چگونه روال تمرینی خود را برای بهبود سلامت روان بهینه کنید


از حمایت از کاهش وزن و افزایش متابولیسم گرفته تا کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، ورزش مدت‌هاست که به دلیل فواید فیزیکی آن مورد تحسین قرار گرفته است. اما، بیایید تأثیر عمیقی که حرکت می تواند بر آن داشته باشد را فراموش نکنیم سلامت روان! در حالی که تحقیقات نشان داده است اینکه صرفاً درگیر شدن در فعالیت بدنی می‌تواند مزایای قابل توجهی برای سلامت روان داشته باشد، راه‌های آسانی برای بهینه‌سازی روال تمرینی شما وجود دارد تا سلامت روانی خود را حتی بیشتر بهبود ببخشید. تنها چیزی که لازم است کمی دانش است!

در آینده، استراتژی‌های خاصی برای گنجاندن در برنامه تمرینی خود که می‌تواند به بهینه‌سازی سلامت ذهنی شما کمک کند. در اینجا نحوه تقویت روتین ورزشی خود برای سلامت روان آورده شده است!

فواید ورزش برای سلامت روان

اما اول، فواید حرکت برای سلامت روان! طبق تحقیقات انجام شده، ورزش می تواند به موارد زیر کمک کند:

7 هک حرکت برای کمک به تقویت سلامت روان شما

حرکتی را بیابید که برای شما شادی می آورد

بیایید با آن روبرو شویم – اگر فقط برای سوزاندن کالری یا دستیابی به یک راه حل سریع کار می کنید، به همان مزایای سلامت روان نخواهید رسید. در واقع، ورزش می تواند بیشتر به یک کار سخت تبدیل شود تا یک فعالیت احساس خوب. بنابراین، به جای تمرکز صرف بر روی سوزاندن یا محدود کردن کالری، فعالیت هایی را در اولویت قرار دهید که به شما شادی می بخشد و احساس خوبی در شما ایجاد می کند. درگیر شدن در تمریناتی که واقعاً از آنها لذت می برید نشان داده شده است افزایش انگیزه، کاهش استرس و افزایش شادی کلی.

خواه این باشد رقصیدن، پیاده روی، شنا یا تمرین یوگا، یافتن فعالیت هایی که با شما طنین انداز می شوند، بهزیستی ذهنی شما را در حین ورزش افزایش می دهد. و به یاد داشته باشید، این برای همه متفاوت به نظر می رسد!

ورزش خود را در فضای باز انجام دهید

احساس گیر افتادن می کنید؟ غمگین؟ مشتاق؟ از فواید ورزش استفاده کنید بیرون از خانه! ورزش کردن در طبیعت نشان داده شده است که تأثیر مثبتی دارد سلامت روان، به بهبود خلق و خو و طرز فکر کمک می کند. از غوطه ور شدن در آفتاب گرفته تا تنفس در هوای تازه، ورزش کردن در فضای باز می تواند برای ذهن (و بدن) بسیار مفید باشد!

بهترین قسمت؟ راه های زیادی برای ترکیب تمرینات در فضای باز وجود دارد. کفش‌های کتانی خود را برای قدم زدن در محله ببندید، در پارک دویدن خوش منظره داشته باشید، در مسیر پیاده‌روی محلی قدم بزنید، در ساحل یوگا تمرین کنید، یا در تمرین FitOn بازی را فشار دهید و آن را در حیاط خلوت خود عرق کنید! مناظر با طراوت را تغییر خواهید داد، مصرف ویتامین D را افزایش داده و ذهن خود را تقویت خواهید کرد.

مربوط: مزایای شگفت‌انگیز سلامت روانی بیرون آوردن تمرینات خود در فضای باز

آن را به یک امر اجتماعی تبدیل کنید

در حالی که ورزش به تنهایی فواید زیادی دارد، اما درگیر شدن در آن حرکت با دیگران می تواند به سلامت روان شما کمک کند! در واقع، مطالعات نشان داده است که ارتباط اجتماعی برای سلامت کلی، نه فقط سلامت روان بسیار مهم است. این می تواند به کاهش احساس تنهایی کمک کند، حس تعلق و حمایت را تقویت کند و یک سیستم پشتیبانی ارزشمند ارائه دهد! عرق کردن آن را با یک دوست یا ورزش در یک محیط اجتماعی در نظر بگیرید. این می تواند پیوستن به باشگاه، ثبت نام در یک کلاس تناسب اندام گروهی، پیاده روی یا دویدن با یک دوست، یا حتی یافتن راه هایی برای ورزش با همکاران خود در محل کار باشد!

