12 عادت سالم برای کاهش وزن »شیوه زندگی سالم


اشتراک گذاری یک نگرانی است!

آیا به دنبال نکاتی در مورد عادات سالم برای کاهش سریع وزن هستید؟ این مقاله عادات سالمی را که اکثر افراد موفق از آن پیروی می کنند با دقت بررسی می کند و نکاتی را در مورد انتخاب درست به شما ارائه می دهد.

خوردن حبوبات و غلات ایده خوبی است. آنها معمولاً کالری کمتری دارند و منبع عالی فیبر هستند که به تمیز نگه داشتن دستگاه گوارش کمک می کند.

غلات کامل مانند جو و جو نیز می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. جو دوسر و جو همچنین می توانند برای برشته شدن مورد استفاده قرار گیرند تا جایگزین سالم تری برای دستور العمل های حاوی قند به شما ارائه شود.

پس از مرور این مقاله ، خواهید فهمید که چرا رعایت رژیم غذایی سالم برای داشتن یک زندگی سالم طولانی مدت ضروری است.

عادات کاهش وزن سالم

1. صبحانه ای با پروتئین بالا بخورید

خوردن صبحانه با پروتئین بالا می تواند یکی از عاقلانه ترین کارهایی باشد که می توانید برای کاهش وزن خود انجام دهید. این به شما این امکان را می دهد که بتوانید در طول روز انرژی داشته باشید.

نه تنها این ، به شما این امکان را می دهد که انرژی خود را تا ظهر بدون گرسنگی ادامه دهید ، و این می تواند هنگام قدم زدن در پارک یا انجام سفارشات بسیار ارزشمند باشد.

برای یافتن بهترین مکان برای صبحانه ای با پروتئین بالا برای کاهش وزن ، تنها چیزی که نیاز دارید این است که کمی به اطراف نگاه کنید. حتی می توانید یک رستوران پیدا کنید که غذای پروتئینی عالی برای صبحانه سرو می کند!

پروتئین به عملکرد صحیح بدن کمک می کند. برخی از غذاها بهتر از بقیه در وعده های غذایی شما قرار می گیرند. گوشت بدون چربی ، مرغ ، ماهی ، لوبیا ، آجیل و تخم مرغ پروتئین خوبی برای خوردن هستند.

اگر کمی گوشت یا مرغ بدون چربی به رژیم غذایی خود اضافه می کنید ، حتما مرغ را تفت دهید یا بخورید یا خوب بپزید تا هنگام خوردن هیچ تکه ای وجود نداشته باشد.

وقتی شروع به خوردن صبحانه ای با پروتئین بالا می کنید ، حتما در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. این به شما کمک می کند تمام مواد مغذی را که می تواند باعث افزایش وزن شود از بین ببرید.

2. مقدار زیادی آب بنوشید

آب بخش مهمی از رژیم غذایی سالم و بهترین راه برای کاهش وزن است ، اما نه هر آب قدیمی. نوشیدن مقدار زیادی آب برای کاهش وزن ایده خوبی است و مزایای زیادی دارد که در هیچ نوع رژیم غذایی دیگری مشاهده نخواهید کرد.

اول اینکه شما آنقدر انرژی خواهید داشت که اصلا حوصله دویدن در سالن بدنسازی را ندارید و ده سال از خود جوانتر به نظر خواهید رسید. من حتی نمی توانم به شما بگویم که چه احساسی عالی است.

نوشیدن آب قبل از تمرین استقامت شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین می تواند به کاهش وزن شما کمک کند ، زیرا کم آبی بدن می تواند متابولیسم شما را کند کند. نوشیدن آب بعد از تمرین می تواند متابولیسم شما را تسریع کند.

به جای جایگزینی نوشابه با نوشابه ، در هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. آب دارای غلظت بالایی از الکترولیت ها است که عملکرد مناسب کل بدن شما را حفظ کرده و همچنین به کاهش تجمع چربی در بدن شما کمک می کند.

البته ، همه اینها ارزش قیمت دارد ، اما هیچ راه گرانتری برای کاهش وزن نسبت به نوشیدن مقدار زیادی آب وجود ندارد. نوشیدن آب ضروری است ، بنابراین بیرون بروید و قبل از هر وعده غذایی یک یا دو لیوان آب بنوشید. انجام این کار بسیار آسان است و در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

3. شبها بخوابید

خواب شبانه یک عادت ساده اما م effectiveثر است که هرکسی می تواند انجام دهد. بهترین چیز در مورد خواب این است که در طول روز آرام تر باشید و استرس نداشته باشید.

استرس یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است ، زیرا باعث کند شدن بدن و کندتر شدن انرژی بدن می شود که منجر به تغذیه کمتر و کالری با سرعت کمتری از بدن می شود.

