ماریو گابلی ​​علیه ادغام Skydance شرکت پارامونت مخالفت می کند



ماریو گابلی، تاجر وال استریت، ادغام احتمالی پارامونت و اسکای دنس مدیا را به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌گوید که ترجیح می‌دهد مذاکرات خروج پارامونت را به طور کامل ببیند.

این سرمایه‌گذار افسانه‌ای – که شرکتش مالک یک میلیون سهام پارامونت است، پس از وارث رسانه‌ای، شاری رداستون، در یک مصاحبه اختصاصی با The Post اضافه کرد که او همچنین با فروش پارامونت از Apollo Global Management که 26 میلیارد دلار پیشنهاد داده است، مخالف است.

گابلی ​​روز جمعه در مصاحبه ای با The Post گفت: “شکی وجود ندارد که ترجیح می دهم هیچ فروشی نداشته باشم.”

ماریو گابلی ​​تقریباً نیمی از سهامی که رداستون مالک آن نیست، در اختیار دارد. گتی ایماژ

هفته گذشته، هیئت مدیره پارامونت موافقت کرد که وارد مذاکرات ادغام انحصاری با Skydance شود، به رهبری مدیرعامل دیوید الیسون، پسر لری الیسون، بنیانگذار اوراکل، و از این استودیو مستقل برای پیشنهاد 26 میلیارد دلاری آپولو حمایت کرد.

به عنوان بخشی از این قرارداد، Skydance که فیلم‌های پرفروشی مانند «ماموریت: غیرممکن – حساب مرده» و «Top Gun: Maverick» را برای پارامونت تولید کرده است، سهام Redstone را در National Amusements، شرکت خصوصی که تقریباً 80 درصد از سهام را در اختیار دارد، به دست خواهد آورد. سهام حق رأی پارامونت گلوبال، حدود 2 میلیارد دلار.

با این حال، گابلی ​​به The Post گفت که ترجیح می‌دهد این شرکت به استراتژی چرخش باب باکیش، رئیس و مدیر عامل پارامونت پایبند باشد.

گابلی ​​گفت: “من به کاری که باکیش انجام می دهد ایمان دارم و فکر می کنم او می تواند آن را به پایان برساند و ارزش سهام به طور قابل توجهی بیشتر شود.”

این در حالی است که سهام این شرکت روز جمعه با قیمتی حدود 11 دلار در هر سهم معامله می شود که به خوبی از بالاترین سطح 52 هفته اخیر خود یعنی 24 دلار برای هر سهم معامله می شود. گابلی ​​گفت که انتظار دارد سهام تا پایان سال جاری به 28 دلار و در سال 2027 به 41 دلار بدون هیچ فروشی بازگردد.

اگرچه گابلی ​​گفت بدیهی است که رداستون تحت فشار مالی برای انجام یک حرکت است، او معتقد است که پارامونت بهتر است با فروش کانال های تلویزیونی از جمله CBS، Comedy Central، MTV و BET Media Group بدهی خود را پرداخت کند اما مستقل بماند.

شری رداستون به جای در نظر گرفتن فروش کامل، وارد مذاکرات ادغام انحصاری شده است. گتی ایماژ

Redstone سال گذشته BET Media Group را برای حراج گذاشت اما او فروش را لغو کرد زیرا پیشنهادهای خریداران احتمالی از جمله غول رسانه ای تایلر پری ناامیدکننده بود. بایرون آلن، غول رسانه ای، پیشنهادی را به قیمت پیشنهادی رداستون در حدود 3 میلیارد دلار ارائه کرد، اما مشخص نبود که آیا او بودجه لازم را دارد یا خیر.

آلن همچنین برای خرید کانال های کابلی پارامونت به قیمت 14 میلیارد دلار ابراز علاقه کرده است.

گابلی ​​گفت: «من راهی پیدا می‌کنم که به بایرون آلن اجازه بدهم کانال‌های تلویزیونی را دریافت کند و اهرم‌های مالی را دریافت کند.

گابلی ​​همچنین خاطرنشان کرد که او کاری را که استودیوی هالیوودی Lionsgate انجام می دهد در ادغام شرکت خود با یک وسیله نقلیه ویژه و جدا کردن کانال فیلم Starz خود دوست دارد. او معتقد است Ebitda شبکه های مختلف تلویزیونی پارامونت یا درآمدهای قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک، به دلیل قطع بند ناف، از هم اکنون تا سال 2027 حدود 10 درصد کاهش می یابد و به 4.3 میلیارد دلار می رسد.

رشد بزرگ، پروژه های Gabelli، مستقیماً به سمت مصرف کننده خواهد بود. او گفت که استریمینگ، از جمله پارامونت پلاس، در سال 2026 شکسته خواهد شد و در سال بعد سودآور خواهد شد و بیش از 600 میلیون دلار در Ebitda ایجاد خواهد کرد.

هیئت مدیره پارامونت موافقت کرد که وارد مذاکرات ادغام انحصاری با Skydance به رهبری دیوید الیسون، مدیر عامل شرکت اوراکل، لری الیسون، بنیانگذار اوراکل شود. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

علاوه بر این، در سال 2027 ارزش کسب‌وکارهای تلویزیونی و استریم پارامونت (از جمله Showtime) تقریباً یکسان خواهد بود، هر کدام 19 میلیارد دلار، و اضافه کرد که معتقد است این استودیو امسال سودآور خواهد شد و در سال 2027 به ارزش 1.8 میلیارد دلار خواهد رسید.

