لاغری با رژیم کتوژنیک در کمترین زمان ممکن

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور، برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی، داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز شدند. اما قبل از شروع این رژیم بهتر است باید ها و نباید های آن را بدانید. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. عدم استفاده از سبزیجات: عدم مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک از دلایل اصلی توقف کاهش وزن است و فرد باید روزانه حداقل 7 تا 10 فنجان سبزیجات مصرف کند.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

در مورد میوهها و سبزیجات هم بهتر است که از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده شود. در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد. این اجسام کتونی

به عنوان جایگزینی برای گلوکز عمل کرده و انرژی موردنیاز مغز را تامین میکنند. برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. This content was wri​tten with GSA C ontent G en erator Demover sion᠎.

روش کتوژنیک چیست

محصولات غذایی کمچربی اغلب پُر از کربوهیدراتهای تصفیه شدهاند و این مسئله کمکی به کاهش دور کمرتان نمیکند. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن را بسیار شنیدهاید. شاید یکی از دلایل آن را می توان این دانست، که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات، نیاز دارد. اکثر مردم از رژیم کتوژنیک فقط برای افزایش فعالیت ذهنی خود استفاده میکنند. ما فقط برای آشنایی شما با این رژیم بهترین فواید آن را لیست کردیم.

مقاله رژیم کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک دورهای (Cyclical ketogenic diet) برای ورزشکاران مناسب است. رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو را انتخاب کردند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، متداول است. با توجه به نکاتی که ذکر شد، افرادی که گیاهخوار هستند نمیتوانند به راحتی از این رژیم استفاده کنند؛ زیرا میوهها و بسیاری از سبزیها در این رژیم جای ندارند و بیشتر حجم غذایی افراد را لبنیات و گوشتها تشکیل میدهند. در رژیم کتوژنیک چه غذایی را مصرف کنیم؟

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[catlist name= post_type=”post”]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

که قطعا به معنای داشتن یک برنامه غذایی متناسب با وضعیت جسمی و هدف شما میباشد است.سرعت وارد شدن بدن شما به حالت کتوژنیک واقعا به آنچه که می خورید بستگی دارد .اگر میزان مصرف کربوهیدرات را به کمتر از ۱۵ گرم در روز محدود کنید بدن خیلی سریع وارد وضعیت کتوز میشود اما به طور معمول،مصرف روزانه بین۲۰-۳۰g از کربوهیدرات خالص توصیه می شود هر چه سطح گلوکز خود را پایین نگه دارید، بهتر است و به نتایج مورد نظرتان زودتر می رسید .

رژیم کتوژنیک یعنی چه

در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی بخوریم؟ در رژیم کتو میتوانید غذاهایی که چربی دارند و از کربوهیدرات تشکیل نشدهاند را میل کنید. هنگامی که گلوکز را از منابع غذایی دریافت نکنیم، بدن شروع به سوختن چربیهای ذخیره شده در بدن کرده و یا چربی را از مواد غذایی دریافت میکند. در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید. ​This c​on tent h as been  done by G᠎SA C on te nt ​Gene᠎rator DE᠎MO.

در اینجور مواقع میتوان از مکملهای غذایی زیر نظر پزشک یا مشاور تغذیه استفاده نمود. میتوان نتیجهگیری کرد که رژیم کتوژنیک گیاهی تا حدودی غیرقابل اجراست و به بدن آسیب میزند. نسبت درشت مغذیها در رژیم دورهای: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد. نسبت درشت مغذیها در رژیم هدفمند: 65 تا 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات.

در این شرایط، بدن شما نتوانسته است چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و به مرور آن را حذف کنید تا بدن شما عادت کند. این رژیم برای بدنسازها مناسب است. بعضی از چربی ها سریع تر و راحت تر از بقیه چربی ها هضم می شوند و از این طریق کمک می کنند تا بدن با آشنا شدن با روند سریع هضم این چربی ها به جای چربی های ماده های غذایی، از چربی ذخیره داخل بدن استفاده می کند و از این طریق باعث کاهش وزن فرد می شود.

نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات. مواد غذایی شما باید دربرگیرنده ۷۰ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات باشند. نسبت درشت مغذیها در رژیم استاندارد: ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین، ۵ درصد کربوهیدرات. بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

همچنین بر اساس شواهد اولیه، این رژیم که بر مبنای کاهش کربوهیدرات و مصرف چربی بالا می باشد می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند: سرطان و اختلال آلزایمر و … سلام دوستانی که فرزندشون تشنج مقاوم به درمان داره بیمارستان نمازی شیراز طرح رژیم کتوژنیک رو داره اجرا میکنه میتونن از این فرصت استفاده کنن. یک ماهیتابه رو به مدت 5 دقیقه گرم کنید.کمی روغن زیتون اسپری کنید، سینه مرغ را روی ماهتابه قرار بدید، سپس با کمی رزماری مزه دار کنید. در واقع تنظیم درست غذاها، میان وعده ها، مقدار هر ماده غذایی و ترتیب مصرف هست که چربی سوزی خودکار بدن رو فعال میکنه.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

دلایل مختلفی برای از دست ندادن وزن در رژیم غذایی کم کربوهیدرات وجود دارد مانند خوردن بیش از حد غذاهای کم کربوهیدرات در یک روز، خوردن بیش از حد میوه ها، ورزش نکردن به اندازه کافی، خوردن بیش از حد پروتئین ها، مصرف بیش از حد چربی، استرس، عدم تعادل هورمونی و عدم داشتن خواب کافی. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتر برای اضافه کردن چربیها به برنامهی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادلتری داشته باشید.

همچنین میزان پروتئین را در حد متوسط در رژیم غذایی خود نگهدارید. آووکادو و سبزیجات با کربوهیدرات پایین همچون فلفل، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات سبزرنگ و همچنین انواع مغزها را با خیالی راحت مصرف کنید. در این رژیم انواع غذاهای شیرین که حاوی قند هستند، همچون نوشابه، کیک، شیرینی و… در بسیاری از این فراورده ها ، بجای کربوهیدرات از ماده شیرین کننده مصنوعی به نام مالتیتول استفاده می شود که برای سلامتی مضرر است و به شدت می تواند برای افراد دیابتی خطرناک باشد. معمولا اغلب افراد کربوهیدرات بالایی مصرف میکنند و به همین خاطر گلوکز منبع اصلی انرژی بدن است.

البته ممکنه این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. بیماری پارکینسون: متخصصین تغذیه و دانشمندان معتقدند که این رژیم غذایی می تواند علائم پارکینسون را نیز بهبود بخشد. در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را به مقدار بسیار ناچیزی می رسانند (حدود ۵٪) و میزان مصرف چربی را بسیار افزایش میدهند (حدود ۷۵٪) و همچنین پروتئین را به میزان متوسطی در وعدههای غذایی نگه میدارند (حدود ۲۰٪). همچنین سبزیجات غدهای و ریشهای همچون سیب زمینی و هویج، انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند.

در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. مقدار متعادلی از مواد خوراکی با پروتئین بالا مانند گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی، مرغ محلی، تخم مرغ محلی، عصاره قلم، گوشت ارگانها، ماهی وحشی و محصولات لبنی پرچرب مثالهایی از مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده است. بنابراین مصرف انواع گوشت، همچون گوشت قرمز، بوقلمون، استیک، مرغ، سوسیس، همبرگر و…

کتوژنیک و شیردهی

یکی از انواع رژیم کتوژنیک دورهای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. در مطالعهی دیگری که بر روی مبتلایان به دیابت صورت گرفت، مشاهده شد ۷ نفر از ۲۱ نفری که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، میتوانند مصرف تمام داروهایشان را متوقف کنند. روغن زیتون یا کره را روی حرارت متوسط در قابلمه گرم کنید. در این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی شما باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.