لکتین و سلامت روده به روز رسانی طبیعی سلامتی


لکتین ها در بسیاری از غذاها از جمله سبزیجات بلبل ، بادام زمینی و غیره یافت می شوند. دریابید که آنها چیست و آیا برای سلامت روده مفید هستند.



آیا لکتین برای شما مفید است؟

لکتین ها نوعی پروتئین رایج هستند که به قند متصل می شوند و در بسیاری از غذاها از جمله سبزیجات فلفل دلمه ای ، حبوبات و غیره یافت می شوند. در مقادیر مناسب ، لکتین ها مزایای سلامتی زیادی را ارائه می دهند ، مانند عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن و محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد. اما لکتین های اضافی توانایی بدن ما را در جذب مواد مغذی از غذا مختل می کند (1).

لکتین ها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به نام ایزوفلاون هستند که تصور می شود به طور کلی در برابر موارد زیر محافظت می کند.

  • سن مختلف و بیماریهای قلبی عروقی
  • پوکی استخوان
  • برخی از سرطان ها
  • و حالات شناختی دژنراتیو (2).

لکتین ها احتمالاً به عنوان یک مکانیسم دفاعی در گیاهان در برابر شکارچیان گرسنه تکامل یافته اند. آنها شهرت بدی به عنوان “ضد غذا” ، “سمی” دارند و اغلب به عنوان عامل اصلی در چاقی مزمن ، التهاب و اختلالات خود ایمنی ذکر می شوند (3).

لکتین ها می توانند جذب و جذب کربوهیدرات ها را در بدن ما کند کنند. این به نوبه خود به کنترل افزایش قند خون و سطح انسولین کمک می کند. مطالعات همچنین خواص ضد سرطانی آنها را که باعث مرگ سلولی در سلول های سرطانی می شود ، نشان می دهد (2).

محتوای بالای لکتین: سبزیجات ، حبوبات و غیره

حال بیایید برخی از رایج ترین غذاهای سرشار از لکتین را بررسی کنیم:

  • بادمجان
  • گوجه فرنگیها
  • سیب زمینیها
  • لوبیاهای قرمز
  • بادام زمینی
  • گندم

ما همچنین روشهای آماده سازی را برای کاهش سطح لکتین به سطوح ایمن بررسی می کنیم.

بادمجان

بادمجان خام دارای میزان زیادی لکتین است.

بادمجان خام اگرچه در کاری یا سرخ کردنی خوشمزه است ، اما دارای لکتین بسیار بالایی است. یکی از رایج ترین سبزیجات بلبل ، بادمجان سرشار از ویتامین A و C و پلی فنول است (که به بدن ما در پردازش قند کمک می کند). مقدار لکتین موجود در بادمجان را می توان با تفت دادن ، پختن ، سرخ کردن و سرخ کردن تا نرم شدن به میزان مصرف کاهش داد.

گوجه فرنگیها

مانند بادمجان ، گوجه فرنگی نیز یکی دیگر از اعضای معمولی خانواده لباس خواب است. آنها سرشار از فیبر ، ویتامین A ، ویتامین C ، اسید فولیک و ویتامین K1 هستند. گوجه فرنگی همچنین دارای سطح بالایی از لیکوپن است ، ترکیبی که باعث کاهش بیماری های قلبی و التهاب می شود. لیکوپن همچنین دارای خواص ضد سرطانی است (3). تا زمانی که گوجه فرنگی حاوی لکتین باشد ، برای مصرف ایمن نیازی به فرآوری یا آماده سازی خاصی ندارد.

سیب زمینیها

سیب زمینی که منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی است ، سرشار از پتاسیم ، ویتامین C و اسید فولیک است و دارای خواص مختلفی برای سلامتی است. اگرچه به طور همزمان سرشار از لکتین است ، اما هیچ مطالعه علمی نتوانسته است اثرات سوء سیب زمینی را به دلیل داشتن لکتین اثبات کند. اگرچه ما سیب زمینی خام را توصیه نمی کنیم ، اما خوردن سیب زمینی پخته یا فرآوری شده بی خطر است.

لوبیاهای قرمز

لوبیا قرمز سرشار از لکتین است.

لوبیا قرمز با شاخص قند خون بسیار کم ، افزایش تدریجی قند خون را به جای جهش ایجاد می کند و پروتئین گیاهی زیادی دارد (1). با این حال ، آنها سرشار از لکتین هستند. اگر لوبیا قرمز به صورت خام مصرف شود ، می تواند باعث استفراغ ، حالت تهوع و اسهال شود. پس از جوشاندن یا پختن ، لوبیا قرمز به سطح لکتین 200-400 hau کاهش می یابد (3).

بادام زمینی

از خانواده حبوبات ، بادام زمینی منبع بسیار خوبی از انرژی است که دارای چربی های تک و چند غیر اشباع ، بیوتین ، ویتامین E و تیامین است. در حالی که لکتین های بادام زمینی می توانند به جریان خون منتقل شوند ، شواهد علمی تا حد زیادی بر فواید مثبت سلامتی که بادام زمینی می تواند تأمین کند تمرکز می کند و هیچ عوارضی را نشان نمی دهد (3). هورا برای بادام زمینی!

گندم

گندم همه جا هست. گندم کامل ، گندم خام و به ویژه جوانه گندم دارای میزان زیادی لکتین هستند. خوشبختانه پخت یا فرآوری گندم می تواند لکتین ها را به میزان مصرف کاهش دهد و اکثر تنقلات ، نان ها و کراکرهای حاوی گندم در نتیجه فرآوری آنها لکتین ندارند.

نتیجه

اکنون که رایج ترین غذاهایی را که حاوی لکتین هستند می شناسید ، باید آمادگی لازم را برای پخت داشته باشید. اگر حساسیت دارید یا از هیچ کدام از این غذاهای سرشار از لکتین لذت نمی برید ، شاید بهترین راه برای مدیریت سلامت روده ، استفاده از مکمل پروبیوتیک باشد. فرمول فوق پروبیوتیکی Natural Wellness به بدن شما این نیرو را می دهد که برای پردازش موثرتر مواد غذایی نیاز دارد و مواد مغذی بیشتری را به کبد و کل بدن شما می رساند.

مکمل های گوارشی ما ، از جمله فرمول فوق پروبیوتیک را بررسی کنید.



دیدگاهتان را بنویسید