سه دلیل برای مصرف پودرهای پروتئینی


هر فروشگاه مواد غذایی بهداشتی، بخش مکمل‌های خواربارفروشی و سوپرمارکت‌های سبز قفسه‌هایی پر از پودر پروتئین دارند. مارک ها و انواع مختلفی وجود دارد، به راحتی می توان از کنار آنها گذشت، بدون اینکه فکر دیگری در مورد آن بکند.

ما قصد داریم در مورد سه دلیل اصلی که باید در حال حاضر از پودر پروتئین استفاده کنید صحبت کنیم. اینها شامل کمک به کاهش وزن، حمایت از استخوان‌های قوی است و می‌تواند راهی عالی برای تکمیل یک رژیم غذایی وگان/گیاه‌خواری باشد. ذکرهای افتخاری نیز وجود دارد.

با این حال، آنچه در مورد پودر پروتئین عالی است این است که چقدر می تواند مفید و مفید باشد. می‌توانید آن را در تقریباً هر غذایی مانند اسموتی، شیک، سوپ و حتی خمیر نان بدون گلوتن بریزید.

اما، نوع پودری که دریافت می کنید، تفاوت را ایجاد می کند. می تواند تفاوت های زیادی در کیفیت و اثربخشی محصول وجود داشته باشد.

قبل از اینکه به فواید آن بپردازیم، مطمئن شوید که پودر پروتئین خود را از یک شرکت قابل اعتماد تهیه کنید فروشگاه مکمل.

1. کمک به کاهش وزن

هنگامی که به طور فعال به دنبال کاهش وزن هستید، تبدیل پودر پروتئین به بخشی از مصرف روزانه شما بسیار ارزشمند خواهد بود. این به کاهش هوس ها کمک می کند و در عین حال چربی های اضافی را می سوزاند. با این حال، پودر پروتئین به تنهایی این کار را انجام نمی دهد، شما باید فعال باشید و ورزش کنید.

این به این دلیل است که بدن شما پروتئین را به اسیدهای آمینه تبدیل می کند که اهداف مختلفی برای بدن شما دارد. چنین چیزی شامل ترمیم عضلات در حین ساخت بافت جدید است. وقتی پروتئین کافی دریافت نکنید، این چرخه ترمیم ساختمان انجام نخواهد شد.

علاوه بر این، پودر پروتئین به تعادل نیتروژن در بدن شما کمک می کند، که تضمین می کند بافت لاغر بدن را از دست نمی دهید. حتی برای کسانی که به تازگی رژیم کاهش وزن را شروع کرده اند، نیاز پروتئین تنها به این دلیل افزایش می یابد که چگونه اکثر غذاهای پر کربوهیدرات را حذف می کند.

بنابراین، هنگام درگیر شدن در رژیم کاهش وزن، اجازه دهید پودر پروتئین بخشی از آن باشد. این به رفع گرسنگی، نیاز به خوردن شیرینی‌ها و کاهش کالری دریافتی کلی کمک می‌کند و در عین حال از غذاهای چربی‌ساز اجتناب می‌کند.

2. پشتیبانی از استخوان قوی

جدا از آنچه که پودر پروتئین می تواند برای ترمیم و عضله سازی انجام دهد، همچنین می تواند کلسیم لازم برای استخوان های قوی و سالم را تامین کند. متاسفانه بهترین منبع کلسیم در لبنیات مانند شیر، خامه، پنیر و ماست است.

اگر عدم تحمل لاکتوز دارید یا از مصرف هر چیزی از حیوانات خودداری می کنید، این می تواند برخی از نگرانی های سلامتی آشکار را ایجاد کند. دریافت ناکافی کلسیم ساختار استخوان را ضعیف می‌کند که باعث آسیب‌پذیری در برابر پوکی استخوان و شکستگی استخوان‌ها می‌شود. به علاوه، کلسیم برای ساخت ماهیچه های بدون چربی ضروری است. بدون آن، این اتفاق نمی افتد.

بنابراین، پودر پروتئین برای کسانی که در خوردن لبنیات مشکل دارند بسیار عالی است. دلیلش هرچه که باشد، می‌توانید کمبود کلسیم را با قرار دادن پودر در شیک یک یا دو بار در روز جبران کنید. خبر خوب این است که اکثر فرمول های تجاری حاوی 20 درصد از دوز توصیه شده روزانه هستند.

3. مکمل برای رژیم های وگان/گیاهخواری

اگر اهل ماهی، گوشت یا لبنیات نیستید، حتما باید پودر پروتئین در رژیم غذایی خود داشته باشید. متأسفانه، بیشتر وگان ها و گیاهخواران در مصرف مقدار مناسب پروتئین در روز شکست می خورند. این منجر به کاهش انرژی، عملکرد ضعیف مغز، توده عضلانی ناکافی و ساختار کلی ضعیف می شود.

