چرا بوکس برای کاهش وزن خوب است؟


بوکس نوعی ورزش رزمی و رزمی است که قرن هاست وجود داشته است. برخی دیگر آن را برای دفاع شخصی و به عنوان بخشی از برنامه تمرینی خود در نظر می گیرند. دو دلیل برای جذب مردم به بوکس وجود دارد. برای یکی، سرگرم کننده و لذت بخش است. دوم، به طور قابل توجهی می تواند سلامت و سلامت کلی آنها را بهبود بخشد.

برخی از مزایای سلامتی بوکس شامل کاهش استرس، بهبود قدرت کلی و تقویت سلامت روان است. به همین ترتیب، این نوع ورزش رزمی می تواند به کاهش وزن کمک کند. در نظر گرفته می شود که چند بار در هفته درگیر شدن در بوکس نسبت به سایر تمرینات کم سخت، تأثیر بیشتری بر چربی بدن افراد دارد.

این مقاله به چگونگی کمک بوکس به کاهش چربی می پردازد. همچنین به دو تمرین بوکس خاص برای دستیابی به یک هدف می پردازد.

چگونه بوکس می تواند برای کاهش وزن مفید باشد

تا زمانی که بوکس را با یک جفت کنید رژیم غذایی مناسب، می توانید پیشرفت های چشمگیری در ترکیب بدن و وزن خود مشاهده کنید. در زیر چند راه وجود دارد که این ورزش رزمی می تواند به دستیابی به وزن سالم کمک کند:

1. به سوزاندن چربی شکم کمک می کند

چربی اغلب با سلامت ضعیف مرتبط است. یکی، عملکردهای بدن را تغییر می دهد و احتمال ابتلا به بیماری های سبک زندگی را افزایش می دهد. نمونه هایی از بیماری هایی که ممکن است به دلیل چربی بیش از حد ایجاد شوند عبارتند از:

  • سرطان
  • دیابت
  • بیماری قلبی

خوشبختانه، اگر به دنبال کاهش چربی هستید، به خصوص آنهایی که در اطراف شکم شما هستند، درگیر شدن در بوکس با شدت بالا راه رو به جلو است. هر زمان که مشت می زنید، بوکس قسمت مرکزی بدن و بالا و پایین بدن شما را درگیر می کند. این به از بین بردن چربی شکم کمک می کند.

2. به سوزاندن مقدار زیادی کالری کمک می کند

بوکس یک ورزش کاردیو با تاثیر بالا است که می تواند به میزان قابل توجهی کالری بسوزاند. برای افراد عادی است که در یک جلسه بوکس تا 1000 کالری بسوزانند.

دو دلیل وجود دارد که این ورزش رزمی برای از دست دادن کالری خوب است. به عنوان مثال، شامل حرکاتی است که چندین گروه عضلانی اصلی را به طور همزمان هدف قرار می دهند. ثانیا، بر قدرت و آمادگی قلبی عروقی شما تمرکز می کند.

در نهایت، در یک ورزشگاه بوکس سن دیگو یا سایر زمینه ها، می توانید یک مربی پیدا کنید تا شما را در کاهش کالری راهنمایی کند. این همه به بهبود سفر تناسب اندام شما ترجمه می شود.

3. به کاهش استرس کمک می کند

بسیاری از افراد مبتلا به چاقی نگران وزن خود هستند. اینگونه است که بوکس می تواند ایده آل باشد. کنار آمدن با وزن از طریق این ورزش رزمی امکان پذیر است. بوکس باعث ترشح هورمون هایی مانند سروتونین، اندورفین و دوپامین می شود. این هورمون ها می توانند شما را خوشحال کنند. هنگامی که از تمرین خود راضی هستید، می تواند انگیزه شما را برای تلاش بیشتر و کاهش چربی بیشتر ایجاد کند.

بوکس همچنین می تواند هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین را کاهش دهد. این همچنین می تواند شما را خوشحال کند و در عین حال آرامش داشته باشید. وقتی استرس کمتری دارید، می‌تواند به شما انگیزه دهد تا فعالیت بدنی انجام دهید و در عین حال احتمال استرس خوردن را کاهش دهید.

در نهایت، بوکس به شما این امکان را می دهد که خشم خود را با خیال راحت و سالم ابراز کنید. با انجام این تمرین می توانید کنترل خشم را بدون آسیب رساندن به خود و اطرافیان خود تمرین کنید. گفته می شود عصبانیت با افزایش وزن مرتبط است. هدایت انرژی خود به حرکات سریع یک راه عالی برای ضربه زدن به دو پرنده با یک سنگ است: سلامت روحی و جسمی.

