کتوژنیک + برنامه غذایی

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کمچرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباهید چرا که مشخص شده است در رژیمهای کمچرب عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز

افزایش پیدا میکند. مطالعاتی نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند، کم کرده اند همچنین در این تحقیقات ذکر شده است که سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز بهبود یافته است. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتورهای خطری مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد.

بیشتر میوه ها این ویژگی را دارند تا وارد رژیم غذایی شوند و کمکتان کنند. رژیم کتوژنیک در کودکان بسیار محدود کننده است و بیشتر شامل به غلات ، شکر ، میوه و سبزیجات نشاسته ای در برنانه غذایی لحاظ نمی شوند. سبزیجات و ریشه ها: سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، هویج ، جعفری و غیره. لوبیا یا حبوبات: نخود فرنگی ، لوبیا ، عدس ، نخود و غیره.  Th᠎is ᠎post w as wri​tten ᠎with G SA Con᠎te nt Gener at or DE MO.

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت

رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد ، بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. مولکولهایی که کتون نامیده میشوند، به عنوان مواد زائد، از طریق کلیهها و کبد دفع میشوند، بنابراین مجبور به انجام کار دفع سنگینی میشوند. نوشیدن زیاد نیز به تصفیه و تخلیه بدن ما کمک میکند، بنابراین همیشه باید در طول رژیم کتوژنیک به مقدار زیاد آب بنوشید.

با ما همراه باشید. ممنون که تا پایان این مقاله با من همراه بودید. نتیجه میگیریم هر چند کسانی که رژیم غذایی کتو دارند با محدود کردن خود به مصرف روزانه به مقدار کمتر از 50 گرم کربوهیدرات و رعایت سایر موارد، چندین کیلو وزن کم میکنند ولی باید به عوارض احتمالی آن نیز توجه داشته باشند؛ چون ترکیبات و غذاهایی که در کتو ممنوع شدهاند دارای برخی مواد مغذی لازم برای بدن هستند که باید آن را تأمین کرد.

کمبود مواد مغذی می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل سلامتی استخوان ، کند شدن رشد ، سنگ کلیه ، استفراغ و رفلاکس معده شود. چربیهای ناسالم: روغن فرآوری شده سبزیجات و مایونز و مواردی از این قبیل را محدود کنید. برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

ممکن است در هفته ی اول از تمام مواد مغذی رژیم برای هفته ی اول استفاده شود و پس از آن رژیم دوباره ازسر گرفته شود. به طور کلی هر غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید در هنگام استفاده از رژیم لاغری کتوژنیک مصرفش محدود شود. مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی می توانند هنگام شروع کار به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی مهم باشند. در حالیکه سبزیجات و میوههای ارگانیک در مقایسه با انواع معمولی، سموم کمتری دارند و حاوی مقادیر بیشتری از آنتیاکسیدانها و مواد معدنی خاص هستند اما این تفاوتها آنقدر ناچیز است که مزیت سلامتی چندانی ندارد.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

مکمل های حاوی منیزیم نیز می تواند در یبوست کمک کند. کتونهای خارجی: این مکمل میتواند سبب افزایش سطح کتون در بدن شما شود. رژیم کتو بهویژه میتواند برای کاهش چربیهای اضافی بدن، بدون گرسنگی و همچنین بهبود دیابت نوع 2 مفید باشد. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است ، کمک کند. این سبک از زندگی می تواند برای افرادی که اضافه وزن ، دیابت و سایر بیماری هایی که در بالا گفته شده را دارند یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک هستند ، فوق العاده می باشد و در طرف مقابل این رژیم برای ورزشکاران هرگز مناسب نمی باشد.

برای مقابله با این مشکل ، میزان مصرف کربوهیدرات خود را کاهش داده و به نکات بالا مجدداً مراجعه کنید. ناهار: گوشت گاو را با همزن و سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات سرخ کنید. گوشت – ماهی ، گوشت گاو ، بره ، مرغ ، تخم مرغ. شام: گوشت خوک را با پنیر پارمزان ، کلم بروکلی و سالاد میل کنید. گرچه این رژیم معمولا برای بیشتر افراد سالم ایمن و بیخطر است، ولی ممکن است در حالیکه بدن شما سعی بر سازگار کردن خود با آن را دارد، برخی عوارض جانبی در شما ایجاد شود.

