رژیم کتوژنیک، به سرعت شما را لاغر می کند + نمونه و دستورالعمل رژیم کتوژنیک

حتی می توانند با رعایت کردن رژیم کتوژنیک در مرحله های اولیه که بعضی میوه ها در آن مرحله آزاد بود، یک رژیم غذایی سالم و مناسب را تا آخر عمر خود ادامه برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز دهند. با همه مزایای زیادی که رژیم کتوژنیک دارد، با این حال عواملی خارجی وجود دارد که باعث می شود تا فرد نتیجه ایده آل را از این رژیم نگیرد که از جمله این عوامل می توان به دریافت کالری بیش از حد مجاز، عدم تحرک و نداشتن فعالیت ورزشی، استرس و اضطراب مزمن، بیماری های خاص، مصرف بعضی داروهای خاص، عدم دریافت ماده های غذایی مغذی اشاره کرد.  Th᠎is has be​en gen erat᠎ed by G SA C᠎on᠎tent Gene​rato r ᠎DE​MO.

بهترین رژیم کتوژنیک

با این حال گرفتن رژیم برای برخی افراد مضر است. با این حال یک برنامه ریزی دقیق به گیاه خواران کمک می کند تا بتوانند رژیم کتوژنیک داشته باشند. از این رژیم برای درمان کردن بیماری سرطان در افراد مبتلا به سرطان و کند کردن سرعت رشد تومورهای مختلف استفاده می شود. میگیریم، بدن ما با توجه به دسترسی نداشتن به منابع کربوهیدرات، به سراغ منابع چربی بدن برای تامین انرژی خودش میره. چرا که در اصل، در این رژیم بعد از مرحله های اولیه به جای کربوهیدرات، چربی خود بدن به عنوان سوخت برای تامین انرژی سلول های بدن به کار گرفته می شود. Post h​as be en created with GSA Content  Gen​er​ator D​emoversi on.

دلیل های متعددی برای برتر بودن رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چربی یا رژیم های پروتئین بالا وجود دارد. با توجه به این مسئله، پیش از انتخاب یک رژیم لاغری باید نسبت به آن اطلاعات کافی را به دست آورد. نصف قاشق از مکمل پروتئین وی ( پروتئین خشک ) رو به ماست یا حتی آب اضافه و میل کنید. از این خوراکی ها و ماده های غذایی می توان به انواع غلات، شیرینی ها، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آب میوه های مصنوعی، و حتی بیشتر میوه ها اشاره کرد.

حتی افرادی که شاهد میزان کاهش وزنی بعد از رژیم کتوژنیک بوده اند، در این افراد نیز کاهش سایز محسوسی اتفاق می افتد. اکثر پزشکان و متخصصان راه دوم را پیشنهاد می کنند چرا که زمانی که کسی برای لاغری ، گرسنگی کشیدن را انتخاب می کند ، احتمال تسلیم شدن در میانه راه بسیار زیاد است . کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟ سپس یک نمونه رژیم کتوژنیک در اختیار شما قرار خواهیم داد.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

به عنوان مثال نتایج یک پژوهش نشان داد که رژیم گیاه خواری تا ۷۵ درصد خطر فشار خون بالا و تا ۷۸ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. مزیت های مهم رژیم کتوژنیک شامل زیاد شدن کتون، کم شدن میزان قند خون بدن و بهبود دادن حساسیت های انسولین می باشد. البته این عارضه تا حدودی به دلیل عدم استفاده از فیبر در این رژیم به وجود می آید. از طرفی نیز چربی های مصرفی به منظور تولید انرژی فراخوانی شده و از بروز عارضه های پوستی مانند آکنه جلوگیری می کند.

[catlist name= post_type=”post”]

نحوه ی گرفتن رژیم کتوژنیک

مانچینلی توصیه می کند چهار تا پنج دستور العمل با غذاهایی که می دانید دوست دارید پیدا کنید. کافئین برای افزایش انرژی بدن، کم شدن چربی ها و بالا بردن کارکرد بدن می تواند مفید باشد. برای بسیاری از ما این رژیم تا حدودی ناشناخته است و احتمال خطرناک بودن آن و یا اینکه اساساً ماهیت رژیم کتوژنیک چیست از جمله سؤالات بسیاری از افراد است. البته این یک ایدهی قدیمی است که توسط عدهی کمی از محققان عنوان شده است از جمله Dominic D’Agostino که به بررسی استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک همراه با شیمی درمانی و درمان با اکسیژن پرفشار به عنوان یک تاکتیک بالقوه برای شکست دادن سرطان پرداخته بود.

کتوژنیک و بارداری

در این شرایط، چربیها در کبد به کتون تبدیل میشوند که این ماده انرژی اندامهای مختلف بدن از جمله مغز را تامین میکند. در نتیجه از سوزوندن چربیها برای تولید انرژی جلوگیری میکنه. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند. در مرحله سوم از رژیم کتوژنیک، بدن به مرحله ای رسیده است که بدون نیاز به گلوکز و قند و با گرفتن چربی از ماده های غذایی، به استفاده کردن از چربی به عنوان سوخت اصلی برای تامین انرژی سلول ها عادت کرده است و به طور همزمان از چربی های خود بدن نیز برای تامین سوخت سلول ها استفاده می کند.

[arpw limit=”10″]

در نهایت؛ برای پاسخ سوال با رژیم کتوژنیک چقدر کم می کنیم؟ عوامل زیادی بر روی میزان کاهش وزن شما بعد از رژیم کتوژنیک تاثیر می گذارد. همچنین علاوه بر این مورد، رژیم کتوژنیک از ماده های غذایی سالم و مغذی و مقوی استفاده می کند و کاهش وزن سالمی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. زمانی که رژیم کتوژنیک را با فعالیت ورزشی و استفاده کردن از این مکمل انجام دهید، می تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد.

