من چهار سال با مردی قرار گذاشتم و هیچ یک از دوستان یا خانواده او را ندیدم



ابی عزیز: من با مردی آنلاین آشنا شدم و در چهار سال گذشته با او قرار ملاقات داشتم. والدین او از زمان شیوع بیماری همه گیر با او زندگی می کنند و من هنوز به خانه او دعوت نشده ام یا آنها را ملاقات نکرده ام. او اهل بولیوی است و می‌گوید که والدینش از او می‌خواهند با یک دختر کاتولیک بولیوی – و با یک دختر بدون فرزند – ازدواج کند. من مطلقه، آمریکایی و مادر دو فرزند هستم.

او به من می گوید که می ترسم اگر آنها را ملاقات کنم، رابطه ما تمام شود. او مدام می گوید که آنها به بولیوی برمی گردند، اما هنوز اینجا هستند. من همچنین هرگز دوستان او را ندیده ام. او می گوید که هرگز با دوستانش کاری انجام نمی دهد، بین پدر و مادرش که با او زندگی می کنند و برای امتحانات معماری او درس می خوانند. بعد از این همه سال هنوز یکی از دوستانش را ندیده ام. باید چکار کنم؟ – خاموش کردن رادار در ویسکانسین

رادار عزیز: بدانید که این مرد ممکن است در مورد شرایط خود کاملاً با شما صادق نبوده باشد. به بیان صریح، او ممکن است متاهل باشد، یا ممکن است کسی نباشد که در سایر جنبه‌های زندگی‌اش نشان داده است. از آنجایی که رابطه شما بعد از چهار سال آشنایی (خاموش و روشن) پیشرفت نکرده است، کاری که باید انجام دهید این است حرکت کن.

ابی عزیز: من سعی می کنم با مرگ همسرم “شارلوت” یک ماه پیش کنار بیایم. بسیاری از دوستان قدیمی و خانواده حمایت کرده اند. چیزی که علاوه بر غم و اندوه من دردناک است، سکوت یک زوج خاص است.

سال‌ها با این خانواده خیلی صمیمی بودیم، زمانی که هر دو پسر جوانی داشتیم. ما همه شادی ها و رویدادهای تغییر دهنده زندگی را با هم جشن گرفتیم، از جمله بیرون رفتن برای شام هر جمعه و تعطیلات با هم. زمانی که پسران ما تنها شدند، ما کم کم این زوج را کمتر و کمتر می‌دیدیم، اما باز هم گاهی اوقات با هم در تماس بودیم.

وقتی شارلوت رفت، آنها دو نفر از اولین افرادی بودند که به آنها اطلاع دادم. آنها در آن زمان خارج از شهر بودند، بنابراین من مراسم یادبود او را یک روز به تعویق انداختم تا بتوانند در آن شرکت کنند. احساس می کردم آنها آنقدر برای ما مهم هستند که باید آنجا باشند.

من یک کلمه از این زوج نشنیده ام! آنها یک مایل دورتر زندگی می کنند و من نه دعوت نامه ای برای شام یا حتی یک تماس تلفنی دریافت کرده ام. من از عدم مراقبت آنها شوکه شده ام، زیرا می دانم که در خانه تنها هستم و از مرگ شارلوت ویران شده ام. یک تماس تلفنی ساده برای پرسیدن حالم مفید خواهد بود. چه فکری در این باره دارید؟ – رها شده در نیویورک

رها شده عزیز: برای از دست دادن همسرت متاسفم. از آنجایی که بسیار اخیر است، درد شما باید طاقت فرسا باشد. در مورد این زوج، من گمان می کنم که وقتی پسران شما بزرگ شدند، دوستی آنها با شما از قبل رو به زوال بود.

در حالی که برای آنها دلسوزانه بود که وقتی خبر درگذشت همسرتان را دریافت کردند، آنها (مانند بسیاری از افراد دیگر) نمی دانستند چه باید بگویند یا انجام دهند، بنابراین هیچ کاری انجام ندادند.

اگر می خواهید با آنها صحبت کنید، به هر طریقی با آنها تماس بگیرید. اما وقتی این کار را انجام می دهید، انتظار نداشته باشید که آنها چیزی بیش از تسلیت گذرا بگویند. در عوض روی دوستانی که آنها را نشان داده اند تمرکز کنید هستند مایل به حضور در کنار شما هستم

ابی عزیز توسط ابیگیل ون بورن، معروف به جین فیلیپس نوشته شده است و توسط مادرش، پائولین فیلیپس، تاسیس شد. با ابی عزیز در http://www.DearAbby.com یا صندوق پستی 69440, Los Angeles, CA 90069 تماس بگیرید.



منبع