رژیم کتوژنیک چطور باعث کاهش وزن می شود؟

• رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز کاهش بدهد. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. «رژیم غذایی کتوژنیک» (Ketogenic diet) که به آن رژیم کتو هم گفته میشود، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. رژیم بولتپروف مانند اکثر رژیمهای غذایی، قوانین سختگیرانهای دارد که اگر میخواهید به نتایج موردنظرتان برسید، باید از آنها پیروی کنید.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره

توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود

را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود. اما این نتایج به طور دائمی باقی نمیماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های بازمیگردند و در برخی موارد افراد چاقتر از قبل شدهاند. رژیم بولتپروف ادعا میکند که بر پایه شواهد علمی مستحکمی استوار است اما یافتههایی که این رژیم به آنها تکیه میکند، کیفیت پایینی داشته و برای اکثر افراد کاربردی نیستند.

انواع غذاهای کتوژنیکی

غلات یا نشاسته: مثل محصولات بر پایه گندم، برنج، ماکارونی و سریال صبحانه. بسیار شکبرانگیز است که شخص یا شرکتی ادعا کند خریدن محصولات گرانقیمت او رژیم شما را موفقتر خواهد کرد. شما باید از محصولات شیرین نشده این دسته شیر ها استفاده کنید به این دلیل که محصولات شیرین شده اینگونه شیر ها دارای قند زیادی هستند که انتخاب مناسبی برای رژیم کتوژنیک نیستند. استفاده از رژیم کتوژنیک میتونه حتی به درمان و کنترل خیلی از بیماری ها مثل صرع، افرادی که با بیماری قلبی و مغزی دسته پنجه نرم میکنن میتونه مناسب باشه.

[arpw limit=”10″]

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[catlist name= post_type=”post”]

رژیم کتوژنیک در درمان صرع

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب. خلاصه: هیچ مطالعه خاصی روی رژیم بولتپروف انجام نشده است. 3. تابه گریل را بر روی طبقه بالای فر پیش گرم کنید و کبد را اضافه کنید. بر اساس گزارشهای برخی از افراد در زمینه برنامه غذایی، این عوارض (جانبی) معمولا پس از چند روز به پایان میرسد. البته این اتفاق برای همه افراد رخ نمی دهد، اما اگر درباره این موضوع اطلاعاتی نداشته باشید در صورت مبتلا به آنفولانزای کتو ممکن است به طور کامل رژیم کتوژنیک را رها کنید. Th is data was done by GSA Conte​nt Gene ra᠎tor  DEMO᠎!

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

در صورت پیروی از رژیم کتوژنیک

ممکن است دهیدراسیون به دلیل کاهش قابل توجه مصرف کربوهیدرات ها رخ دهد. با پیروی از چند راهکار ساده علاوه بر جلوگیری از پرخوری، با مواد غذایی مناسب برای مصرف در حین کار آشنا شوید. فرمهای مختلف روزهداری وجود دارد ولی روش بسیار معمول، شامل محدود کردن مصرف غذا به مدت هشت ساعت در روز است و حالت روزهداری باید به مدت 16 ساعت باقی ماند. تحقیقات بیشتر برای تشخیص میزان ایمنی این رژیم در مدت زمان طولانی در حال اجراست.

این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید. در رژیم کتو به احتمال زیاد وزن زیادی از دست دادهاید و بدنتان در داخل چرخه کتوسوزی قرار گرفته است. برای این منظور میتوانید لوبیا، پاستا، بادام زمینی و دیگر موادی از این دست انتخاب کنید. برای این منظور میتوانید به سادگی میزان چربی، کربوهیدرات و فیبر موجود در غذاها را از روی لیبل برچسب شده بر روی آنها چک کنید تا مشخص شود که آیا این غذاها مناسب شما هست یا خیر.

روش رژیم کتوژنیک

بنابراین تاثیر رژیم بولتپروف روی وزن شما به تعداد کالریهایی که مصرف میکنید و مدت زمانی که قادرید آن را دنبال کنید، بستگی دارد. غذاهای مختلف فرایند متابولیسم متفاوتی را طی می کنند و تاثیر بسیار متفاوتی روی گرسنگی، هورمون ها و مقدار کالری که می سوزانید بگذارند. هنگامی که وقت کافی ندارید، میتوانید به دنبال غذاهای منجمد (مبتنی بر رژیم کتو) باشید. برای به حداقل رساندن این عوارض، میتوانید در چند هفته نخست رژیم کربوهیدرات کم را امتحان کنید. حتما برای شما هم سوال به وجود آمده که در رژیم کتوژنیک چی بخوریم.

کتوژنیک و ریزش مو

در نهایت هم انسولین و هم قند خون بالا میره. مطالعات در حال حاضر نشان داده است که رژیم غذایی می تواند منافعی برای طیف گسترده ای از شرایط سلامتی مختلفی داشته باشد، مانند:بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. سندروم تخمدان پلیکیستیک: این رژیم با کاهش سطح انسولین در بدن، نقش مهمی در بهبود شرایط سندروم تخمدان پلیکیستیک ایفا میکند. این ماده لذیذ اگر به صورت رژیمی طبخ شود مقدار چربی آن بسیار ناچیز بوده و می تواند نقش قابل توجهی در غذا های رژیمی ایفا کند.