حرکت ذهنی را تمرین کنید

در حالی که هیچ راه درست یا غلطی برای تمرین حرکت ذهنی وجود ندارد، جلب توجه شما به لحظه حال مکانی عالی برای شروع است! با توجه به بدن، نفس و هر احساسی که احساس می کنید، شروع کنید. به احساسات فیزیکی بدن خود در حین حرکت توجه کنید، مانند احساس برخورد پاها با زمین، کشش عضلات در حین حرکات یوگا، یا انقباض عضلات در حین اسکات یا لانژ. شما همچنین می توانید بر روی نفس خود تمرکز کنید، ریتم، عمق و کیفیت را مشاهده کنید.

و حتی اگر احساس خستگی می کنید یا در تلاش برای عبور از آن چند تکرار اخیر هستید، سعی کنید از جایی بیایید که قضاوت نمی کنید. درعوض، لحظه ای وقت بگذارید و از بدن خود به خاطر قدرت، استقامت و توانایی حرکت خود تشکر کنید! این می تواند به تقویت ارتباط ذهن و بدن کمک کند و حس پذیرش، عشق به خود و شفقت را افزایش دهد. ناگفته نماند، روحیه و ذهنیت خود را تقویت کنید.

به برنامه FitOn بروید و تمریناتی را که بر ارتباط ذهن و بدن تأکید دارند، مانند یوگا یا پیلاتس! حتی می توانستی رقصیدن آن را بیرون بیاورید یا به سادگی با یک شروع کنید ورزش کششی.

مربوط: ترکیب ذهن آگاهی با ورزش: آنچه باید بدانید

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

دستیابی به فواید احساس خوب حرکت به این معنا نیست که 60 دقیقه در روز به باشگاه بروید. در واقع، بهتر است از کوچک شروع کنید و آن را پایدار کنید! اهداف قابل دستیابی و واقع بینانه ای را تعیین کنید که با توانایی ها و علایق شما همسو باشد. داشتن اهداف روشن (که در واقع هستند قابل دستیابی) می تواند انگیزه را افزایش دهد، اعتماد به نفس را افزایش دهد و احساس موفقیت را ایجاد کند.

برای شروع به کمک نیاز دارید؟ در اینجا نحوه تعیین اهداف تناسب اندام است که در واقع ثابت هستند!

از حرکت برای مدیریت استرس استفاده کنید

وقتی نوبت به از بین بردن استرس می رسد، حرکت را به عنوان دارو در نظر بگیرید! در واقع سعی کنید از فعالیت بدنی به عنوان ابزاری برای مدیریت استرس استفاده کنید. وقتی احساس خستگی یا اضطراب می کنید، سعی کنید ورزش کنید. خواه پنج دقیقه پیاده روی داشته باشید یا تشک خود را برای یک جلسه یوگا آرام بخش FitOn باز کنید، حرکت می تواند خروجی سالمی برای شما ایجاد کند. رهایی از تنش، کاهش می دهد کورتیزول، و پاک کردن ذهن شما.

مربوط: بر اساس تحقیقات، بهترین انواع ورزش برای سلامت روان

قدردانی را تمرین کنید

در حالی که گاهی گفتن آن آسان تر از انجام آن است، سعی کنید در حین یا بعد از تمرین حس قدردانی را در خود پرورش دهید. این می تواند به ویژه در روزهایی که تمایلی به حرکت کردن ندارید یا احساس پایین آمدن شدیدی دارید، موثر باشد. اگر در رکود هستید، سعی کنید به چیزهای مثبت فکر کنید و سپاسگزاری را تمرین کنید. به فوایدی که در حین و بعد از ورزش تجربه می کنید فکر کنید، یا از توانایی های بدنی و فرصت حرکت خود تشکر کنید. این می تواند به تغییر تمرکز شما به سمت یک ذهنیت مثبت تر کمک کند و روحیه و طرز فکر کلی شما را تقویت کند!

مربوط: راه های شگفت انگیز مثبت بودن سلامت شما را بهبود می بخشد

به حداکثر رساندن فواید ورزش برای سلامت روان

همانطور که می بینید، حرکت صرف می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت روان شما داشته باشد. از کاهش استرس، بهبود خلق و خو، افزایش عزت نفس و تقویت عملکرد شناختی، گنجاندن فعالیت بدنی در برنامه روزانه شما می تواند برای ذهن و بدن شما مفید باشد. و در حالی که هر حرکتی احتمالاً تا حدودی برای شما مفید خواهد بود، بهینه سازی برنامه تمرینی خود با این استراتژی های ساده می تواند مزایا را حتی بیشتر کند! و به یاد داشته باشید، این سفر شماست. برای اینکه آن را پایدار و لذت بخش کنید، آنچه را که برای شما و سبک زندگی شما بهترین است را پیدا کنید.