روسیه سخت تلاش می کند تا عرضه کاهش یافته ویاگرا را دوباره پر کند


ارتش سرخ ولادیمیر پوتین به دنبال یافتن جایگزینی برای قرص آبی کوچک است.

ارسال ویاگرا به روسیه توسط Viatris – سازنده داروی اختلال نعوظ مستقر در پنسیلوانیا – مدت کوتاهی پس از تهاجم سخت پوتین به اوکراین در سال گذشته متوقف شد.

کرملین روز چهارشنبه گفت که به سمت تولید نسخه عمومی می رود تا عرضه کاهش یافته خود را دوباره پر کند.

وزارت صنعت و تجارت روسیه در بیانیه ای به سرویس خبری دولتی تاس گفت: “دارویی با نام تجاری “ویاگرا” با نام بین المللی غیر انحصاری (INN) سیلدنافیل مطابقت دارد و در خاک روسیه تولید نمی شود.

این وزارتخانه افزود که روسیه «توانایی فناوری» برای تولید سیلدنافیل را دارد. در مجموع 36 شرکت مستقر در روسیه دارای “گواهی ثبت نام” مورد نیاز برای تولید این قرص ها هستند.

بر اساس داده‌های منتشر شده در ماه نوامبر توسط شرکت تحلیلی روسی DSM Group و به نقل از واشنگتن پست، سهم بازار ویاگرا در روسیه نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش یافته است.


ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین در سال 2009.
AP

جایگزین های ویاگرا
روسیه گفت که چندین شرکت داخلی توانایی تولید یک جایگزین عمومی برای ویاگرا را دارند.
SOPA Images/LightRocket از طریق Getty Images

پست برای نظر دادن با Viatris تماس گرفته است.

ویاگرا در ابتدا توسط فایزر توسعه و فروخته شد، اما حق اختراع این شرکت در سال 2020 منقضی شد و راه را برای ساخت نسخه‌های عمومی باز کرد. Viatris در اواخر سال 2020 پس از ادغام یک شاخه فایزر به نام Upjohn و شرکت داروسازی Mylan تاسیس شد.

در بیانیه درآمد ماه مه گذشته، Viatris اشاره کرد که فروش محصولاتش در روسیه و اوکراین “کمتر از 1٪ از کل درآمد تلفیقی” را در سه ماهه اول سال 2022 به خود اختصاص داده است.


ویاگرا
Viatris ارسال ویاگرا به روسیه را متوقف کرد.
اتحاد dpa/picture از طریق Getty Images

این شرکت افزود: «با این حال، کنترل‌های تجاری، تحریم‌ها، چالش‌های زنجیره تامین و کارکنان و سایر ملاحظات اقتصادی مرتبط با مناقشه بر عملیات ما در این بازارها تأثیر گذاشته و ممکن است بر نتایج مالی ما در دوره‌های آینده تأثیر منفی بگذارد».

مارس گذشته، فایزر اعلام کرد که تمام سرمایه گذاری ها و آزمایشات بالینی جدید در روسیه را به دلیل تهاجم متوقف می کند.

به دلیل نگرانی در مورد کمبود احتمالی، کرملین مجبور شده است داروهای مختلفی از جمله داروهای ضد افسردگی، قرص های خواب آور و ضد بارداری را ذخیره کند. حمله پوتین به اوکراین منجر به تحریم های اقتصادی و خروج دسته جمعی شرکت های غربی شده است.