یک رویکرد کل نگر به سلامت: خوردن – سلامتی متناسب


یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید، “شما همان چیزی هستید که می خورید” – و وقتی صحبت از تغذیه به میان می آید، این نقل قول درست است. این کاملا ساده است. اگر غذاهای خوب بخورید – احساس خوبی خواهید داشت. اگر غذاهای بد بخورید – احساس بدی خواهید داشت. و اگرچه این یک رویکرد بسیار ساده برای تغذیه است – درست است. از دیدگاه سلامتی، غذا بزرگترین داروی شماست. خوردن غذاهای مناسب به بدن شما مواد مغذی لازم برای پاکسازی سموم، ایجاد سلول های جدید و عملکرد در طول روز را می دهد.

از یک رویکرد کل نگر به سلامت، در اینجا نحوه تأثیر غذا بر سایر بخش های سلامتی شما آمده است:

خواب: اگر از کافئین و خوردن غذاهای شیرین در طول روز لذت می برید، این می تواند باعث افزایش سطح قند خون شما شود. در نتیجه، نه تنها پس از از بین رفتن اثرات آن احساس خستگی خواهید کرد، بلکه الگوی خواب شما نیز می تواند در شب تغییر کند. وعده های غذایی بزرگتر نیز نتیجه مشابهی دارند. اگر سیر بخوابید، بدن شما برای هضم غذایتان سخت کار می کند. و در نتیجه کیفیت خواب شما کاهش می یابد.

ورزش: درست غذا خوردن می تواند تمرینات شما را تقویت کند. یک رژیم غذایی خوب تضمین می کند که ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای عملکرد خوب را دریافت می کنید. غذاهایی مانند نان سبوس دار و غلات قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی ضروری هستند. بعد از تمرین، غذاهای سرشار از پروتئین به شما امکان رشد و ترمیم عضلات را می دهند. همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب برای تامین انرژی لازم برای انجام کار و جلوگیری از کم آبی بدن بسیار مهم است.

تفکر: سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم خلق و خوی ما کمک می کند و حدود نود و پنج درصد آن در دستگاه گوارش ما تولید می شود. به عبارت ساده، روده شما نه تنها به هضم غذا کمک می کند، بلکه احساسات شما را نیز هدایت می کند. به همین دلیل است که مغز ما با خوردن اسیدهای چرب، پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدان ها بهترین عملکرد را دارد زیرا از آن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنیم. از سوی دیگر، غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده می توانند باعث نوسانات در سطح قند خون شوند که در نتیجه باعث ایجاد “نوسانات خلقی” می شود.

برقراری ارتباط: یک رژیم غذایی سالم می تواند شما را خوب به نظر برساند و احساس خوبی داشته باشید. افزایش اعتماد به نفس به شما سطح بالاتری از عزت نفس را نیز می دهد. شما از نظر اجتماعی اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و برای ایجاد دوستی های جدید و روابط عاشقانه نیز قدرت بیشتری خواهید داشت.

وبلاگ بعدی: خواب!