رژیم کتوژنیک – برنامه غذایی رژیم لاغری سریع

این باعث میشود بدن شما از چربی ذخیره شده برای انرژی استفاده کند که منجر به برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز کاهش وزن میشود. برنامه رژیم لاغری که بتونه توی زمان کم مقدار زیادی از ورزن شما یعنی حدود ۲۰ کیلو یا بیشتر رو کم کنه مطمئنا برای شما بیماری های غیر قابل درمانی ایجاد میکنه. تحقیقات نشان می دهند که این رژیم بسیار بهتر از رژیم های کم چربی است. در واقع بیش از 20 تحقیق نشان دادند که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کمک کند.

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم شما به زودی وزن خود را به دست خواهید آورد و هفتهها استقامت و صبر شما از بین میرود. اگر میخواهید فقط سفیدهی تخممرغ بخورید، ممکن است مجبور شوید مکملهای ویتامین مصرف کنید (با متخصص تغذیه خود مشورت کنید). چه شما در رژیم لاغری باشید یا تمایل به افزایش وزن داشته باشید، می توانید مصرف بادمجان گریل شده را در رژیم غذایی خود قرار دهید. رژیم کتوژنیک برای لاغری تقریبا 2 برابر عملکرد بهتری نسبت به رژیم های کم کالری و کم چربی دارد. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کم کردن خطر ابتلا به بیماری هاست.

[catlist name= post_type=”post”]

طبق پژوهش ها، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم کم چربی با کالری محدود موجب کاهش 2.2 برابری وزن می شود. دلایل زیادی برای برتری رژیم کتوژنیک بر رژیم های کم چربی با پروتئین بالا وجود دارد. رژیم کتوژنیک یک رژیم پرچرب با کربوهیدرات کم است که شباهت زیادی به رژیم کم کربوهیدرات آتکینز دارد. حذف مواد قندی به خصوص انواع شکر و قند مصنوعی، می تواند اولین قدم مثبت برای سبک زندگی سالم و شروع رژیم کتوژنیک باشد.

رژیم کتوژنیک شامل چیست به طور خلاصه، رژیم کتوژنیک بدن شما را به حالت کتوز میفرستد زیرا کربوهیدراتها و پروتئینها را از رژیم غذایی شما حذف میکند. در این رژیم، جذب کربوهیدرات به طور چشگیری کاهش یافته و چربی جایگزین کربوهیدرات می شود. رژیم کتوژنیک، روند متابولیسم بدن را از کربوهیدرات به چربی و کتون تغییر می دهد. رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟ مکمل هایی مانند روغن MCT یا کتون نیز ممکن است کمک کند. سبزیجات (همچنین سرشار از کربوهیدرات) محدود به برگ سبزیجات (مانند کلم, چغنندر سوئیسی, اسفناج), گل کلم, کلم بروکلی, جوانه بروکسل, مارچوبه, فلفل, پیاز, سیر, قارچ, خیار, کرفس و کدو است.

Th᠎is c᠎onte nt was w​ri᠎tt᠎en by GSA​ C᠎ontent Gener at​or D᠎emoversion᠎.

رژیم کتوژنیک برای دیابت

4. آیا در رژیم کتوزنیک نیاز به مصرف دوباره غذا یا حجم بالایی از کربوهیدرات هست؟ روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. این رژیم به همراه افزایش کتون، مزیتهای فراوانی برای سلامت فرد دارد. هفتهی پنجم به بدن شما کمک میکند تا از مرحلهی ناشتا بودن متناوب خارج شود. بهترین چیز در مورد این رژیم این است که بدن شما حتی هنگام خواب کالری میسوزاند، بنابراین نیازی به ورزش زیاد ندارید. همانطور که در بیش از 50 تحقیق و بررسی نشان داده شده است، رژیم غذایی کتوژنیک تاثیرات مثبت زیادی روی کاهش وزن و افزایش عملکرد بدن دارد.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

بیوهکینگ که بیولوژی DIY (خودانجام) نیز نامیده میشود، به عمل اصلاح سبک زندگی بهمنظور بهبود عملکرد بدن و کارامدتر ساختن آن اطلاق میشود. دیابت با تغییر متابولیسم، افزایش قندخون و اختلال در عملکرد انسولین ظاهر می شود. تا پایان برنامهی 5 هفتهای رژیم کتو با انگیزه بمانید. این رژیم حاوی 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک هدفمند به فرد این اجازه را میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند.

غذا برای رژیم کتوژنیک

همچنین ۹۵٫۲% از مبتلایان به دیابت که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند مصرف داروهای دیابتشان را قطع کنند یا کاهش بدهند. افرادی که رژیم کتوژنیک رو انتخاب میکنن، قند موجود در بدن رو خیلی سریع میسوزونن. رژیم کتوژنیک در طولانی مدت می تواند فرد را دچار عوارضی همچون ریزش شدید مو، ناراحتی های گوارشی، بازگشت سریع وزن و حتی افزایش احتمال بروز مرگ زودرس شود. میتوان گفت که با انجام فستینگ در رژیم کتوژنیک قادر خواهید بود تا سریع تر وارد فاز کتوسیس شوید و همچنین بیشتر چربی بسوزانید. This content has be​en done by GSA ​Co​nten t ᠎Generato᠎r DEMO .

در این مدت وزن زیادی از دست خواهید داد زیرا کتوز به شما کمک میکند چربی بسوزانید. مطالعه دیگر نشان داد که برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کمک رژیم کتوژنیک

می توانند مصرف داروهای دیابت را قطع کنند. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف می کنید، افزایش دهید. اگر نمیتوانید برنامهی غذایی هفتهی چهارم را همانطور که هست دنبال کنید، میتوانید برنامهی رژیم غذایی هفتهی سوم را دنبال کنید.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

رژیم های کتوژنیک

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

لیست غذاهای کتوژنیک

فواید رژیم کتوژنیک برای سلامتی چیست؟ فواید رژیم کتوژنیک تنها در دیابت و کاهش وزن خلاصه نمی شود. به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند. برای جلوگیری از فقر ویتامین در هنگام رعایت رژیم کتوژنیک، حتما یک مولتی ویتامین با کیفیت مصرف کنید. رژیم کتوژنیک یک رژیم سیرکننده است که بدون شمارش کالری یا پیگیری جذب مواد غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

رژیم کتوژنیک و پریود

وب سایت دکتر استویا، به عنوان یک فروشگاه محصولات رژیمی و کتویی با فروش انواع مواد غذایی رژیمی مانند: گز، آرد بادام، آرد نارگیل، سوهان، قند، شیرینی، بستنی و… محصولات لبنی به خاطر وجود قند طبیعی باید محدود شوند. برای اطلاع از محصولات کتوژنیکی ما به فروشگاه کتووانیلا سر بزنید. زمانیکه این حالت اتفاق می افتد، بدن برای تامین انرژی، شروع به سوزاندن چربی می کند و این چربی در کبد به کتون تبدیل می شود که می تواند انرژی مغز را تامین کند.

سوخت اصلی که بدن برای تامین انرژی خود استفاده می کند، کربوهیدرات ها یا همان گلوکز و قند می باشد. کلید این رژیم این است که در مسیر درست خود قرار بگیرید و به سبزیجات، گوشتها و چربیهای سالم پایبند باشید. مطالعات نشان دادند که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را تا 75 درصد بهبود می دهد. 2. یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. این یک تله است؛ گرفتار آن نشوید. 5. اسفناج و کرفس را از ماهیتابه خارج کرده و 1 قاشق چایخوری کره به آن اضافه کنید.

4. 1 قاشق چایخوری کره را روی ماهی قزل آلا اضافه کنید. 3. گریل را از قبل گرم کنید و ماهی قزل آلا و کلم بروکلی را به مدت 6-7 دقیقه گریل کنید. اما این نتایج به طور دائمی باقی نمیماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های بازمیگردند و در برخی موارد افراد چاقتر از قبل شدهاند. همه انواع چای مثل چای سیاه، سبز و همین طور دمنوش های گیاهی در این رژیم مجاز هستند به شرطی که آنها را بدون قند و شکر مصرف کنید.

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند

ممکن است بدن شما در کتوز کامل نباشد یا از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده نکند. رژیم کتوژنیک هدفمند(TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد در برخی موارد مثل زمان تمرین کربوهیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به بالا بروید تا برنامه رژیم کتو ما را بررسی کنید و سالم بمانید. رژیم کتوژنیک با مصرف پروتئین زیاد: این رژیم شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است اما دراین رژیم پروتئین بیشتری مصرف می شود. به منظور اینکه در فاز کتوسیس باقی بمانید توصیه میشود که روزانه چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید.

با توجه به رابطه بین وزن و دیابت نوع 2، این رژیم فواید و مزیت های مهمی دارد. از دیگر فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر اشاره کرد. قضیه رژیم های کتوژنیک بسیار گسترده می باشد و در این مقاله به صورت مختصر به آن اشاره شد. از این خوراکی ها و ماده های غذایی می توان به انواع غلات، شیرینی ها، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آب میوه های مصنوعی، و حتی بیشتر میوه ها اشاره کرد.

آخرین ایرادی که می توان عنوان کرد احساس عطش است. مقدار متعادلی پروتئین و چربی برای شام بخورید تا احساس انرژی کنید و تودهی عضلانی بسازید. عصاره گوشت پر از مواد مغذی و الکترولیت است که انرژی زیادی هم تولید می کند. در این رژیم ۶۰ درصد انرژی از چربی، ۳۵ درصد از پروتئین و ۵ درصد از کربوهیدرات تامین میشود. یکی از بزرگترین سوالها میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. آسپری با وجود آنکه موسس شرکت و یک مدیر اجرایی موفق بود اما در اواسط دهه ۲۰ زندگیاش ۱۳۶٫۴ کیلوگرم وزن داشت و از سلامتش غافل شده بود.