4. به شما کمک می کند تا کل بدن خود را درگیر کنید

برخی از تمرینات کل بدن را هدف قرار نمی دهند و گاهی اوقات خسته کننده می شوند. دو نمونه از این تمرینات، تمرین روی تردمیل و پیاده روی سریع است. اگر به بوکس مشغول شوید اینطور نیست.

بوکس می تواند بالاتنه و پایین تنه شما را به طرق مختلف مورد هدف قرار دهد. به عنوان مثال، شامل حرکات سر، حرکت پا، حرکات دفاعی مانند باب و بافتن و بسیاری دیگر است. همچنین تمرینات بوکس وجود دارد که بر روی قدرت و سرعت با استفاده از باسن و مرکز بدن تمرکز می کند.

برای اضافه کردن، افراد بعد از تمرین بوکس متوجه بهبود قدرت خود می شوند. به این دلیل که بیشتر عضلات مورد استفاده در این ورزش رزمی فیبرهای عضلانی سریع انقباض (یعنی به سرعت منقبض می شوند) هستند. این گروه های عضلانی اغلب در تمرینات معمولی تضعیف می شوند. با این حال، مشارکت دادن آنها بسیار مهم است. انجام این کار باعث ترشح هورمون های چربی سوز می شود که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

5. به شما کمک می کند تا در یک تمرین سرگرم کننده و پایدار شرکت کنید

یافتن مداوم انگیزه برای انجام تمرینات ورزشی یکی از مهمترین مسائل برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند. به همین دلیل است که افراد بیشتری سعی می کنند به بوکس بپردازند. دلیل این امر این است که بوکس نه تنها به درگیر کردن کل بدن نیاز دارد، بلکه ذهن را نیز به تمرکز وادار می کند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود مردم به طور مداوم بوکس را امتحان کنند این است که یک روال تناسب اندام محرک است. این به مردم اجازه می دهد تا علاقه خود را به چنین ورزش های رزمی حفظ کنند. وقتی دیگران عاشق نوع تمرینی هستند که برای آن تلاش می کنند، پایبندی به یک تمرین را می توان به آرامی و مداوم انجام داد.

یک دلیل دیگر این است که این ورزش رزمی یک تمرین پایدار و یک جایگزین ایده آل برای آن است کاهش وزن این است که یادگیری آن آسان است. کسانی که تازه شروع کرده اند می توانند بلافاصله پس از آموزش و یادگیری استراتژی های دفاعی اولیه و تکنیک های تهاجمی به بوکس بپردازند. علاوه بر این، افراد در سنین و جنس های مختلف می توانند این نوع تمرینات را انجام دهند.

تمرینات بوکس برای کاهش وزن

اکنون که یاد گرفتید چگونه بوکس به کاهش وزن کمک می کند، خوب است برخی از تمرینات بوکس را بدانید که می توانند به شما در رسیدن به این هدف کمک کنند. در حالت ایده آل، شما باید این تمرینات را با کمک یک مربی بوکس انجام دهید. اما خوب است که با برخی از آنها به تنهایی آشنا شوید تا برای شرکت در این ورزش رزمی بیشتر آگاه و آماده شوید.

پرش لانژ برای بوکسورهایی که می خواهند قدرت کلی خود را افزایش دهند ایده آل است. این فعالیت برای کسانی که می خواهند مشت های قدرتمندی داشته باشند که قدرت خود را از عضلات ساق پا می گیرند نیز مناسب است. به همین ترتیب، این تمرین پلایومتریک (یعنی سریع و با شدت بالا) می تواند عضلات همسترینگ، چهار سر، کمر و باسن را تقویت کند.

بوکس سایه زمانی است که یک مبارز به تنهایی به هوا مشت می زند. این نوع تمرین بوکس برای کسانی مناسب است که می خواهند قبل از زدن کیسه شن یاد بگیرند که چگونه پانچ و ترکیب پانچ بسازند. برای شروع، در اینجا زمان های مختلفی وجود دارد که باید کادر را سایه بزنید:

  • دست گرمی بازی کردن
  • دریل های تکنیکی
  • تهویه
  • گرم کردن

می توانید بوکس سایه را قبل از آینه امتحان کنید تا به شما در ایجاد یک فرم ایده آل و تکنیک بوکس کمک کند.

بسته بندی

بوکس علاوه بر اینکه یک فعالیت سرگرم کننده است، می تواند برای کاهش وزن نیز ایده آل باشد. دارای حرکات و تکرارهایی است که می توانید سعی کنید در کاهش چربی به شما کمک کند. در پایان، زمانی که با نظم و انضباط در این ورزش رزمی شرکت کنید، می توانید پیشرفت های فیزیکی قابل توجهی را مشاهده کنید.