دنبال ذهن آگاهی – تناسب سلامت


بر اساس فرهنگ لغت کمبریج، ذهن آگاهی به این صورت توصیف می شود: “تمرین آگاهی از بدن، ذهن و احساسات خود در لحظه حال، فکر می شود که احساس آرامش ایجاد می کند.” پیگیری فعال ذهن آگاهی می تواند بهزیستی، سلامت روان و حتی سلامت جسمی شما را بهبود بخشد. البته، پیگیری مداوم ذهن آگاهی اغلب می تواند آسان تر از انجام آن باشد. با این حال، راه های ساده ای وجود دارد که می توانید از آنها آگاه باشید و سعی کنید ذهن آگاهی را دنبال کنید.

همیشه حضور داشته باشید

مهم نیست کجا هستید یا در حال انجام چه کاری هستید، آگاهانه تصمیم بگیرید که بیدار باشید و در هر کاری که انجام می دهید از صمیم قلب حاضر شوید. اغلب اوقات ما متوجه می‌شویم که به جای اینکه به هر کاری که انجام می‌دهیم متعهد شویم و به طور کامل در آن کار حضور داشته باشیم، حداقل‌ها را برای انجام کارهایی که باید انجام دهیم انجام می‌دهیم.

لحظاتی را برای کاهش سرعت در نظر بگیرید

«مشغول» اغلب کلمه‌ای است که تقریباً همه ما از آن برای توضیح وضعیت فعلی‌مان استفاده می‌کنیم. بودن در وضعیت فعلی «مشغول» خسته کننده و خسته کننده است. برای توقف، کاهش سرعت و شارژ مجدد وقت بگذارید. استفاده از این زمان برای ایجاد تعادل و تمرکز مجدد به ما این امکان را می دهد که زمانی که زمان کار فرا رسیده است، هدفمندتر و کارآمدتر کار کنیم، زیرا زمانی را برای شارژ مجدد ذهنی و فیزیکی صرف کرده ایم.

همیشه استرس را چیز بدی ندانید

استرس همیشه نباید مرد بد باشد. استرس در حد اعتدال می تواند در واقع به ما اجازه دهد به اوج عملکرد برسیم. اجازه دادن به استرس شما را برای انجام کارها ترغیب کند اما اجازه ندهید که شما را مصرف کند در واقع می تواند در زندگی شخصی و حرفه ای شما مفید باشد.

روی نکات مثبت تمرکز کنید

بدبینی می تواند برای ذهن آگاهی مضر باشد. تمرکز روی چیزهای منفی که برایمان اتفاق می افتد آسان است. با این حال، اغلب آن چیزها خارج از کنترل ما هستند. تمرکز بر همه چیزهایی که باید بابت آنها سپاسگزار باشید بسیار مفیدتر است تا همه چیزهایی که ممکن است از آنها ناراحت باشید.