چگونه یک رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است دکتر روشن ضمیر را به زمین بزنیم

رژیم غذایی کتوژنیک نی نی سایت بسیاری از افراد مشهور و موفق از روش کتوژنیک برای انتخاب یک سبک زندگی سالم استفاده کردهاند. همین اول کار به شما بگوییم که تغییر سبک زندگی با روش کتوژنیک چیز چندان عجیب و غریبی نیست. اما به شما توصیه میکنیم که بیشتر از ۳ ماه این رژیم را ادامه ندهید. کارشناسان توصیه میکنند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباعشده با بیماریهای قلبی، بیش از ۷ درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید. در واقع، رژیم کتو با افزایش کلسترول بد ” LDL” در ارتباط بوده و از این طریق در بروز بیماریهای قلبی نیز نقش قابل توجهی خواهد داشت. همچنین مهم است به یاد داشته باشید که «رژیمهای غذایی یویو» که منجر به نوسانات سریع وزن میشوند با افزایش میزان مرگ و میر در ارتباط هستند. شما باید همواره با پزشک متخصص در ارتباط باشید. اگر قصد دارید برای اولین باررژیم لاغری کتوژنیک را امتحان کنید، از پزشک یا متخصص تغذیه خود سوال کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

اگر قصد کاهش وزن دارید و به دنبال روشی برای لاغری هستید، مطمئناً اسم رژیم کتوژنیک را شنیده اید. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. متناوباً، بدون شک این تصور در شما ایجاد شده است كه چربیهای اشباع و غیر اشباع باعث بیماریهای قلبی، كلسترول و بسیاری از مسائل دیگر میشوند. مشکلات کبدی: به دلیل وجود چربی زیاد برای متابولیزه کردن، این رژیم میتواند بیماریهای قبلی کبد را تشدید کند. مطمئناً هیچکس لاغری سریع را به بهای سلامت قلب، کبد و کلیه خود نمیخواهد. بدن شما میتواند گلوکز مورد نیاز خود را از طریق فرایندی به نام گلوکونئوژنز، جایی که کبد گلیسرول (مشتق شده از چربی ها) را به گلوکز تبدیل میکند، ایجاد کند.

این کار منیزیم را بیشتر می کند و این مشکل حل میشود.

این شرایط برای افرادی که دیابت دارند و داروهای کنترل کننده قند خون مصرف میکنند و یا تحت درمان با انسولین هستند میتواند خیلی خطرناک تر باشد و باعث ایجاد کتواسیدوز دیابتی شده و منجر به بیهوشی فرد شود. در علم پزشکی، تقریباً 100 سال است که برای درمان صرع مقاوم به دارو، به ویژه در کودکان از این رژیم استفاده میشود. این کار منیزیم را بیشتر می کند و این مشکل حل میشود. 1. ادرار بوی میوه می دهد، چرا این اتفاق می افتد؟ با پیشرفت کتواسیدوز، علائم میتوانند شامل موارد زیر باشند:تهوع و استفراغ، دل درد، مشکل در تنفس، بوی میوه ای هوای بازدم فرد، سردرگمی و دشواری در توجه و از دست دادن هوشیاری.

مشکل عمده این رژیمها این است که ایمن و پایدار نبوده و مطمئناً راضی کننده هم نیستند. این دستورالعملها، حتی در دهههای بعدی به عنوان چارچوبی برای مصرف کننده در ایالات متحده توسط جراح عمومی، CDC و بسیاری از سازمانهای دولتی دیگر استفاده مورد استفاده قرار گرفت. رژیم چربی خواری کتوژنیک به خاطر داشتن مقدار بالایی از چربی های سالم و پروتئین با کیفیت بسیار سیر کننده بوده که از خوردن بیش از حد مواد غذایی کم ارزش، شیرین و کالری خالی جلوگیری میکند. معمولا اغلب افراد کربوهیدرات بالایی مصرف میکنند و به همین خاطر گلوکز منبع اصلی انرژی بدن است.

تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

این نوع رژیم کتوژنیک مقدار بسیار کمی کربوهیدرات (5-10%)، میزان متوسطی پروتئین (20%) و مقدار بالایی چربی (70-75%) دارد. رژیم کتو شامل دریافت بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کالری روزانه از چربیها از جمله پنیر، آووکادو و ماهیهای چرب و ۲۰ تا ۳۰ درصد از پروتئینها است؛ اما دنبال کنندگان سعی میکنند تا حد امکان کربوهیدرات کمتری مصرف کنند که به معنی کاهش مصرف نان، برنج و سیب زمینی و سایر منابع است. آردایت (Rdiet) به چه معنی است؟ برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. این نوع از رژیم کتو بهطور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. هر ۱۵۰ گرم ماست یونانی تنها ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۱ گرم پروتئین دارد.

محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتونها در بدن را افزایش میدهد، بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیرهساز چربی در بدن) هم میشود. این مطالعه به این نتیجه رسید که سطوح پایین انسولین سطوح بالاتری از هورمون رشد تولید می کند و بالعکس. با این حال، لذت پخت غذای خوب و انتخاب پخت و پز سالم شما را با احساسات مثبت پر می کند. تقریباً میتوان گفت که همه ما در دورهای از زندگی خود برای کمکردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، انواع و اقسام رژیمهای مختلف را امتحان کردهایم. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند.

رژیم کتوژنیک صبحانه دکتر روشن ضمیر

این رژیم در بین ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند محبوبیت بیشتری دارد.در این نوع رژیم افراد برای افزایش شدت ورزش خود مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ واحد کربوهیدرات دریافت کنند. رژیم کتو استاندارد: در این رژیم شما ۷۵ درصد از کالریها را به وسیله چربی، ۵ درصد را با کربوهیدرات و ۲۰ درصد را با پروتئین تامین میکنید. همانطور که در عکس هم مشاهده میکنید رژیم کتوژنیک استاندارد یا همان کلاسیک شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین باکیفیت و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. وقتی مقدار زیادی چربی و پروتئین مصرف میکنید و میزان کربوهیدرات را تا حد زیادی کاهش میدهید، بدن چربی و پروتئین همچنین چربی ذخیره شده را به اجسام کتونی یا کتونها تبدیل کرده و انرژی میگیرد. برای موفقیت، باید از بدن خود و رژیمی که دنبال میکنید شناخت کافی داشته باشی. Con​te nt was gen erated  with t᠎he  help of GSA C on᠎tent G en erator D em᠎oversi᠎on.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک طرفداران و منتقدان زیادی دارد، عده ای معتقد به موثر بودن این رژیم هستند و عده ای نیز آن را برای سلامتی بدن خطرناک میدانند. ناهار خود را از شب قبل آماده کنید. برای حل این مشکل بهتر است لباس مناسبتری بپوشید و عرق کنید. معمولا این کافی است تا این مشکل حل شود. اینکار از طریق کاهش نسبت کتوژنیک انجام میشود تا آنجایی که دیگر کتون در ادرار قابل ردیابی نباشد و سپس، تمامی محدودیتهای کالری برداشته میشود. رژیم کتوژنیک استاندارد با نام رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار پایین (VLCKD) هم شناخته میشود. فیبر مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مانند سبزیجات و حبوبات تامین می شود که در این رژیم به طور کامل حذف می گردد. آقای دکتر کریس مور که یک متخصص تغذیه ورزشی است میگوید: کربوهیدرات مصرفی خود را از میان سبزیجات پر از فیبر انتخاب کنید. بهطورکلی برای باقی ماندن در وضعیت کتوز، کربوهیدرات پایینتر بهتر است.

شواهد بهدستآمده، دستکاری ستون فقرات برای درمان سردردهای میگرنی متداوم را توصیه نمیکنند. علت اصلی به جود آمدن رژیم کتو برای درمان صرع بود، در گذشته به دلیل نبود داروهای ضد تشنج از رژیم های کتو برای درمان صرع استفاده میشد، اما امروزه با وجود داروهای ضد تشنج در صرع میتوان بسیاری از بیماران را درمان کرد. رژیم کتو در درجه اول به عنوان راهی برای کمک به افراد مبتلا به تشنج استفاده میشد. دلیل کاهش وزن سریع و آب کردن چربی های شکم که با پیروی کردن از رژیم کتوژنیک رخ میدهد استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت است.

رژیم کتوژنیک فرشته نی نی سایت

با این حال، کتواسیدوز یک وضعیت تهدید کنندهٔ زندگی است و هر فردی که علائم آن را دارد باید به بخش مراقبتهای اورژانس پزشکی هر چه سریع تر مراجعه کند. البته شواهد سودمندی این رژیم در سرطان به آن سطح از اعتبار نرسید که بر پایهٔ آن توصیهای پزشکی انجام شود. اما بهتر است این حقیقت را بدانید که این برنامه غذایی در واقع یک رژیم غذایی پزشکی است که با خطرات جدی هم همراه است. با وجود خطرات احتمالی ذکر شده، پیشنهاد میکنیم قبل از آغاز رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، علاوه بر مشورت با یک پزشک و یک متخصص تغذیه، کمی بیشتر تفکر کنید.