انواع نان کتوژنیک

مصرف میوه ها را محدود کنید تا مقدار قند و کربوهیدرات دریافتی بالا نرود. در رژیم روزانه 2000 کالری انرژی روزانه ، مقدار 165 گرم چربی ، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین این میزان انرزی را تامین می کنند. در نتیجه شروع به تجزیه چربی ها برای تامین انرژی می کند. در ورزشکاران استقامتی مانند دونده ها و دوچرخه سواران به مرور زمان نسبت عضله به چربی افزایش یافته و میزان اکسیژن بدن در زمان تمرینات ورزشی افزایش می یابد.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

پرسش 2. آیا در این رژیم عضله از دست میدهم؟ خطر از دست دادن عضله در هر رژیمی وجود دارد. با این وجود رژیم بولتپروف، تعداد کالریهای مصرفی را محدود نمیکند؛ این نشان میدهد که شما میتوانید فقط از طریق مصرف غذاهای خاص این رژیم به یک وزن سالم دست پیدا کنید. خلاصه: شما میتوانید انواع مواد غذایی خوشمزه و مقوی در رژیم کتو مصرف کنید. پرسش 4. چه میزان پروتئین باید مصرف کرد؟ پرسش 5. در صورت خستگی و ضعف دائمی چه باید کرد؟ چقدر ورزشکاران از رژیمی که در اون بادمجان کبابی گنجونده شده باشه استقبال می کنن.

با این حساب کتوزیس یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات است که علاوه بر کمک به چربی سوزی، می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید. رژیمهای کتو به علت محتوای چربی بالایی که دارند، سیرکننده هستند و ممکن است به شما امکان دهند که کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید. توجه کنید در این رژیم شما کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که پیروی از رژیم کتو به مدت 90 روز باعث کاهش قابل توجه سطح هموگلوبین A1C میشود.

در مجموع بهتر است شما از نکات رژیمی ثابتشده که هزینه چندانی ندارند و یک رابطه سالم با غذا ایجاد میکنند، پیروی نمایید. همچنین برای آنکه این رژیم موثر واقع شود، باید در یک دوره زمانی طولانی از آن پیروی کنید؛ این مسئله میتواند برای برخی از افراد چالشبرانگیز باشد. بنابراین ریسک عفونت در بدن این افراد بالاتر است و زودتر مریض می شوند. افراد دارای این مشکل، باید از این رژیم غذایی دوری کنند. با اینکه دارای قند طبیعی هستند اما از مواردی به حساب می آیند که حجم بالای آنها کالری کمی دارد، همچنین جویدنشان طول می کشد و به کالری سوزی آنها کمک می کند.

افرادی که دارای دیابت نوع یک هستند باید احتیاط بیشتری داشته باشند. ناهار: گوشت گاو چرخ شده، کاهو و قطعات خرد شده فلفل دلمهای که همگی در تاکو پیچیده شده است. زیرا مصرف زیاد میتواند سبب بالا رفتن سطح انسولین و در نتیجه کاهش کتونها در بدن شود. برخی آزمایشها و نشانهها میتواند به شما در تخمین میزان کتون در بدنتان کمک کند. با اینحال دانههای غلات اغلب با بسیاری از واد مغذی مهم غنی میشوند و مصرف آنها درواقع میزان دریافت مواد مغذی را افزایش میدهد. رژیم با پروتئین بالا: این رژیم بسیار شبیه به رژیم استاندارد است ولی میزان پروتئین در آن بالاتر است.

رژیم کتو چرخشی (CKD): این نوع رژیم شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر مانند پنج روز کتوژنیک و دو روز کربوهیدرات بالاست. در مطالعه دیگری، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر. بله، اگر شما بخواهید وزن خود را در طول یک یا دو ماه کاهش دهید، رژیم کتو ایمن است. نوعی دارو بازدارنده با نام انتقال دهنده سدیم-گلوکز در مخاط روده کوچک 2 (SGLT2) برای دیابت نوع دو میتواند سبب خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد.

در اینجا برخی نکات و ترفندها در خصوص این رژیم را بیان کردهایم که میتواند دنبال کردن آن را برایتان سادهتر سازد. در صورت ورزش کردن و دنبال کردن این رژیم غذایی، کراتین کمک بزرگی برایتان به شمار میآید. بسیاری از افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک را دنبال می کنند، در مورد این واقعیت که شما در این رژیم غذایی ورزش نمی کنید، خوشحال هستند. سعی کنید که کربوهیدراتها را مطابق یک رژیم غذایی خاص وارد وعدههای غذایی خود کنید، زیرا بدن شما برای جایگزینی چربی به جای کربوهیدرات به زمان نیاز دارد.