وقتی شب می خوابید ، بدن شما وقت دارد تا از فعالیت های روزانه خود رهایی یابد و برای روز بعد بهبود یابد.

برای کاهش وزن می توانید شب ها بخوابید ، زیرا وقتی بعد از یک روز طولانی فعالیت از خواب بیدار می شوید ، همچنان احساس خستگی و سرشار از انرژی خواهید کرد.

کاهش وزن در پی کاهش تعداد کالری هایی است که در طول یک دوره زمانی مصرف می کنید. این به شما در کاهش وزن کمک می کند ، اما همچنین به کاهش دائمی وزن کمک می کند.

4. صبحانه با بادام

صبحانه بادام یک عادت ساده و م toثر برای کاهش وزن است ، زیرا کالری کمی دارد و مقوی است. اگر به دنبال برنامه کاهش وزن آسان و سریع هستید ، این غذای رژیمی ایده آل است.

رژیم بادام فواید زیادی دارد و یکی از مزایای آن کم کالری بودن است که بدن شما برای عملکرد سالم به آن نیاز دارد. همچنین ، فیبر زیاد به شما کمک می کند تا مدفوع منظم داشته باشید ، که از یبوست جلوگیری می کند. بادام همچنین سرشار از پروتئین ، ویتامین B ، منیزیم ، روی و بسیاری دیگر است.

بادام در طول روز شما را سیر نگه می دارد. شما می توانید هر زمان که بخواهید غذا بخورید. همچنین برای کسانی که به دنبال رژیم های کم چرب هستند یک غذای رژیمی عالی است. در هر گوشه فروشگاه و سوپر مارکت موجود است.

5. از خوردن دیر غذا خودداری کنید

وقتی خسته هستید خیلی راحت می توانید تنبل بمانید. اگر وسوسه خوردن یک وعده غذایی بزرگ در شب هستید ، نباید خیلی دیر غذا بخورید. دلایل زیادی وجود دارد که شما باید از خوردن غذا در اواخر شب اجتناب کنید و در اینجا تنها چند مثال وجود دارد.

اولین دلیل این است که احتمالاً در طول یک هفته بیش از حد معمول وزن خود را یک شبه اضافه می کنید. این به این دلیل است که هنگام خواب بدن شما به اندازه کالری نمی سوزاند. همچنین ممکن است برخی از عوارض جانبی ناخوشایند مانند گرفتگی معده ، تاری دید و آپنه خواب را تجربه کنید.

دلیل دیگر این است که زمان لازم برای خواب قبل از بیدار شدن در صبح افزایش می یابد. بنابراین شما نمی توانید همان مقدار انرژی را که در طول روز دریافت می کنید دریافت کنید.

همچنین ممکن است هنگام صبح احساس کندی بسیار کند کنید. به یاد داشته باشید که شما یک موجود فیزیکی هستید و اگر فکر می کنید نمی توانید بخاطر خستگی بخوابید ، ممکن است خود را در معرض حمله قلبی یا حتی سکته مغزی قرار دهید.

6. به طور منظم ورزش کنید

برای کاهش وزن ، باید با ورزش منظم شروع کنید. بسیاری از افراد ورزش را دوست ندارند و نمی دانند چرا وزن کم نمی کنند.

اگر تمرینات قلبی عروقی را به طور مداوم انجام دهید به کاهش وزن کمک می کند. بهترین راه برای کاهش وزن ، داشتن یک سبک زندگی سالم است که شامل تغذیه سالم و ورزش مکرر است.

یک برنامه معمول برای تغذیه سالم و ورزش کنید تا کالری بیشتری بسوزانید. این افزایش متابولیسم همچنین به شما احساس سیری طولانی تری می دهد ، بنابراین شما به اندازه کافی غذا نمی خورید ، که به کاهش وزن شما نیز کمک می کند.

7. به طور منظم غذا بخورید

برای کاهش وزن ، شما باید به طور منظم غذا بخورید تا بدن شما غذای کافی برای چربی سوزی م receivesثر دریافت کند. علاوه بر این ، اگر به طور منظم غذا بخورید احساس شادابی و آرامش خواهید کرد ، زیرا این کار انرژی کافی را برای بدن شما تامین می کند. ورزش منظم در کنار وعده های غذایی منظم نیز به کاهش وزن کمک می کند.

شما باید مطمئن شوید که غذای شما تازه و سالم است. اگر به اندازه کافی ورزش و هوای تازه در زندگی خود داشته باشید ، می توانید وزن خود را کاهش دهید.

اگر سعی کنید به طور منظم غذا بخورید می توانید وزن خود را کاهش دهید. برای داشتن وزن مناسب و مناسب باید رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

اگر تمام این جنبه ها را رعایت کنید ، می توانید مطمئن باشید که با سرعت کمی وزن خود را کاهش می دهید. به خاطر داشته باشید که بدن خود را همیشه آرام و شاداب نگه دارید تا بهترین نتیجه را از تلاش های کاهش وزن خود به دست آورید.