مانند آنچه در مورد مصرف چربیهای اشباع گفته شد، خطرات و مضرات عدم مصرف میوه و سبزی نیز بر کسی پوشیده نیست. میوه را میتوان آب نبات طبیعی نام گذاشت. آنها همچنین خوردن 2 تا 4 وعده میوه (که پر از قندهای طبیعی است) در روز را توصیه کردند. ۷. چرا ادرارم بوی میوه میدهد؟ توصیه شده است که هنگام شیردهی برای کمک به بدن برای تولید شیر، 30 تا 50 گرم کربوهیدرات اضافی از میوه ها استفاده کنید. در یک رژیم روزانه حاوی 2000 کالری، ممکن است 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین وجود داشته باشد. معمولاً حاوی 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 10 درصد کربوهیدرات در رژیم غذایی روزانه شماست. متخصص تغذیه در رژیم کتو، تغییراتی را در برنامه غذایی شما انجام میدهد که بدن را وادار به سوزاندن چربی به جای کربوهیدرات میکند؛ و با پیروی از این برنامه غذایی وزن شما به سرعت کاهش مییابد.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

این کتاب آنچه شما برای موفقیت در رژیم کتوژنیک به آن نیاز دارید – پخت ساده، کاهش وزن و موفقیت طولانی مدت را به شما ارائه میدهد. اگر روزهایی که ورزش دارید بیشتر از دو روز در هفته است و تمرینات قدرتی یا استقامتی مثل بدنسازی انجام میدهید بهتر است از این مدل رژیم کتوژنیک استفاده کنید. اگر علائم شما شدت یافت، به پزشک مراجعه کنید یا رژیم خود را متوقف کنید. با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد اینکه چه چیزی برای شما بهتر است صحبت کنید. قبل از اینکه بخواهید رژیم را شروع کنید و عادات غذایی و سبک زندگی خود را اصلاح کنید، با بلاگ تخفیفان همراه شوید تا نگاهی دقیقتر به رژیم کتوژنیک بیندازیم و آن را بررسی کنیم.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

پس از رسیدن به مرحله کتوز، تا زمانی که دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات کنیم، بیشتر سلولها از اجسام کتونی برای تولید انرژی استفاده میکنند. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود 20 درصد و کربوهیدرات تنها 5 درصد انرژی مورد نیاز شما را تامین میکنند. تاثیرگذاری این رژیم مستلزم این است که خود را از خوردن کربوهیدرات محروم کنید، شما مجاز به دریافت کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز هستید (به خاطر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد). در این نوع رژیم میزان مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است، به عبارت دیگر 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم مصرف میشود. این استراتژی باعث میشود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود میبایست به سوزاندن چربیها روی بیاورد. مورد فشار خون شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران آیا در رژیم غذایی کتوژنیک می توانم مقدار زیادی از پروتئین ها را بخورم؟ این مقدار کالری بیش از 2 برابر کالزی موجود در کربوهیدرات و پروتئینها است(هر دو هر گرم 4 کالری دارند). به دلیل محدودیت کربوهیدرات (مواد قندی) در رژیم کتوژنیک، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر میگیرد. 2. مهمترین ویژگی رژیم غذایی کتوژنیک، کاهش قند و استفاده از چربیها به عنوان منبع اصلی انرژی است. با استفاده از کتاب مبانی رژیم کتوژنیک به عنوان راهنمای خود، میتوانید به راحتی تغییراتی در شیوه زندگی ایجاد کنید که میلیونها نفر دیگر با موفقیت به آن دست پیدا کرده اند. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسید بدن شود (اسیدوز).

سعی کنید کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص و زیر 35گرم کربوهیدرات کل، مصرف کنید. چاشنیها: شما میتوانید از نمک فلفل، انواع گیاهان و ادویهجات را استفاده کنید. گیاهان دارویی و ادویه جات – برگ گشنیز، ریحان، برگ نعناع، گیاه گل رز، رزماری، آویشن، پونه کوهی، رازیانه، زغال اخته، زیره، پودر گشنیز، زردچوبه، فلفل، نمک (مقدار بسیار کم)، مریم گلی، جعفری و فلفل کایان. با توجه به این موضوع شما محدود به مصرف سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیسی، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدو هستید. به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. علاوه بر این در طول سالها، سایر رژیمهای غذایی به روز رویکرد مشابهی با این رژیم برای کاهش وزن ارائه دادند. علاوه بر این، از آنجایی که انجام رژیم کتوژنیک بسیار سخت است و افراد نمیتوانند برای مدت طولانی به این روش غذا بخورند، بنابراین ما اطلاعات زیادی درباره سایر اثرات درازمدت این رژیم نداریم.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز لطفا از صفحه ما بخواهید.