با این حال، پودر پروتئین می تواند از همه اینها مراقبت کند. مقدار توصیه شده برای هر پوند از وزن بدن 0.36 گرم است. این به طور متوسط ​​برای زنان 46 گرم و برای مردان 56 گرم پروتئین است.

همچنین این مسئله را حل می کند که کودکان و نوجوانان تمایلی به خوردن گوشت ندارند. می توانید مخفیانه آن را در شیک، اسموتی یا آبمیوه مورد علاقه آنها بریزید. این بهترین راه برای اطمینان از تامین حداقل 34 گرم پروتئین مورد نیاز آنها خواهد بود.

تذکرات ارجمند

به دلیل مزایای گسترده پودر پروتئین، چند مورد اضافی نیز وجود دارد که قابل ذکر است. در حالی که اینها مهم نیستند یا برای همه کاربرد دارند، با این وجود مهم هستند.

  1. به دیابت کمک می کند: به دلیل سرکوب گرسنگی نسبت به چیزهایی مانند شیرینی، به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند تا از شکر دوری کنند. چنین چیزی می تواند به کاهش حس «از دست دادن» این غذاها برای اطمینان از سلامت مطلوب کمک کند.
  2. کاهش برنامه ریزی غذایی: وقتی دلبسته نباشید و تنها زندگی کنید، وعده های غذایی همیشه ایده آل نیستند. این امر مخصوصاً در صورتی که یک والدین حرفه‌ای پرمشغله یا مجرد هستید صادق است. انداختن یک یا دو پیمانه با آب یا سوپ، حداقل نیاز روزانه شما را تامین می کند.
  3. کمک تمرینی: برای افرادی که به وزنه‌برداری علاقه‌مند هستند، پودر پروتئین یک همراهی حیاتی برای تمرین روزانه شماست. قبل از تمرین باید یک پیمانه را در یک تکان بخورید و یک پیمانه بعد از آن. این امر نیاز روزانه را تضمین می کند، آنچه را که استفاده می کنید دوباره پر می کند و چرخه تعمیر و ساخت را تقویت می کند.

انواع پودر پروتئین

پودرهای پروتئینی مختلفی وجود دارد. برخی از آنها بر پایه گوشت گاو هستند اما برخی دیگر از گیاهان به دست می آیند. با این حال، بدانید که پروتئین های حیوانی “کامل” هستند، به این معنی که شما به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید. کسانی که از دنیای سبزیجات هستند برای کامل کردن آن به ترکیبی از چندین نوع نیاز دارند.

فهرست زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید کدام یک با نیازها، ترجیحات و رژیم غذایی شما مطابقت دارد.

  • سویا: پودری گیاهخوار و گیاهخوار است و دارای غلظت بالایی از پروتئین از این لوبیای کوچک خوشمزه است.
  • کنف: این پودر از دانه های گیاه شاهدانه ساتیوا تشکیل شده است. سرشار از امگا 3 است، این یک غذای فوق العاده است زیرا مواد مغذی دیگری مانند فسفر، روی و منگنز نیز دارد.
  • تخم مرغ: تخم مرغ نه تنها منبع عالی پروتئین است، بلکه سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است. چنین پودر پروتئینی برای کسانی که نمی توانند مواد لبنی را تحمل کنند خوب است.
  • ژلاتین: این پروتئین حیوانی خالص است که کامل و کامل است. نیازی به افزودن پودرهای دیگر برای تقویت مواد مغذی درون آن نیست.
  • کشک: ایده آل برای کسانی که از لاکتوز بیزارند، به جایگزینی و حمایت از مصرف کم لبنیات کمک می کند.
  • نخود: این پودر که از نخود خرد شده استخراج می شود، برای کاهش وزن بسیار عالی است و در عین حال پروتئین زیادی را به گیاهخواران می دهد که هر روز نیاز دارند.
  • برنج: اگرچه اسیدهای آمینه کمی دارد، اما این پودر فوق العاده برای کسانی است که نمی توانند هیچ محصول حیوانی را در غذا و نوشیدنی خود تحمل کنند.
  • مختلط: اینها اغلب حاوی چیزهایی مانند سویا، برنج، نخود و پروتئین کنف هستند تا مکمل کامل تری ارائه کنند. برخی از آنها گیاهخوار هستند در حالی که برخی دیگر حاوی چیزهایی مانند تخم مرغ یا آب پنیر هستند که آنها را برای گیاهخواران بیشتر می کند.