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست

رژیم کتوی شما باید حاوی مقدار بالایی از چربی های سالم مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، کره حیوانی، آجیل ها و دانه ها باشد. این نوع رژیم معمولاً حاوی 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات می باشد. فقط بعد از پایان رژیم خود را وزن کنید. شما باید بتوانید با استفاده از رژیمهای گوناگون و همچنین سبک زندگی، کلسترول خوب را افزایش و از میزان کلسترول بد بکاهید. از این رو استفاده از این رژیم غذایی برای کسانیکه مشکلات زمینهای کبدی یا کلیوی دارند بسیار خطرناک است و توصیه نمیشود.

[catlist name= post_type=”post”]

فواید رژیم کتوژنیک

Data w᠎as g᠎en er ated wi th GSA Content Gene rator ᠎DE MO.

روغن MCT : روغن ام سی تی از طریق مکانیسم انتقال غیرفعال از دستگاه گوارش جذب خون شده و به سرعت وارد گردش خون کبدی (سیستم پورت) می گردند و به عنوان منبع انرژی، مورد استفاده واقع می شوند. نکته ای که وجود داره این هست که اگر قصد استفاده از این مکمل رو در رژیم لاغری خودتون دارین حتما باید ورزش هم در کنار رژیم و مصرف این مکمل باشه.

[arpw limit=”10″]

به همراه رژیم شوک و رژیم تثبیت وزن و کتابچه راهنمای ورزش های حالت دهی شکم و پهلو! ناهار: مشتی از آجیل و چوب کرفس به همراه گواکامول و سالسا. همچنین در صورتی که به رژیم عادی خود برگردید به احتما ل زیاد وزن از دست رفته بسرعت برمی گردد و ممکن است با عوارض ناخواسته همراه گردد. خطر از دست دادن برخی از ماهیچه ها در هر رژیم غذایی وجود دارد. آنچه رژیم کتو را جذاب ساخته، آن است که در این رژیم هیچ محدودیتی در میزان کالری مصرفی وجود ندارد و میتوانید هر اندازه دوست دارید، غذا خورید.

اگر به خرچنگ حساسیت دارید، مرغ را جایگزین آن کنید. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند. مغز قادر به استفاده از این سوخت جایگزین به جای روش همیشگی (استفاده از گلوکز به عنوان سوخت) میباشد که در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی به صورت صحیح عمل نمیکند.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

لیست رژیم کتوژنیک

درسال های اخیر استفاده از این رژیم افزایش یافته است. این رژیم ها بر پایه علم تغذیه و فیزیولوژی است و تقریبا 80 سال است که از این روش استفاده می شود. رژیم کتوژنیک در کودکان به گونهای طراحی شده است که بدن را به سمت کتوز سوق دهد، حالت متابولیکی که در آن بدن برای انرژی از چربی به جای کربوهیدرات استفاده می کند. این نوع رژیم اغلب 60٪ چربی ، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات را دارا می باشد. این متخصص تغذیه از دیگر عوارض این رژیم به سرگیجه و احساس خستگی اشاره کرد که باعث می شود فرد نتواند فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد و از سبک زندگی سالم فاصله می گیرد.

فروشگاه کتوژنیک مشهد

این مشکل بسیارحائزاهمیت است، زیرا فیبر برای عملکرد سالم روده ضروری است و باکتری های مفید موجود در روده را تغذیه می کند. رژیم کتوژنیک 75 درصد حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. رژیم کتوژنیک در کودکان به عنوان یک گزینه درمانی مناسب ارائه شده است آمارها نشان می دهد که اغلب از داروهای جدید مؤثرتر است ، و هم چنین به طور مداوم هوشیاری و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است علائم بیماری آلزایمر را کاهش داده و پیشرفت آن را کند کند.

خرید شیرینی کتوژنیک

بیماری پارکینسون: رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. بعد از 2-3 ماه ، شما می توانید کربوهیدرات را در موارد خاص بخورید. با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، اما در عین حال چربیهای قبلی را میسوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریعتر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دورههای کوتاه مدت. اگرچه رژیم لاغری کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است اما در حالی ممکن است برای شما عوارضی نیز ایجاد کند.