برنامه کامل رژیم کتوژنیک

باید گفت که می توانید مطمئن باشید، رژیم کتوژنیک یکی از بهترین و سالم ترین رژیم های غذایی امروزه است و ثابت کرده است که میزان دو الی سه برابر بیشتری نسبت به رژیم های غذایی دیگر مثل رژیم کم چربی یا رژیم پر پروتئین داشته است. رژیم کتوژنیک می تواند از اتفاق افتادن خطرات و ریسک هایی مثل زیاد شدن چربی، بالا رفتن سطح کلسترول اچ دی ال، بالا رفتن فشار خون و زیاد شدن میزان قند خون بدن پیشگیری کند. در آخرین مرحله از رژیم کتوژنیک، میزان سطح کتون خون بسیار بالا است که باعث می شود تا روند کاهش وزن بدن با رژیم کتوژنیک زیادتر و سریع تر شود و باعث شود وزن از دست رفته به طور ثابت باقی بماند و بازگشت نداشته باشد.

رژیم کتوژنیک، یک رژیم لاغری سالم و مناسب است که در صورتی که بتوانید تا آخر، طبق قاعده و اصول این رژیم حرکت کنید، کاهش وزن زیادی را تجربه خواهید کرد و از شر چربی ها و وزن های اضافی تان خلاص می شوید. اگر بخواهید بدانید که با رژیم کتوژنیک چقدر کم می کنیم؛ باید بگوییم که می توانید امیدوار باشید که در کم ترین مقدار، کاهش وزن ۴ الی ۶ کیلوگرمی را خواهید داشت و در صورتی که وزن اولیه شما قبل از شروع رژیم زیاد باشد، کاهش وزن بسیار زیادتری را خواهید داشت.

اما در کمترین مورد، حداقل در ماه ۴ کیلو و حداکثر بسته به وزن اولیه و موفقیت این رژیم، می توانید به کاهش بالای ۱۰ کیلو و بیشتر از آن نیز امیدوار باشید. در نهایت باید بگوییم که اراده و هدف شما در پایبند بودن به این رژیم، مهم ترین عامل در موفقیت نهایی این رژیم است. هنگام رژیم کتوژنیک، نصف قاشق آب پنیر را می توانید به شیک یا محصولات لبنی اضافه کنید تا از این طریق باعث شوید که جذب پروتئین در بدنتان زیاد شود. مکمل های ذکر شده در قسمت بالا در حین رژیم کتوژنیک، می توانند مفید باشند. Th​is art​icle w as  done with G​SA C᠎on tent Generat᠎or Demov ersion !

یکی از مزیت های زیاد رژیم کتوژنیک، کاهش وزن زیاد و کاهش سایز بالا در افراد است. میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است و یا به عبارتی؛ با رژیم کتوژنیک چقدر کم می کنیم؟ این خوراکی ها بیشتر مواقع حاوی الکل شیرین هستند که روی میزان سطح کتون بدن تاثیر منفی می گذارد. این مکمل مخصوص زیاد کردن سطح کتون بدن هنگام رژیم کتوژنیک است. طبق تحقیقات، رژیم کتوژنیک موجب کم شدن حملات صرع در کودکان مبتلا به صرع می شود. روغن ام سی تی باعث زیاد شدن انرژی می شود و انرژی بدنتان را تقویت می کند و همچنین به زیاد شدن سطح کتون نیز کمک می کند.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

طبق مطالعات بسیار، رژیم کتوژنیک می تواند شدت آسیب های مغزی را کم تر کند و باعث بهبود و احیای دوباره مغز شود. بیشتر افراد بعد از این که توانستند به ثبات وزنی با استفاده از این رژیم برسند، با یک رژیم کالری شماری وزن خود را در محدوده معینی ثابت نگه می دارند. این رژیم همچنین ممکن است برای کودکانی که تشنج کانونی دارند موثر باشد. اگر شما رژیم کتو را برای کاهش وزن می گیرید، بهتر است هم کربوهیدرات کل مصرفی و هم کربوهیدرات خالص مصرفی را کنترل کنید.

Data was c re​ated by GSA᠎ Conte​nt G​enerator ​DEMO.

همچنین اگر در حین رژیم کتو ورزش هم بکنید، میزان کاهش وزنتان هم به همان میزان بالاتر می رود. همان طور که قبلا نیز گفتیم، چهار عامل مهم باعث تعیین مقدار و میزان کاهش وزن بعد از رژیم کتو است که در صورت رعایت کردن این چهار عامل، نتایج عالی و رضایت بخشی را بعد از رژیم خواهید داشت. نمی توان میزان معینی را برای کاهش وزن در رژیم کتو اعلام کرد و همان طور که گفتیم، به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر بخواهید بدانید که با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم باید گفت که این مسئله به چند فاکتور بستگی دارد و هر چقدر بهتر بتوانید عواملی که در اختیار دارید را رعایت کنید، به نتایج عالی و موفقیت آمیزی خواهید رسید.

در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. هنگامی که رژیم کتوژنیک را گرفته اید، از خوردن ماده های غذایی و خوراکی هایی که حاوی مقدار بالایی کربوهیدارت هستند، خودداری کنید. کم شدن مقدار انسولین بدن و خوردن خوراکی هایی سالم تر و قطع کردن خوراکی های قندی و شیرین، به کم شدن آکنه و جوش کمک زیادی می کند. اما مصرف کردن آن ها ضرری ندارد و می تواند طی دوران رژیم، به شما برای موفقیت این رژیم و نتیجه ایده آل کمک کند.