8. عادات غذایی را ارزیابی کنید

ممکن است تبلیغات یا آگهی های تجاری را دیده باشید و متوجه شده باشید که هنگام ارزیابی عادات غذایی خود برای کاهش وزن ، باید به نکاتی توجه کنید.

وقتی عادات غذایی خود را ارزیابی می کنید ، ممکن است متوجه شوید که برخی از چیزها را باید برای خود تغییر دهید.

شما باید بیاموزید که بدانید کدام غذاها در این دسته قرار می گیرند و کدام ها نه. همچنین می توانید از خوردن غذاهایی که بسیار فرآوری شده اند خودداری کنید. غذاهای بی ارزش بسیار خوشمزه وجود دارد و اگر می توانید آنها را بخورید ، بروید و این کار را انجام دهید.

با این حال ، شما باید از مصرف زیاد آنها اجتناب کنید ، در غیر این صورت وزن شما افزایش می یابد.

9. بعد از شام غذا نخورید

اگر رژیم دارید و بعد از شام غذا می خورید ، باید بدانید چگونه کالری خود را محدود کنید. مهم است که کالری خود را بعد از شام محدود کنید ، زیرا این زمانی است که بدن شما وقتی گرسنه نیستید این کالری ها را آزاد می کند.

شما نمی خواهید در این زمان کالری خالی در معده خود داشته باشید زیرا بعداً گرسنه خواهید شد. مطمئن شوید که در طول روز از لقمه های کوچک و سالم استفاده می کنید.

آهسته غذا بخورید ، هر لقمه را بجوید و از طعم غذایی که می خورید لذت ببرید. سعی کنید در طول روز لقمه های کوچک بخورید و شب ها صبحانه نخورید. بعد از شام مدام غذا نخورید.

10. هرگز گرسنه خرید نکنید

وقتی رژیم می گیرید ، هرگز از گرسنگی برای کاهش وزن خود استفاده نکنید.

وقتی گرسنه می شوید ، بدن خود را مجبور می کنید تا از ذخایر چربی خود برای حفظ هر غذایی که می تواند استفاده کند ، استفاده کند ، به این معنی که تمام مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن را برای عملکرد خود مصرف می کند.

این یک راه مطمئن برای افزایش وزن و ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی است. تنها دلیلی که مردم هرگز گرسنه خرید نمی کنند این است که می دانند چگونه غذای مناسبی را برای خوردن انتخاب کنند که به آنها انرژی لازم برای گذراندن روز را بدهد.

برای انتخاب غذای مناسب برای خوردن ، باید بدانید چه چیزی را در دهان خود قرار دهید. بدانید بدن شما روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارد.

این یک راه آسان برای تنظیم رژیم غذایی است تا هرگز گرسنه نشوید. به یاد داشته باشید که مقدار زیادی میوه و سبزیجات و همچنین گوشت بدون چربی و غلات کامل بخورید.

11. از خوردن غذاهای شیرین خودداری کنید

هر شب از یک کیلو شکلات یا یک بطری نوشابه بزرگ لذت نبرید. اگرچه یک پوند شکلات به اندازه نوشابه کالری دارد ، اما احتمالاً چربی بدن شما را افزایش می دهد. در مورد مازاد قند نیز همین امر صادق است.

شما باید از غذاهای حاوی قند زیاد اجتناب کنید. همیشه بهتر است در صورت امکان محصولات خام را انتخاب کنید. این مواد مغذی را در اختیار شما قرار می دهد که در میوه ها و سبزیجاتی که به طور معمول می خورید پیدا نمی کنید. بهتر است تا آنجا که ممکن است غذاهای خام بخورید.

اگر غذاهای خام را به اندازه کافی مصرف می کنید ، بدن شما می تواند بیشتر قند را به جای ذخیره آن به عنوان چربی به انرژی تبدیل کند.

12. بستگی به کربوهیدرات ها دارد

خوردن کربوهیدرات های سالم بیشتر نیز یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن است. کربوهیدرات های موجود در میوه ها ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار نمونه های خوبی از کربوهیدرات های سالم هستند.

این غذاها حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی هستند که به شما کمک می کند احساس سیری طولانی تری داشته باشید. اگر این غذاها را به طور منظم بخورید ، خیلی سریع شروع به کاهش وزن می کنید.

حرف آخر من

اگر این عادات سالم را به طور مداوم دنبال کنید ، می تواند مثر واقع شود.

در مورد کاهش وزن هیچ گلوله جادویی وجود ندارد ، بنابراین باید آماده فداکاری باشید.

با این حال ، اگر از همه این عادات سالم لذت نمی برید ، احتمالاً ایده خوبی است که برخی از آنها را به عنوان مبتدی امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید