رژیم کتوژنیک و مهمترین بایدها و نبایدهای آن

برای غذاهای که میخورید برنامه برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز بریزید. با توجه به مشکلات مالی و مسائل اقتصادی که برای خیلی از افراد در ایران وجود داره، میشه برنامه غذایی کتوژنیک رو با غذاهای ایرانی و روزمره تنظیم کرد. محتوای شروع رژیم کتوژنیک میتواند کمک زیادی در حوزه مواد غذایی مصرفی در این رژیم در اختیارتان قرار دهد. بعضی از افراد تازهکار که رژیم کتوز را آغاز می کنند در هفته های اول گاهی اوقات ممکن است استفراغ ، پریشانی دستگاه گوارش ، خستگی زیاد و بی حالی داشته باشند زیرا بدن شما برای تولید انرژی از بهرهگیری قند خارج می شود و باید چربی را شروع کند که این وضعیت را اصطلاحا آنفولانزای کتو مینامند.

برای برطرف کردن این مشکل با این وضعیت مقدار کربوهیدرات مصرفی رو کم کنید و یک بار دیگه توضیحاتی که توی این مقاله گفته شد رو بررسی کنید. هر چه مقدار چربی رو کم میکنید به همون نسبت مقدار پروتئین و کمی هم کربوهیدرات رو افزایش بدید. همچنین در هفته های اول کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های معمولی تجربه می کنند که این موضوع نیز برایشان خوشایند است.

مضرات کتوژنیک

در ادامه مطلب بالا باید بگوییم که در اثر تغییرات وزن ناشی از کتو ممکن است توده عضلانی خود را از دست بدهید، به خصوص اگر شما چربی بیشتری نسبت پروتئین بخورید. برخی از سلبریتیهای طرفدار کتو، مثل هلی بری، کورتنی کارداشیان، ونسا هاجنز، کیم کارداشیان، جنا جیمسون و آل راکر معتقدند که خلاف تصور منفی مردم نسبت به چربیها، رژیم کتو فوقالعادهاست. پزشکان می گویند رژیم های غذایی پرچرب ممکن است سطح کلسترول را بالا ببرد و برخی از مطالعات نشان میدهد که آنها باعث افزایش خطر دیابت میشوند.

البته با بررسی کوتاهی روی مواد مغذی موجود در این دانه، می توانیم حدس بزنیم که چرا باید دانه چیا وارد رژیم غذایی مان شود. این علائم معمولاً بعد از سازگاری بدن با فاز چربیسوزی کمکم برطرف میشوند، اما اگر از فاز چربیسوزی خارج شده و دوباره وارد این فاز شوید ممکن است دوباره این علائم را تجربه کنید. در این زمان ممکن است احساس خوبی نداشته باشید که به آن آنفولانزای کتویی ( علائم ناخوشایندی که در رژیم کتوژنیک به دلیل تغییر سیستم بدن اتفاق میافتد، مشاهده میشود.) گفته میشود.

همانطور که در مورد قبلی گفته شد، بدن به دلیل عدم جذب آب دچار پر ادراری میشود. هم چنین اسهال می تواند به دلیل عدم فیبر در مواد غذایی و کاهش کربوهیدرات در رژیم کتو ، اتفاق بیفتد و برای جلوگیری از طولانی شدن آن که منجر به کاهش شدید آب بدن میشود، باید مکمل های جبران کننده مصرف کرد که در ادامه به آن می پردازیم. استفاده از مواد غذایی کاملا کتویی و معتبر نیز یکی از دغدغههای کتوژنیک است که در ادامه به آن میپردازیم.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[catlist name= post_type=”post”]

رژیم کتوژنیک چند روزه است

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی

استفاده از کربوهیدرات کافی یکی از مهمترین مسائل در این رژیم است. درمان کم خونی، فقر آهن و همچنین پاکسازی رحم بانوان، دو مورد از مهمترین فواید استفاده از رب انار است. منبع انرژی اصلی برای مغز و سیستم عصبی و تنها منبع انرژی سلول های خونی، گلوکز می باشد. بلکه تنها کافی است که لیستی از غذاهای مجاز کتو را تهیه کنید. وقت کمی را برای تهیه شام در خانه بگذرانید. با هم مواردی که میتواند تلاشهای شما را در رژیم کتوژنیک تباه کند بررسی کردیم. Artic le w as cre᠎ated with G᠎SA  Conte nt Gen er ator Dem ov ersion.

منظور از چربی هم هر نوع چربی نیست. این رژیم فواید بسیاری برای لاغری، کنترل دیابت نوع 2، صرع و … تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک میتواند، احتمال بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را به طور چشمگیری کاهش دهد. سبزیجات برگدار همچنین سرشار از مواد مغذی هستند و دارای ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی بسیاری از جمله کلسیم هستند که در برخی تحقیقات نشان داده می تواند به کاهش وزن کمک کند. و متأسفانه برخی از افراد سعی کنند همین کار را انجام دهند.

برخی آمینو اسیدها گلوکونئوژنیک هستند ، بدین معنا که می توانند برای تولید کربوهیدرات استفاده شوند. این سالاد الویه، کم کربوهیدرات است و دارای پروتئین عالی است. “کتوژنیک” اصطلاحی برای رژیم غذایی کم کربوهیدرات (مانند رژیم اتکینز) است. افرادی که سابقه اختلال در خوردن غذا دارند، مانند پرخوری یا میل نداشتن به غذا با رفتن به سمت یک رژیم غذایی سخت که باعث حذف گروه های غذایی می شود ممکن است مشکلات آنها عود کند. هنگامی که شما از رژیم کتوژنیک خارج میشوید ممکن است؛ دوباره به وزن سایق خود برگردید و حتی ممکن است چربی بیشتری در بدنتان تجمع پیدا کند به دلیل اینکه مقداری از وزنی که از دست داده اید مربوط به حجم عضله هایتان بوده است و این روند تأثیرات مضری بر میزان متابولیک شما در طولانی مدت می گذارد.

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست

تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. از آنجا که رژیم کتو بسیار محدود کننده است، برنامه مناسبی برای پیروی طولانی مدت نیست و علاوه بر آن در بسیاری از افراد دیده شده است که به محض قطع این دستورالعمل غذایی، همهی وزنی را که کم کرده بودند دوباره به دست میآورند.

روش لاغری کتوژنیک

استفاده کنید و مصرف شیرین کننده های مصنوعی بسیار مضر است. آنها همه جا هستند و مردم به طور مداوم می شنوند که آنها کار می کنند.” تئوری های مربوط به موفقیت در رژیم های کوتاه مدت با کمبود کربوهیدرات حاوی اشتهای کمتری است زیرا چربی ها کندتر از کربوهیدرات می سوزند. او می گوید: “اما دوباره , ما در مورد اثراتش در بلند مدت چیزی نمی دانیم.” “و استفاده از یک رژیم محدود کننده ، صرف نظر از برنامه, حفظ آن دشوار است.

در خصوص افزایش کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم کتوژنیک باید گفت خوشبختانه همه کربوهیدرات دریافتی طی فعالیت بدن سوزانده می شود و چیزی از آن به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود. سبزیجات به دلیل فواید زیادی که برای بدن دارند، باید مورد استفاده قرار گیرند. روغنهای سالم: اولویت خود را برای استفاده از روغن زیتون فرابکر، روغن نارگیل و روغن آووکادو قرار دهید. مواد را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوجهفرنگی بپزد.

رژیم کتو این قابلیت را دارد تا مدت زمان سیری را افزایش دهد و بدون اینکه نیازی به شمارش کالریها و یا وسواسی در مصرف غذاهای خوراکی باشد، وزن خود را کاهش دهید. وقتی میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید ، از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کنید که این امر می تواند باعث بهبود تمرکز شود. و افزایش وزن ناگهانی خطرات زیادی را با خود به همراه دارد.

در این مقاله از عوارض خطرناک این رژیم غذایی آگاه میشوید و در نهایت خواهید آموخت که اگر مایل به اجرای رژیم کتوژنیک هستید چگونه با این خطرات مقابله کنید. یکی از انواع بیماری های اختلالی غذا خوردن که در آن افراد مبتلا خیلی سریع غذا میخورند و بعد از سیر شدن نیز دست از خوردن نمیکشند و از آنجایی که غذاهای چرب اشتها را زیاد میکند رژیم کتو برای آنان خطرات زیادی را به دنبال دارد. ترکیبی از نارگیل، نعنا و انواع مختلف آجیل ها.

نحوه اجرای رژیم کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

نحوه شروع رژیم کتوژنیک

ایده این است که شما کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کالری کمتری از کربوهیدرات ها دریافت کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. اما یک برنامه غذایی برای خودتان بنویسید که باید چه مواد غذایی را در طول روز مصرف کنید. این فرایند به دلیل تلاش کیسه صفرا در تجزیه چربی های مواد غذایی موجود در رژیمتان میباشد. شما همچنین متوجه خواهید شد که هر یک از دستور العملها حاوی مقدار کربوهیدرات (دور به نزدیکترین 0.1 گرم) میباشد.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

این ماده لذیذ اگر به صورت

رژیمی طبخ شود مقدار چربی آن بسیار ناچیز بوده و می تواند نقش قابل توجهی در غذا های رژیمی ایفا کند. نکته: میزان فیبر مورد نیاز، به عوامل مختلفی از جمله وزن فعلی و مقدار وزنی که میخواهید از دست بدهید، بستگی دارد. در اثر کتورژیم شما وزن خود را کاهش میدهید، اما این کاهش وزن ممکن است بر اثر از دست دادن ماهیچه هایتان باشد! با کاهش دادن میزان کربوهیدرات دریافتی، بدن ناچار به تامین انرژی خود از راههای دیگر است. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی میتواند کمککننده باشد؛ اما در این مورد باید با یک پزشک تغذیه یا پزشک خانواده خود مشورت کنید.