لیست 2024 Clean 15 & Dirty Dozen اینجاست: این چیزی است که باید بدانید


آیا نگران اثرات مضر آفت کش ها بر محصولات خود هستید؟ خوب، نترسید – گروه کاری محیط زیست (EWG) سالانه خود را منتشر کرده است راهنمای خریداران برای آفت کش ها در حال تولید برای سال 2024. با داده های USDA و FDA در مورد بیش از 47510 نمونه از 46 میوه و سبزیجات، شما تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام اقلام برای خرید ارگانیک اولویت دارند و کدام اقلام دارای بقایای آفت کش نسبتا کم هستند را خواهید داشت. و بنابراین مطمئن برای خرید معمولی!).

این لیست را به عنوان راهنمای خرید شخصی خود در نظر بگیرید، که به شما کمک می کند تا سالم ترین انتخاب ها را برای بدن خود انتخاب کنید، بدون اینکه هزینه ای را متحمل شوید. زیرا، اجازه دهید با آن روبرو شویم، خرید 100٪ ارگانیک می تواند گران باشد. و ممکن است برای بودجه همه قابل اجرا نباشد. گفته می شود، اگر بودجه کافی دارید، میوه ها و سبزیجات به طور کلی (چه ارگانیک و چه غیر ارگانیک) همچنان منبع فوق العاده ای از مواد مغذی هستند. به علاوه، آنها جایگزین بسیار سالم تری برای غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی هستند. بنابراین، از راهروی سبزیجات دور نشوید! این لیست به سادگی به شما کمک می کند تا خرید محصولات خود را اولویت بندی کنید تا بتوانید در حین حمایت از سلامت خود، بیشترین استفاده را از پول خود ببرید.

نتایج 2024 در دسترس است! در اینجا بزرگترین تغییرات وجود دارد

وقتی نوبت به 15 غذای تمیز می رسد، خبر خوب این است که هیچ چیز از لیست حذف نشده است! همه 15 ماده غذایی از سال گذشته باقی مانده اند، به این معنی که می توانید با خیال آسوده به خرید ادامه دهید که آنها همچنان دارای کمترین مقدار باقی مانده آفت کش هستند. در مورد Dirty Dozen نیز تغییرات قابل توجهی وجود نداشت. با این حال، باید بدانید که انگور به جایگاه شماره 4 (از شماره 8 سال گذشته) صعود کرد، به این معنی که بر اساس گزارش‌های اخیر مشخص شد که حاوی آفت‌کش‌های بیشتری است. بنابراین، اگر عاشق انگور هستید، خرید ارگانیک عاقلانه است!

و برای کوچولوهای شما؟ اولین دور آزمایشات جدید غذای کودک USDA با نتایج امیدوارکننده تکمیل شد. علی‌رغم فهرست Dirty Dozen، محصولات غذایی معمولی کودک حاوی آفت‌کش‌های کمتری نسبت به محصولات غذایی کامل هستند، که نشان می‌دهد برندها نسبت به آزمایش محصول و اقدام برای کاهش قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها آگاه‌تر هستند. با این حال، آزمایش هنوز در حال انجام است – انتظار می رود لیست کاملی در سال آینده ارائه شود.

لیست دوجین کثیف 2024

از میان 46 میوه و سبزیجات مختلف که مورد آزمایش قرار گرفتند، این 12 مورد از بزرگترین نگرانی ها بودند. بر اساس EWG، 209 سموم دفع آفات در پیدا شد دوجین کثیف اقلام، با 95 درصد از نمونه ها آلوده و تمام اقلام حاوی حداقل 50 آفت کش مختلف، به غیر از گیلاس.

غذای آماده؟ در هنگام خرید، این اقلام ارگانیک را که باید داشته باشید، قرار دهید!

#1 توت فرنگی

#2 اسفناج

#3 کلم پیچ، سبزی کولارد و سبزی خردل

#4 انگور

#5 هلو

#6 گلابی ها

#7 شلیل

#8 سیب

#9 فلفل دلمه ای و تند

شماره 10 گیلاس

شماره 11 بلوبری

#12 لوبیا سبز

بزرگترین مقصران از لیست؟ کلم پیچ، سبزی کولارد، سبزی خردل، فلفل تند و فلفل دلمه ای. هر یک از این منابع یواشکی به طور متوسط ​​کمی بیش از 100 آفت کش داشتند. در 103. نزدیک فلفل تند، حاوی 101 بود. حتی نگران کننده تر؟ حشره کش ارگانوفسفره نوروتوکسیک acephate (که در سال 2011 استفاده بر روی لوبیا سبز ممنوع شد)، در 6٪ از لوبیا سبز نمونه یافت شد.

در خبر بهتر، 2024 لیست 15 را پاک کنید!

فهرست 15 پاک 2024

مشابه سال گذشته، آووکادوها و ذرت شیرین در صدر لیست تمیز قرار دارند، با کمتر از 2٪ نمونه ها هرگونه آفت کش قابل تشخیص را نشان می دهند! اگرچه حدود 10 درصد از محصولات آزمایش شده دارای دو یا چند آفت کش بودند. با این حال، یوشما خوشحال خواهید شد که بدانید، از همه 15 اقلام تمیز، تقریباً 65٪ هیچ باقیمانده آفت کش قابل تشخیصی نداشتند، و هیچ نمونه ای از تمیزترین شش مورد وجود ندارد آزمایش بیش از سه آفت کش مثبت بود.

بنابراین، اگر قصد خرید معمولی را دارید، این موارد را به عنوان انتخاب های اصلی خود در اولویت قرار دهید.

#1 آووکادوها

#2 ذرت شیرین

#3 آناناس

#4 پیازها

#5 پاپایا

#6 نخود شیرین (یخ زده)

#7 مارچوبه

#8 خربزه عسلک

#9 کیوی

شماره 10 کلم

شماره 11 هندوانه

#12 قارچ

شماره 13 انبه

شماره 14 سیب زمینی های شیرین

شماره 15 هویج

مربوط: راهنمای بازار کشاورز: نکات برتر خرید + مزایای خرید محلی

محصول خود را عاقلانه انتخاب کنید!

همانطور که می دانید، خرید مواد غذایی می تواند گران باشد! اما، لیست‌های Clean 15 و Dirty Dozen 2024 اینجا هستند تا به شما کمک کنند بدون اینکه روی محصولات ارگانیک ضرر کنید، انتخاب‌های سالم را در اولویت قرار دهید. دانستن این نکته که غذاهایی مانند زغال اخته، فلفل و سبزی‌های تیره «کثیف» هستند، در حالی که غذاهایی مانند آووکادو و مارچوبه «تمیز» هستند، می‌تواند به شما کمک کند سبد خرید خود را با سالم‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین محصولات موجود پر کنید. بنابراین، دفعه بعد که در حال خرید مواد غذایی هستید، این لیست ها را بررسی کنید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید کمک کند – و فراموش نکنید که انجماد را بررسی کنید.r محصولات منجمد می توانند به اندازه همتایان تازه خود مغذی باشند، اما اغلب اوقات، منجمد ارزان تر است!



منبع