در اوایل این هفته، گابلی ​​- که به تعداد فزاینده‌ای از سهامدارانی که با قرارداد Skydance مخالفت می‌کنند می‌پیوندد – از این که مشتریانش حق بیمه دریافت نمی‌کنند به‌عنوان کسانی که سهام رای‌دهی دارند، در صورت حصول توافق، ناراحتی خود را ابراز کرد.

گابلی ​​روز چهارشنبه به لس آنجلس تایمز گفت: «مفهومی که سرگرمی‌های ملی برای سهام رای خود حق بیمه دریافت می‌کنند کاملاً تضمینی است. “سوال این است که چقدر. مشتریان من می‌خواهند با آنها مانند سهام رای‌دهنده رفتار شود. با تمام سهام دارای رای باید به طور مساوی رفتار شود.»

پارامونت گلوبال در حال مذاکره انحصاری با Skydance Media برای یک قرارداد ادغام است. کریستوفر سادوسکی

او روز پنجشنبه فراتر رفت و به رویترز گفت: “اگر شری سهام دارای رای را بفروشد و مشتریان من آن را دریافت نکنند، من چاره ای جز شکایت ندارم.”

سهامداران پارامونت گلوبال به طور فزاینده‌ای در مخالفت خود با این قرارداد ابراز نظر کرده‌اند و اصرار دارند که ادغام با Skydance عمدتاً به نفع Redstone خواهد بود و برخی اقدامات قانونی تهدیدکننده نیز وجود دارد.

حداقل سه صندوق علنا ​​نامه‌های خشمگین ارسال شده به پارامونت را با مشاوران دارایی ماتریکس به اشتراک گذاشته‌اند که توافق احتمالی با Skydance را برای شرکت «مضر» خوانده است.

در اوایل این هفته، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه چهار مدیر – نیکول سلیگمن، داون اوستروف، فردریک ترل و راب کلیگر – قرار است در نشست سالانه شرکت در 4 ژوئن کناره گیری کنند، که باعث ایجاد نگرانی در مورد قرارداد Skydance شد.

به گزارش ژورنال، حداقل یکی از مدیرانی که هیئت مدیره را ترک می کند نیز در مورد قرارداد بالقوه Skydance ابراز نگرانی کرده است.

آلن گولد، تحلیلگر Loop Capital درباره وضعیت هیئت مدیره در یادداشتی پنجشنبه گفت: ما تعجب نمی کنیم، اما نمی توانیم بیانیه قوی تری علیه قرارداد پیشنهادی Skydance فکر کنیم.

بایرون آلن پیشنهادی 14 میلیارد دلاری برای پارامونت گلوبال ارائه کرده است. AP

ریچ گرین‌فیلد از شرکای لایتشد روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد که پس از گزارش‌ها مبنی بر اینکه چهار مدیر پارامونت برای انتخاب مجدد در یک یادداشت سهامدار نامزد نخواهند شد، چه اتفاقی خواهد افتاد.

“با توجه به اینکه سهامداران عمومی چگونه سهام را افزایش می دهند، آنها [the resigning directors] متوجه باشید که احتمال تراکنش Skydance به طور فزاینده ای کمتر است و آنها علاقه ای به حضور در هیئت مدیره تحت شرایطی که به احتمال زیاد رهبری/مالکیت جدید است، نیستند.”

گرینفیلد اضافه کرد که اگر معامله Skydance اتفاق نیفتد، رداستون احتمالاً بخشی یا تمام سهام NAI خود را می‌فروشد – که به غیر از داشتن یک سهامدار کنترل‌کننده جدید، پارامونت را مختل نمی‌کند.

اگر قرارداد Skydance به نتیجه نرسد، ما همچنان معتقدیم که شرکت هلدینگ رداستون National Amusements مدیریت جدیدی را برای اداره پارامونت وارد می کند و بخش قابل توجهی (اگر نه همه) NAI را به شخص ثالث می فروشد. در این سناریو، NAI بخشی (یا احتمالاً تمام) کنترل خود بر پارامونت را به خانواده/شرکت ثروتمند دیگری واگذار می‌کند و پارامونت فراتر از یک سهامدار کنترلی جدید بدون تغییر است.

یکی دیگر از سناریوهای کمتر مورد بحث برای Redstone، ممکن است تامین مالی مجدد باشد. یک منبع نزدیک به هلدینگ رداستون National Amusements گفت که طلبکاران NAI احتمالاً 180 میلیون دلار بدهی شرکت را در صورت درخواست قبل از سررسید اصل در ماه مه 2025 بازپرداخت خواهند کرد.

در همین حال، سهامداران بر سر معامله با Skydance گریه می کردند. ماتریکس گفت: «بخصوص تاسف‌آور» است که هیئت مدیره پارامونت به‌دلیل نگرانی‌های گزارش‌شده درباره تأمین مالی قرارداد، پیشنهاد آپولو را به‌طور جدی در نظر نگرفته است. روز جمعه، Barrington Capital نیز از پارامونت خواست تا پیشنهاد آپولو را بررسی کند.

با این حال، عصبانیت سهامداران ممکن است فقط یک حواس پرتی باشد.

منابع نزدیک به این وضعیت گفتند که Redstone به کمیته ویژه پارامونت نیاز دارد تا ادغام خود را تأیید کند، اما احتمالاً نه سهامداران مستقل پارامونت از جمله Gabelli.

به گفته منابع، سهامداران احتمالاً در صورت تایید ادغام از پارامونت – و شاید مدیران – شکایت خواهند کرد، اما متوقف کردن ادغام برای آنها بسیار سخت خواهد بود.

نمایندگان Redstone و Paramount از اظهار نظر خودداری کردند.



منبع